آلیستر براونلی: “من تا می توانم از آن نهایت استفاده را ببرم.” آلیستر براونلی

“من هستممن تازه سه ساعت و نیم بود که تمرین می کردم و هر ثانیه باران می بارد. »با لحنی تقریباً لذت بخش می گوید آلیستر براونی. “هوا وحشتناک است. همه جا سیل زده است. به سختی می توان جایی را دوید ، زیرا در آنجا بسیار کثیف و مرطوب است. ” و با این وجود ، قهرمان دو گانه المپیک در مسابقات سه گانه هنوز هم به نظر می رسد و جلال خود را می شکند ، حتی در این تاریک ترین زمستان ، با هدف یک کرشندو فوق العاده دوتایی برای پایان دادن به حرفه خود.

بخش اول؟ کسب سومین مدال طلا در مسابقات سه گانه در توکیو در تابستان امسال. اما پس از آن ، براونلی می گوید ، او قصد دارد کاری جسورانه تر را شروع کند: تبدیل شدن به اولین کسی که در کمتر از هفت ساعت سکانس Ironman را به پایان می رساند. براونی که در آوریل 33 ساله شد ، گفت: “من جوان نیستم.” “بنابراین من باید حداکثر استفاده را از آن ببرم در حالی که می توانم.”

بهترین زمان برای مسافت کامل مرد آهنین – شنا 2.4 مایل ، دوچرخه سواری 112 مایل و دویدن 26.2 مایل – 7 ساعت و 35 دقیقه ، ساخته شده توسط آلمانی جان فرودن. با این حال ، در بررسی پروژه ماراتن یک ساعته Eliud Kipchoge ، ایده Brownlee استفاده از فناوری برای ایجاد تاریخ است.

براونی می گوید: “در شرایط عادی غیرممکن است” ، که در بهار 2022 تلاشی خواهد کرد. “اما مانند ماراتن دو ساعته ، ما مرزها را انتخاب می کنیم. ما لباس های مخصوص HUUB خواهیم داشت که ضخیم تر از حد مجاز قوانین Ironman خواهند بود ، و شناوری بیشتری را ایجاد می کنند و ما را سریعتر می کنند. در حالی که دوچرخه هستیم ، ما pacer را جمع می کنیم مانند دو تور فرانسه. از آنجا که دوچرخه بیش از 112 مایل است ، مکانی آشکار برای یافتن زمان است. “

لبخند آلیستر براونلی که در حال عکس گرفتن است ، بازوها را در یک تی شرت سفید روی زمینه سفید ضربدری می کند
آلیستر براونلی در مورد بازی های توکیو: “من به عنوان یک ورزشکار باید 100٪ باور داشته باشم که این روند رو به جلو خواهد بود.” عکس: گروه ورزشی و سرگرمی “مانا”

این یک چالش قادر مطلق خواهد بود: برگزارکنندگان ادعا می کنند که براونلی باید با سرعت یک مدال آور المپیک در فضای باز شنا کند ، با سرعت متوسط ​​بیش از 30 مایل در ساعت دوچرخه سواری کند و یک ماراتن را که 2 ساعت و 30 دقیقه طول می کشد اجرا کند.

“آنچه آن را بسیار سنگین می کند این است که مرد آهنی دارای بسیاری از قطعات متحرک است ، حتی اگر با سه گانه المپیک مسافت مقایسه شود [1500m swim, 40km bike and 10km run]”- می گوید Brownlee.

“به مدت هفت ساعت شما باید خود را به درستی تغذیه کنید ، این مشکل است زیرا همه ما با ژل بیمار می شویم. شما باید مایع مناسب را انتخاب کنید. در دوچرخه ، مواردی مانند آیرودینامیک و موقعیت کلاه ایمنی بسیار مهم هستند ، زیرا اگر پنج یا 10 وات صرفه جویی کنید ، تفاوت قابل توجهی است. و این ترس نیز وجود دارد – من پنج دقیقه خیلی سخت رفتم ، و این برای من هزینه دارد؟ “

براونلی می داند که وقتی همه چیز اشتباه پیش می رود چقدر می تواند دردناک باشد. برای اولین بار که با استاد آهنین کشتی گرفت ، در مسابقات جهانی 2019 Kona ، در گرما منفجر شد و از سوم به 21 سقوط کرد. “در برهه ای از این کره خاکی چیزی نبود که باعث شود حتی با سرعت 5 دقیقه در هر کیلومتر بدوم. من نتوانستم موفق شوم ، اما آن 10 مایل آخر بدترین زندگی من بود. “

