2020: یک سال واقعا غیر قابل تصور از تنوع زیستی محیط

[ad_1]

تهمیشه مقرر شده بود که 2020 برای تنوع زیستی بسیار مهم باشد و قرار بود یک کنفرانس Cop15 در ماه اکتبر در کونمینگ چین برگزار شود ، انتظار می رود در آن جامعه بین المللی در مورد توافق نامه ای به سبک پاریس برای طبیعت توافق کنند. اما ورود یک بیماری همه گیر ویروس کرونا به سراسر جهان ، تنوع زیستی را مجبور کرده است از راه هایی که قبلاً هرگز دیده نشده وارد دستور کار شود.

با وجود انتقال Cop15 ، در میان چهره های برجسته جهان در زمینه حفاظت از محیط زیست ، هیجان دوباره زنده شده است ، زیرا مشخص شد که وضعیت سیاره ما هرگز از اهمیت بیشتری برخوردار نبوده است. در ماه مارس ، جان ویدال اولین کسی بود که ارتباط بین تخریب طبیعت و Covid-19 را گزارش داد – و هشدارها ادامه یافت.

در ماه سپتامبر ، رهبران جهانی سازمان ملل متعهد شدند که به عنوان بخشی از “اقدامات قابل توجه” ، آلودگی را متوقف کنند ، اقتصادی پایدار اتخاذ کنند و تخلیه زباله های پلاستیکی به اقیانوس ها را تا اواسط قرن حذف کنند. قبل از وعده رهبران برای طبیعت ، چندین هفته گزارش محکومیت و تحقیق در مورد وضعیت اکولوژیکی زمین ، از جمله گزارش سیاره زنده برای سال 2020 ، پیش بینی شد که در نتیجه آن جمعیت جهانی پستانداران ، پرندگان ، ماهی ها ، دوزیستان و خزندگان به طور متوسط ​​68٪ غرق شدند. بین 1970 و 2016. در ماه ژوئن ، دانشمندان هشدار دادند که ششمین نابودی انبوه حیات وحش این سیاره در حال تسریع است.

در حال حاضر ، پیش نویس توافق نامه کنفرانس به تعویق افتاده در کونمینگ ، که انتظار می رود سال آینده برگزار شود ، دارای اهداف اصلی حفاظت از 30٪ از زمین و دریا در جهان تا سال 2030 ، معرفی کنترل گونه های مهاجم و کاهش پلاستیک و آلودگی بیش از حد است. مواد مغذی

هنگامی که محاصره ویروس کرونا در خیابان ها پاکسازی کرد ، بزها در شهرهای سرگردان ولز مشاهده شدند.
هنگامی که محاصره ویروس کرونا در خیابان ها پاکسازی کرد ، بزها در شهرهای سرگردان ولز مشاهده شدند. عکس: کریستوفر فورلونگ / گتی ایماژ

با اجرایی شدن محاصره ها در سراسر جهان ، مردم به طریقی جدید متوجه طبیعت شدند. همانطور که اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) در این ماه متذكر شد و اعلام كرد كه كنگره جهانی حفاظت از طبیعت كه به تعویق افتاده است در سپتامبر 2021 در مارسی برگزار می شود: بیماری همه گیر Covid-19. “

مجموعه “شهرهای وحشی دوران در معرض خطر” به همه یادآوری کرد که برای دیدن طبیعت اطراف نیازی نیست که در حومه شهر باشید: با متوقف شدن شهرها در شلوغی ، طبیعت نیز رونق گرفت.

اما در طول سال نگرانی هایی در مورد تهدید حیات وحش وجود داشت. در ماه ژوئیه ، ما در حادثه آتش سوزی سال گذشته در استرالیا ، در حین عبور از بزرگراه ای که نشان دهنده تخریب و همچنین عزم کسانی بود که برای نجات حیات وحش و مناظر طبیعی تلاش می کردند ، میزان کامل آن را کشف کردیم. در حالی که گزارش ها همچنان تأثیرات سرسام آور آتش سوزی را در سال های 2019-2020 نشان می دهند ، دمای بالای ثبت شده در استرالیا در این فصل باعث ایجاد نگرانی هایی شده است که هنوز انتظار ندارند.

علی رغم تلاش های ناآگاهانه دولت کانادا ، مردم بومی و گروه های ساختمانی ، چشم انداز ماهی قزل آلا وحشی اقیانوس آرام که در دره ای در شمال غربی بریتیش کلمبیا صید شده همچنان نا امید است. اما در تلاش برای حمایت از جمعیت بیمار ، مقامات صیادی از برنامه های خود برای ایجاد “مسیر ماهی” دائمی خبر داده اند تا ماهیان مهاجر بتوانند زباله ها را دور بزنند.

خفاش گوش گوش قهوه ای جوان  سنسور جدید 60 پوندی بینش عمیق تری در مورد زندگی پستانداران گریزان به محققان می دهد.
خفاش گوش گوش قهوه ای جوان سنسور جدید 60 پوندی بینش عمیق تری در مورد زندگی پستانداران گریزان به محققان می دهد. عکس: هیو کلارک / اعتماد حفاظت از اعتماد

گزارش های سالانه از پروژه Era of Extinction نشان داده است که این پروژه هنوز از دست نرفته است. از دانشمندانی مانند آنجلیکا پترسون ، که درختان مهاجر را تحقیق می کند و کسانی که با حوصله در نروژ برای مطالعه گوزن شمالی مرده تحصیل می کنند ، گرفته تا افرادی مانند تئو و گلوریا فرگوسن ، که پناهگاه پرندگان و کل حومه کاستا هستند. ریکی ، شهروندی زنبورهای عسل را انتخاب کرد ، مردی خارق العاده است که برای تغییر نگرش نسبت به طبیعت و بهبود شانس زندگی آن تلاش می کند.

