باشگاه های لیگ برتر حمایت مالی از قمار را در جلوی پیراهن های روز مسابقه ممنوع می کنند

دعوای بازیکن وستهام با داور
وستهام یکی از هشت باشگاه لیگ برتری است که توسط یک شرکت قمار حمایت می شود

باشگاه های لیگ برتر به طور جمعی توافق کرده اند که تا پایان فصل 2025-2026 حمایت مالی قمار را از جلوی پیراهن های روز مسابقه خود حذف کنند.

با این حال، پس از پایان مهلت مقرر، باشگاه ها همچنان می توانند به نشان دادن مارک های قمار در زمینه هایی مانند آستین پیراهن و تبلیغات LED ادامه دهند.

و باشگاه‌ها اجازه خواهند داشت تا قبل از پایان مهلت مقرر، قراردادهای جدیدی را در مقابل پیراهن خود تضمین کنند.

هشت باشگاه درجه یک شرکت‌های قمار در جلوی پیراهن‌های خود دارند که ارزش آن سالانه 60 میلیون پوند تخمین زده می‌شود.

این اطلاعیه پس از مشورت بین لیگ، باشگاه‌های آن و وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش به عنوان بخشی از بازنگری مداوم دولت در مورد قوانین فعلی قمار صورت می‌گیرد.

این تصمیم باعث خواهد شد که لیگ برتر به اولین لیگ ورزشی در بریتانیا تبدیل شود که به طور داوطلبانه چنین اقدامی را برای کاهش تبلیغات قمار انجام می دهد.

آ انتظار می رود کاغذ سفید قمار منتشر شود توسط دولت پس از بررسی قانون قمار.

انتظار نمی رفت که دولت پیشنهاد ممنوعیت حمایت مالی از قمار را بدهد، با این برنامه که لیگ برتر به طور داوطلبانه با تغییر موافقت کند.

طرح ها بود تا حد زیادی موافقت کرد توسط بوریس جانسون، نخست وزیر سابق، قبل از کناره گیری.

در ماه ژانویه، گروه مشاوره هواداران استون ویلا با کریستین پرزلو، مدیر اجرایی، ملاقات کرد، پس از اینکه گزارش شد باشگاه قراردادی با شرکت شرط‌بندی آسیایی BK8 امضا کرده است. بعداً بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: «واقعیت تجاری این است که به تیم‌های خارج از شش تیم برتر، چنین حامیانی دو برابر بیشتر از شرکت‌های غیرقمار به باشگاه‌ها پیشنهاد مالی می‌دهند».

لیگ برتر قبلاً گفته بود “رویکرد خودتنظیمی جایگزینی عملی و انعطاف‌پذیر برای قانون یا ممنوعیت کامل ارائه می‌کند”.

توافق جمعی برای شروع محرومیت پس از 2025-26 به منظور کمک به باشگاه ها برای دور شدن از حمایت مالی قمار روی پیراهن منعقد شده است.

“برخی زمان را زیر سوال می برند”

تحلیل – سیمون استون گزارشگر فوتبال بی بی سی

حرکت لیگ برتر تا سال 2026 اجرایی نمی‌شود و برخی از این زمان‌بندی و این واقعیت که باشگاه‌ها می‌توانند تا آن زمان قراردادهای جدید برای پیراهن امضا کنند، تردید خواهند کرد.

با این حال، این حرکت باید مورد استقبال قرار گیرد زیرا در حال اتخاذ یک استراتژی جدید در مورد یک موضوع اجتماعی است که به طور فزاینده ای مشکل ساز شده است.

مانند الکل، پیوند بین قمار و فوتبال احتمالا همیشه وجود خواهد داشت. با این حال، همانطور که در مورد الکل اتفاق افتاد، به نظر می رسد که تبلیغات در مورد قمار بسیار برجسته باشد.

البته، لیگ برتر توانایی بیشتری برای اجرای چنین حرکتی دارد، زیرا معاملات تلویزیونی عظیم آن از باشگاه ها محافظت می کند. لیگ فوتبال انگلیس چندان در موقعیت مطلوبی قرار ندارد.

هر آنچه که باید در مورد بنر تیم لیگ برتر خود بدانیدفوتر بنر بی بی سی اسپورت