پس از مسابقات سه گانه مردان در المپیک ریو ، آلیستر (سمت راست) و جانی براونی پرچم اتحادیه را با مدال های طلا و نقره به دور گردن خود دارند.
پس از مسابقات سه گانه مردان در المپیک ریو ، آلیستر (سمت راست) و جانی براونی با مدال های طلا و نقره. عکس: مایک Egerton / پنسیلوانیا

شش هفته بعد ، اما ، براونلی در مسابقه مرد آهنی دیگر در استرالیا شرکت کرد و بیش از 10 دقیقه برنده شد و رکورددار شکست ، و در 7 ساعت و 45 دقیقه به پایان رسید.

در حالی که براونلی سعی خواهد کرد کمتر از هفت ساعت را در مکانی هنوز حل نشده سپری کند ، یک بریتانیایی دیگر به نام لوسی چارلز-بارکلی آرزو دارد اولین زنی شود که به 8 ساعت سقوط می کند. تلاش آنها توسط بنیاد Pho3nix ، یک سازمان غیر انتفاعی لهستانی پشتیبانی می شود که از مشارکت ورزشی در میان جوانان حمایت می کند.

براونی می گوید: “همه آنها باعث تحریک فعالیت و همچنین سلامتی و آموزش در بین جوانان می شود و من تلاش می کنم از کشتی تریاتلون برای این کار استفاده کنم و ببینم چگونه می توانیم از نظر فیزیولوژی کارایی انسان را به حداکثر برسانیم.”

برادرش جانی که به ترتیب در المپیک 2012 و 2016 برنز و نقره گرفت ، چه کاری انجام می دهد؟ آلیستر پاسخ می دهد: “او فکر می کند این روانی است.” “او هنوز این را نمی داند ، اما قصد دارد به من در شنا و دویدن کمک کند.”

آیا براونلی با توجه به تمام جراحات وارده ، کمی سادیست نیست که به شکنجه خود ادامه دهد؟ وی با خنده پاسخ می دهد: “بله ، من قطعاً تا حدی هستم.”

با این حال ، قبل از آن ، براونلی تمرکز خود را روی انتخابی به المپیک توکیو گذاشت. و با کسب مقام دوم پس از وینسنت لوئیس فرانسوی در مسابقات سه گانه دو سرعت قهرمانی جام جهانی در والنسیا در ماه نوامبر ، او مطمئن است که بهترین فرمش در پیش است. “من نزدیکترین کسی بودم که سال گذشته او را کتک زده بود. اگر بتوانم آن طور بجنگم ، بدیهی است که به راحتی صلاحیت می شوم و در توکیو بازی می کنم. “

آلیستر براونی (چپ) بعد از وینسنت لوئیس در مسابقات جهانی سه سرعته Sprint جام جهانی در والنسیا در ماه نوامبر دوم شد.
آلیستر براونی (چپ) بعد از وینسنت لوئیس در مسابقات جهانی سه سرعته Sprint جام جهانی در والنسیا در ماه نوامبر دوم شد. عکس: David Aliaga / MB Media / گتی ایماژ

این البته به این معنی است که بازی ها برگزار می شوند. “من به عنوان یک ورزشکار باید 100٪ باور داشته باشم که این روند رو به جلو خواهد بود. و من اطمینان دارم که IOC برای شروع کار آسمان و زمین را حرکت خواهد داد. همانطور که دیدیم ، کوید یک جانور متحرک است. ما در منحنی عملکرد بدی داریم اما در تابستان همه چیز ممکن است امیدوار کننده تر به نظر برسد. “

اما اگر این بدان معناست که ورزشکارانی پرواز می کنند و از توکیو خارج می شوند و در مقابل جمعیت مسابقه می دهند ، آیا آنها باید جلو بروند؟ “هر المپیک بهتر از هیچ المپیکی نیست. و تا زمانی که ورزش و مسابقات ادامه دارد ، حذف همه موارد دیگر مشکل بزرگی نیست. “

در The Recap ، نامه تحریریه هفتگی ما مشترک شوید.

وقتی کارمان تمام شد ، از براونلی می خواهم به کسانی که می ترسند با شکوهترین روزها پشت سر او باشد ، پاسخ دهد. وقتی جلوه ای از نافرمانی در چهره اش وجود دارد ، می گوید: “شاید حق با تو باشد.” “اما من تمام تلاشم را می کنم تا اشتباه آنها را ثابت کنم – و من اشتباه می کنم.”