شش چیز که از مصاحبه ایلان ماسک آموختیم

عنوان رسانه،

تماشا کنید: مصاحبه غیرمنتظره ایلان ماسک در بی بی سی… در 90 ثانیه

ایلان ماسک در مصاحبه ای نادر و گسترده با بی بی سی از نحوه اداره توییتر خود دفاع کرده است.

جیمز کلیتون، خبرنگار فناوری بی‌بی‌سی در مقر توئیتر در سانفرانسیسکو، دومین مرد ثروتمند جهان را نزدیک به یک ساعت مورد بازجویی قرار داد.

در اینجا شش چیز است که ما یاد گرفتیم.

1. او افزایش سخنان نفرت انگیز در توییتر را رد می کند

آقای ماسک از زمانی که او مسئولیت این پلتفرم را بر عهده گرفت از پذیرش محتوای نفرت انگیزتر در این پلتفرم خودداری کرد.

در صحبت با بی‌بی‌سی در اوایل سال جاری، برخی از خودی‌های توییتر استدلال کردند که این شرکت دیگر نمی‌تواند از کاربران در برابر ترولینگ، اطلاعات نادرست هماهنگ‌شده دولتی و بهره‌کشی جنسی از کودکان، پس از اخراج‌ها و تغییرات تحت مالکیت آقای ماسک محافظت کند.

در ماه مارس، توییتر اعلام کرد که تنها در یک ماه، 400000 حساب کاربری را حذف کرده تا به “ایمن تر کردن توییتر” کمک کند.

برای ارزیابی کامل ادعاهای آقای ماسک به دو چیز نیاز دارید که ما در حال حاضر آن را نداریم – دسترسی به داده های توییتر قبل و بعد از تصاحب او و مهمتر از همه، درک روشنی از اینکه او چگونه اطلاعات نادرست و سخنان نفرت انگیز را تعریف می کند.

بر اساس قوانین آمریکا، که به دلیل اولین متمم قانون اساسی ایالات متحده، به طور کلی نسبت به سایر کشورها سهل‌انگیزتر است، هیچ تعریف کاملی از سخنان نفرت وجود ندارد.

2. او به جو بایدن رای داد

آقای ماسک گفت: نزدیک به نیمی از کشور در انتخابات گذشته آمریکا به آقای ترامپ رای دادند، اما او افزود: “من یکی از آنها نبودم، من به بایدن رای دادم.”

در بخشی دیگر از مصاحبه، او از پایان دادن به ممنوعیت توئیتر برای آقای ترامپ که در سال 2021 حذف شده بود، زمانی که این پلتفرم او را به تحریک خشونت متهم کرد، دفاع کرد.

3. او می گوید توییتر در حال شکست دادن ربات ها در جنگ در اطلاعات نادرست است

آقای ماسک ادعا کرد که تلاش‌هایش برای حذف ربات‌ها – اکانت‌های خودکار – پس از تصاحب او باعث کاهش اطلاعات نادرست در توییتر شده است.

او به خبرنگار ما گفت: تجربه من این است که اطلاعات نادرست کمتری وجود دارد تا بیشتر.

برخی از کارشناسان خارجی مخالف هستند. مطالعه ای از Newsguard که اطلاعات نادرست آنلاین را ردیابی می کند – و مطالعات بسیار دیگری نیز در همین راستا وجود دارد – نشان داد که تعامل با حساب های محبوب و منتشر کننده اطلاعات نادرست پس از تصاحب آقای ماسک افزایش یافته است.

طبق این نظرسنجی، در هفته پس از خرید وی از توییتر، محبوب‌ترین و غیرقابل اعتمادترین حساب‌های کاربری تقریباً 60 درصد افزایش در تعامل به شکل لایک و ریتوییت داشتند.

بی‌بی‌سی همچنین به‌طور مستقل بیش از 1000 حساب کاربری که قبلاً ممنوع شده بودند را که پس از تصاحب آقای ماسک در توییتر بازگردانده شده بودند، تجزیه و تحلیل کرده است و دریافته است که از زمان بازگرداندن، بیش از یک سوم آنها سوءاستفاده یا اطلاعات نادرست منتشر کرده‌اند.