طی دو هفته آینده ، ما برخی از داستان هایی را که طی سال 2020 پوشش داده ایم ، گزارش های جدیدی از آنچه بعد اتفاق افتاد ، از موفقیت در بارکد DNA به مسابقه برای نجات آمازون مخفی اروپایی و تهدید شاخ غول آسیایی ، دنبال خواهیم کرد.

در ماه فوریه ، ما توجه خود را به وضعیت شیرهای کوهستانی بسته شده در بزرگراه های کالیفرنیا جلب کردیم. دو ماه بعد ، آنها وضعیت گونه های در معرض خطر را دریافت کردند. هنوز ذخیره نشده است ، اما در مسیر درست حرکت می کند. ما در مورد شکار پرندگان در فرانسه و مرگ زنبورهای عسل در میان تولید انبوه بادام در کالیفرنیا گزارش دادیم. از آنجایی که فرانسه صید پرندگان با چوب های روکش دار را ممنوع کرده است ، در حالی که دانشمندان و متخصصان حفاظت از محیط زیست در تلاش هستند تا تهدید جهانی را برای زنبورها برطرف کنند ، پیشرفت شامل نوآوری های فن آوری ایرلند است که به نظارت بر کهیرها و جلوگیری از مرگ کلنی کمک می کند.

فن آوری در محافظت از حیوانات – از خفاش ها گرفته تا پنگولین ها تا جاگوارها و حتی مرجان ها – محافظت مهم را اثبات می کند. با این حال ، روش های سنتی نیز حیاتی شناخته می شوند ، خواه روشی برای چرای دام ، احیای جنگل و یا ادامه احترام به شیوه های قدیمی باشد.

نیاز به شناخت دانش بومیان به عنوان متخصصان حفاظت از موضوع ، موضوع سال شده است. در اوایل این ماه ، نمایندگان مردم بومی و جوامع محلی دیدار کردند تا نظرات خود را در مورد پیش نویس موافقت نامه کونمینگ مورد بحث قرار دهند و پیشنهاد تغییر آن را برای به رسمیت شناختن سرزمین های بومی جدا از مناطق محافظت شده توسط طبیعت ارائه دهند.

جوجی کارینو ، ایبالوی-ایگاروت از فیلیپین و مشاور ارشد برنامه مردم جنگل ، در رویدادی اختصاص داده شده به پروژه سازمان ملل گفت: “سرزمین های بومی جزایر تنوع زیستی هستند که توسط دریایی از بین رفته احاطه شده اند. رهبر بومی سلیا زاریابا در اوایل سال جاری.

در کنیا ، ما گزارشی از یک مدل حفاظت ارائه کردیم که در آن مردم محلی منطقه را برای محافظت از حیات وحش مدیریت می کنند. از آنجا که Covid-19 همه تلاش خود را ارائه داد ، گردشگری به پایان رسیده است ، اما صندوق نجات توسط انجمن حیات وحش ماسای مارا و شرکای آن برای تأمین کمک های اضطراری ایجاد شد. اولین دهکده “سبز” هند با متوقف کردن جهانگردی به روش های کشاورزی پایدار خود ادامه می دهد. در کانادا ، کبک به هدف خود در Aichi رسیده است تا با همکاری با کشور Cree تا پایان سال 2020 از 17 درصد از خاک خود محافظت کند.

Dendrobium aurifex در سال 2020 به لیست گونه های جدید باغ کیو اضافه شد.
دندروبیوم اورئفیکس یکی از 19 گونه جدید ارکیده است که در گینه نو یافت می شود و در سال 2020 در لیست گونه های جدید باغ کیو ظاهر شد. عکس: Bala Kompali / RBG Kew

در انگلستان ، یک داستان موفقیت دیگر – معرفی مجدد پروانه آرگوس در گیاهان ذغال سنگ نارس استلی ماس. در تابستان امسال نزدیک به 50 نفر آزاد شدند که آنها را به منظره ای بازگشتند که نزدیک به 150 سال از آن ناپدید شده بودند. انجمن بزرگ تالاب منچستر از دیدن شواهدی در رابطه با جفت گیری قبل از اینکه پروانه ها به طور طبیعی در ماه آگوست منقرض شوند ، خوشحال شدند و منتظرند که چند تخم در بهار در کاترپیلارها تخم زده شود.

در حالی که در سال 2020 حیوانات وحشی بیشتری به فهرست سرخ گونه های در معرض تهدید IUCN اضافه شد ، کشف های جدید زیادی از تخیلات و مگس شکن ها در اندونزی گرفته تا شگفتی های مداوم در گینه نو ، بزرگترین جزیره تنوع زیستی در جهان وجود دارد.

به طور کلی ، سال 2020 نشان داده است که جهان متنوع و زیبای ما در معرض تهدید قرار دارد ، اما هنوز زمان برای نجات آن وجود دارد.

در اینجا می توانید از سن پوشش انقراض مطلع شوید و گزارشگران تنوع زیستی را دنبال کنید فیبی وستون و پاتریک گرینفیلد در توییتر برای آخرین اخبار و ویژگی ها



[ad_2]