روش افزایش سرعت رشد مو بدون دارو

داشتن موهای بلند برای بسیاری از خانم ها یا حتی آقایان اهمیت زیادی افزایش سرعت رشد مو دارد و بسیاری از آنها به دنبال راهی برای سرعت بخشیدن به رشد موهای خود هستند. رشد مو بستگی به عوامل متعددی مانند سن ، نژاد و رنگ پوست و وضعیت سلامت بدن دارد. بسیاری از عوامل خارجی مانند روزانه مراقبت از مو استفاده از مواد شیمیایی یا حرارتی و نور افزایش سرعت رشد مو می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش و یا افزایش رشد مو. در این مقاله ، با ما بمانید تا با برخی از روش های ساده اما موثر تقویت رشد مو آشنا شوید.

 

– تنظیم رژیم غذایی خود را
اولین و اصلی ترین اقدام برای تقویت رشد مو این است افزایش سرعت رشد مو که در رژیم غذایی خود شامل مواد مغذی مختلف لازم برای مو. اگر چه بسیاری از شرکت های دارویی, ترویج, ویتامین ها یا مکمل برای رشد مو بهتر است برای دریافت مواد مغذی از رژیم غذایی خود را برای اولین بار. مکمل ها نیز تکمیل شده و همراه با رژیم غذایی استفاده می شود. مصرف قرص های حاوی ویتامین ها برای بهبود رشد مو نیز می تواند به طور موثر سرعت رشد مو را افزایش دهد. انواع مواد مغذی مورد نیاز برای مو به شرح زیر است :

 

پروتئین

موهای شما از یک پروتئین به نام کراتین ساخته شده است و اگر پروتئین برای موهای شما کافی نیست ، رشد مو به سرعت متوقف می شود. به همین دلیل لازم است که پروتئین در رژیم غذایی روزانه خود را برای سرعت بخشیدن به رشد مو و جلوگیری از ریزش مو. گوشت ، تخم مرغ ، انواع مغز ، سبزیجات، ماست و بسیاری از محصولات دیگر یک منبع غنی از پروتئین است. افزایش سرعت رشد مو استفاده از روغن نارگیل نیز مهم است برای جلوگیری از کاهش پروتئین در مو. پروتئین است که هر فرد نیاز دارد بسته به وزن و شیوه زندگی خود را متفاوت است. اگر شما می توانید خود را با مواد غذایی شما نیاز دارید ، پروتئین را فراهم نمی کند ، شما می توانید به مکمل های غذایی تغییر دهید. البته ، به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد پروتئین می تواند بر کلیه ها تاثیر بگذارد.

 

مرغ غنی از پروتئین است و برای رشد مو مناسب است

ویتامین های مناسب رشد مو را افزایش می دهد
مصرف انواع ویتامین ها نقش مهمی در افزایش سرعت رشد مو دارد. مهم ترین این ویتامین ها عبارتند از :

 

ویتامین B5 و بیوتین

بیوتین و دیگر ویتامین های B به شما کمک می کند موهای سالم افزایش سرعت رشد مو داشته باشید. این ویتامین ها را می توان با خوردن غذاهای مختلف مانند ماهی و گوشت و تخم مرغ و محصولات لبنی و برگ های سبز و نخود فرنگی و لوبیا holcolm بادام و قارچ. انواع نان و حبوبات نیز حاوی غنی ویتامین های گروه B. A مصرف روزانه مولتی ویتامین ها نیز می تواند اطمینان حاصل شود که نیازهای بدن خود را به طور کامل ملاقات کرد.

 

ویتامین C

ویتامین C مو را از رادیکال های آزاد به علت خواص آنتی اکسیدانی محافظت می کند و از تخریب آنها جلوگیری می کند. همچنین نقش مهمی در حفظ رطوبت و بازگرداندن مو دارد. شما می توانید به سادگی به مصرف انواع سبزیجات و میوه های تازه مانند پرتقال و گریپ فروت و لیمو, کیوی, گوجه فرنگی و میوه جات برای بدن خود را با ویتامین C و سرعت بخشیدن به رشد مو.

 

ویتامین D

ویتامین D یکی از عوامل پررنگ است که ترویج رشد مو است. افزایش سرعت رشد مو مطالعات نشان می دهد که افراد مبتلا به ریزش مو تجربه کمبود ویتامین d بیشتر از افراد دیگر. از آنجا که کمبود این ویتامین اغلب در بدن انسان مشاهده می شود ، توصیه می شود فراموش نکنید که مکمل های ویتامین D را مصرف کنید.

 

امگا 3 و 6

التهاب فولیکول های مو یکی از شایع ترین علل ریزش مو است. اسیدهای چرب امگا و امگا با خواص ضد التهابی خود ، این التهاب مانع و افزایش سرعت رشد مو ، و همچنین موهای براق و سالم است که کمک می کند تا شما را جلب کند. بدن به طور طبیعی تولید این و آن باید با مواد غذایی مانند ماهی و دانه کتان و کدو تنبل و گردو روغن زیتون و امگا-3 هستند که لازم برای بدن است. مکمل DHA نیز جایگزین خوبی برای ماهی برای گیاه خواران است.

 

ماهی سرشار از امگا 3 است

آهن و روی

آهن و روی دو ماده حیاتی برای تولید پروتئین در بدن هستند افزایش سرعت رشد مو و استفاده از آنها برای جلوگیری از ریزش مو ضروری است. روی و آهن به طور طبیعی در غذاهایی مانند اسفناج ، لوبیا و غذاهای دریایی وجود دارد. شما همچنین می توانید برای فقدان این مواد با مکمل را تشکیل می دهند. به خاطر داشته باشید, با این حال, که مقدار آهن و روی شما نیاز بسته به سن, جنس و شیوه زندگی, و این قبل از مصرف هر گونه مکمل لازم است, و غیره.n. دکتر خود مشورت کنید.