این شامل ادعاهای نادرست ضد وکس، زن ستیزی و لفاظی های ضد دگرباش جنسی، و انکار نتیجه انتخابات 2020 ایالات متحده بود.

4. او مخالف تحریم TikTok است

ماسک می‌گوید از برنامه‌ای که بیشترین بارگیری در ایالات متحده را دریافت کرده است، استفاده نمی‌کند، اما مخالف هرگونه اقدامی برای بستن آن است.

ایالات متحده به دلیل نگرانی های امنیتی در مورد مالکیت چینی TikTok در حال بررسی یک ممنوعیت است. برخی از کشورهای دیگر آن را از تلفن های کارمندان دولت ممنوع کرده اند.

آقای ماسک گفت: «من به طور کلی با ممنوع کردن چیزها مخالفم، اگرچه او می‌گوید که این ممنوعیت به نفع توییتر خواهد بود زیرا ممکن است به این معنا باشد که افراد بیشتری در پلتفرم او وقت می‌گذرانند.

5. او 44 میلیارد دلار برای توییتر را رد می کند

ایلان ماسک ادعا می کند که اگر کسی پیشنهاد خرید توییتر را به ازای آن چیزی که برای آن پرداخت کرده بود، رد می کرد. اما آیا این حقیقت دارد؟ به یاد داشته باشید، ماسک ناامیدانه تلاش کرد تا از توافق خارج شود.

ماسک مدعی است که توییتر تنها چند ماه از عمرش باقی مانده بود که او مدیریت را بر عهده گرفت و مانند یک سازمان غیرانتفاعی اداره می شد.

هزینه های توییتر از میزان درآمدی که ایجاد می کرد بیشتر بود. در آخرین نتایج یکساله منتشر شده قبل از تصدی ماسک، کل فروش در سال 2021 به 5 میلیارد دلار رسید، اما هزینه ها و هزینه ها به 5.5 میلیارد دلار رسید. در واقع، از سال 2012 تنها دو سال سودآور داشته است.

ماسک معتقد است که توییتر اکنون در آستانه شکست قرار دارد. جای تعجب نیست که اخراج 6500 کارگر باعث کاهش هزینه ها می شود.

اما او همچنین در یافتن راه‌هایی برای افزایش فروش از طریق مواردی مانند تغییر کاربران توییتر برای تأیید «تیک آبی» فعال بوده است.

بنابراین بله، توییتر ممکن است حتی در حال حاضر به دلیل کاهش شدید هزینه ها به شکستن نزدیک شود. اما سوال این است که آیا می‌تواند این مسیر سودآوری را حفظ کند و ارزش شرکت را به ارزش 44 میلیارد دلار برساند.

6. او از نحوه برچسب زدن بی بی سی عقب نشینی خواهد کرد

ماسک تأیید کرد که پس از درگیری هفته گذشته، برچسب توییتر بی‌بی‌سی را از «با بودجه دولتی» به «با بودجه عمومی» تغییر خواهد داد.

بی بی سی به توضیحات اصلی اعتراض کرده بود و بر استقلال این شرکت تاکید کرده بود. عمدتاً توسط مردم بریتانیا از طریق هزینه مجوز تلویزیون تأمین می شود.

ماسک در مصاحبه روز چهارشنبه گفت: “اگر ما از همان کلماتی استفاده کنیم که بی بی سی برای توصیف خود استفاده می کند، احتمالاً مشکلی نیست.”

هزینه مجوز حدود 71 درصد از کل درآمد 5.3 میلیارد پوندی بی بی سی در سال 2022 را تشکیل می داد – و مابقی از فعالیت های تجاری و سایر فعالیت های آن مانند کمک های مالی، حق امتیاز و درآمد اجاره به دست می آمد.

بی‌بی‌سی همچنین سالانه بیش از 90 میلیون پوند از دولت برای حمایت از سرویس جهانی بی‌بی‌سی، که عمدتاً به مخاطبان غیر بریتانیایی خدمات می‌دهد، دریافت می‌کند.

گزارش توسط تیم Reality Check، BBC Monitoring و Dearbail Jordan، خبرنگار تجاری