دفعات بازدید: همچنین: 9 علل اصلی ریزش مو

 

– ماساژ سر خود را با روغن های گیاهی

ماساژ جریان خون به پوست سر را افزایش می دهد و فعالیت فولیکول های مو را افزایش می دهد. نتیجه افزایش سرعت رشد مو خواهد بود. علاوه بر این ، ماساژ چربی را از پوست سر برداشته و آن را بازیابی می کند ، ریشه ها را تقویت می کند و رطوبت را حفظ می کند ، همچنین مو را تقویت می کند و مو را بلند می کند و مو را روشن می کند.

حرارت روغن کمی. ماساژ پوست سر برای 20 دقیقه با حرکات چرخشی. سپس آن را برای 30 دقیقه بگذارید و سپس موهای خود را بشویید. برای انجام این کار می توانید از این روغن ها استفاده کنید :

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی ویتامین های B, E, C و مواد معدنی مانند فسفر و آهن و سلنیوم و منیزیم و کلسیم e و افزایش سرعت رشد مو.

 

روغن بادام

دو نوع روغن بادام موجود در بازار ، شیرین و تلخ وجود دارد که هر دو نقش موثری در تسریع و تسریع رشد مو دارند.

 

روغن کرچک

روغن کرچک علاوه بر افزایش سرعت رشد مو ، بهترین روغن برای ضخیم شدن مو است. انواع ویتامین ها و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در آن به این بیانیه شهادت.

 

کره

اگر شما می خواهید برای جلوگیری از زود سفید علاوه بر تقویت و افزایش سرعت رشد مو استفاده از روغن می تواند برای شما مفید باشد.

 

روغن کنجد

روغن کنجد نیز در میان روغن های مفید و طبیعی است افزایش سرعت رشد مو که برای حفظ رنگ طبیعی مو و تقویت رشد مو بسیار موثر است.

 

روغن زیتون

وجود دارد چیزی نزدیک به خواص روغن زیتون استفاده می شود در آن محل اثر آن بر رشد و تقویت پوست و مو نیز مشکوک است. این روغن به مدت طولانی برای زیبایی و سلامت استفاده می شود.

شما همچنین می توانید پوست سر را با روغن های ذکر شده ، چند قطره روغن نباتی به شامپو ماساژ دهید و یا شامپو را با روغن جوجوبا رقیق کنید. این امر منجر به حفظ سلامت و شادی و سرعت بخشیدن به رشد موهای شما خواهد شد.

 

– کوتاه کردن موهای خود را در اوایل

شما احتمالا از مادربزرگ های خود شنیده اید که یک مدل موی مداوم به سرعت رشد او کمک می کند. این کاملا درست است. کاهش مداوم یا نورد مو منجر به افزایش اکسیژن به پوست سر می شود و باعث افزایش رشد مو می شود. علاوه بر این ، احتمالا بر استفاده مداوم از سشوار ، اتو کردن نیز تاثیر می گذارد.. در دراز مدت ، موهای شما لخت خواهد بود. کوتاه کردن افزایش سرعت رشد مو مو این مو را از بین می برد و از شکستگی محافظت می کند.

 

– محکم بسته نشو. یک حوله یا برانکارد

بسیاری از خانم ها به کشیدن موهای خود را به یک موی دم اسبی یا گوجه فرنگی استفاده می شود. اما آنها نمی دانند که چقدر آسیب به موهای خود را انجام می دهند. این روش بستن مو منجر به کشش قوی مو و تضعیف ریشه مو و در دراز مدت منجر به ریزش مو.

محکم بسته بندی مو در یک حوله مو در الیاف پارچه گیر می شود و تمایل به شکستن. به جای حوله های فیبری درشت ، بهتر است از حوله های کوچک و نازک با risalif استفاده کنید.

 

– به حداقل رساندن استفاده از دستگاه های حرارتی
سشوار ، آهن و بابل ، که حرارت مستقیم مو را فراهم می کنند ، دشمنان برای افزایش رشد موهای شما هستند. از آنجا که آن را تضعیف خواهد کرد ، مو را شکننده و خشک کنید. اگر چه این دستگاه ها نمی توانند به طور کامل از زندگی حذف شوند ، اما سعی می کنند افزایش سرعت رشد مو تا حد امکان استفاده از آنها را به حداقل برسانند.

 

با استفاده از سشوار رشد مو آسیب خواهد شد

– مواد شیمیایی دشمن موهای شما هستند
شما احتمالا دیده ام بسیاری از مردم که مو توسط رنگ های متعدد و کاتر آسیب دیده است. اکثر رنگ مو حاوی آمونیاک است که می تواند باعث ریزش مو و موهای خشک شود. بنابراین ، اگر می خواهید رشد مو را افزایش دهید ، سعی کنید جایگزین رنگ های طبیعی مانند حنا ، با رنگ های شیمیایی شوید.

 

– در مورد ماسک مو طبیعی فراموش نکنید
ماسک های آماده ساخته شده در بازار فراوانند و مارک های معتبر در تولید آنها مشغول به کار هستند ، بیشتر آنها هستند. آن است که غیر ممکن است به چشم پوشی از اثر این نوع ماسک در افزایش رشد مو ، اما دوباره پس از مواد شیمیایی می تواند باعث آسیب. شما می توانید از این مواد مانند لیمو ، عسل ، اسانس رزماری و غیره استفاده کنید.، آووکادو و روغن های مختلف ، مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون. ماسک مو طبیعی به افزایش و افزایش سرعت رشد مو کمک می کند.