از یتیم به عامل فوتبال: سفر بزرگ مایکل کالبک فوتبال

[ad_1]

مایکل کولبک هنگامی که در نوامبر 2014 برای اولین بار پدر شد ، به عنوان یک عامل مبهم در فوتبال اسکاندیناوی کار می کرد. او تولد دختر چارلی را “تعمید” توصیف می کند که زندگی او را تغییر داد. جدا از الهام بخشیدن به کار در فوتبال زنان ، جایی که او اکنون یک عامل با نفوذ است ، ورود دخترش او را ترغیب کرد تا اسرار گذشته غیر معمول خود را کشف کند.

نادیا ندیم ، اولین فوتبالیست زنی که با او کار می کند ، همچنان مشتری ای است که به او نزدیکتر است. نادیم با بازی در پاری سن ژرمن و دانمارک یکی از بزرگترین فوتبالیست های جهان است که زندگی اش از ورزش برتر است. ندیم در یازده سالگی پس از کشته شدن پدرش توسط طالبان و عشق به فوتبال در اردوگاه پناهندگان دانمارک ، از افغانستان فرار کرد. وی در حالی که به پوشش PSG ادامه می دهد نزدیک به جراح شدن است.

“داستان خودم ممکن است با داستان نادیا مطابقت نداشته باشد ، اما چه کسی می تواند؟” کالبک قبل از بیان جزئیات زندگی خود برای یتیمی از سریلانکا که از دو ماهگی به سوئد برده شد ، با لبخندی کنایه آمیز صحبت می کند. با این حال ، کلبک 35 ساله ، تحقیق در مورد تاریخ شخصی خود را تنها شش سال پیش و پس از گرفتن دخترش آغاز کرد.

کالبک به دفتر خود در استکهلم خم می شود. “من از خودم پرسیدم ،” اگر دخترم به اندازه من به فوتبال علاقه مند باشد چطور؟ او خواهد پرسید ، “چرا پدر فقط با مردان كار می كند؟” این واقعاً مرا به فکر فرو برد. من قبلاً به سختی بازی زنان را تماشا می كردم ، اما این اشتباه است. فوتبال. ” – مهم نیست که فوتبال بازی کند ، مهم نیست.

“در همان زمان ، من این بینش را داشتم. مادر چارلی سفید بور است و من فکر کردم وقتی دخترم بزرگ می شود ، او می پرسد چرا پدرش تاریک است. او می پرسد ، “پدر از كجاست؟ چرا او ظاهری متفاوت دارد؟” بنابراین من با نامزدم فریدا صحبت كردم و گفتم ، “من باید حقیقت را پیدا كنم. من باید به سریلانکا بروم. “بنابراین من به دنبال مادرم رفتم.”

قبل از اینکه به اصل داستان آن بپردازیم ، کولبک می خواهد دریابد که فوتبال زنان چگونه آن را تقویت کرده است. کولبک نماینده سه تیم زنان ایالات متحده است که جام جهانی 2019 را از آن خود کرده اند و وی تأکید می کند که مگان راپینو ، که یکی از مشتریان او نیست ، در کنار ندیم به عنوان یکی از برجسته ترین شخصیت های جهان بازی می کند. “راپینویا به دلیل وجدان اجتماعی برای جهانیان مهم است. نادیا هم همینطور. مردم قدر آنها را می دانند زیرا همه مبارزه آنها را می بینند و برای همه می جنگند. “

راپینو ، به عنوان بهترین ورزشکار سال مجله تایم در سال 2019 ، نشانگر این بود که پس از تمسخر بولینگ پس از جلب توجه به فوتبالیست ها ، بازی زنان چقدر رشد کرده است. “این نماینده بسیار معروف فوتبال گفت که من دیوانه ام. وی گفت زنان باید بیکینی بپوشند و فوتبال بازی نکنند. این تنها شش سال پیش بود ، اما اکنون این نماینده نماینده زنانی است که فوتبال بین المللی بازی می کنند. “

حدود 40٪ از لیست مشتریان Kallback را زنان تشکیل می دهند ، اما هدف آن تقسیم 50-50 است. شما می توانید در یک بازی بانوان درآمد کمتری کسب کنید و کالبک توضیح می دهد ، “من وقتی بازیکنان در اسکاندیناوی بازی می کنند از من هزینه ای دریافت نمی کنم. بیشتر مشتری های من اسکاندیناویایی هستند که در اینجا بازی می کنند ، بنابراین من از آنها صفر می گیرم.”

نادیا ندیم از PSG و دانمارک یکی از مشتریان اصلی کالب بک است



نادیا ندیم از PSG و دانمارک یکی از مشتریان اصلی کالب بک است. عکس: LM / Lisa Guglielmi / IPA / Shutterstock

کارمزدی که او هنگام مهاجرت مشتریان به خارج از کشور کسب می کند ، به غیر از ندیم در PSG ، او بازیکنان برجسته دیگری نیز دارد. سوفیا جاکوبسون که سال گذشته در لیست انتخابی توپ طلا قرار گرفت ، در رئال مادرید کار می کند و آنا گلاس ، شریک زندگی اش در سوئد ، در بایرن مونیخ بازی می کند. لوتا اوکویست در منچستر یونایتد کار می کند.

این یک درک بهبود قراردادهای به دست آمده توسط زنان نخبه فوتبالیست است. “بهترین بازیکنان جهان سالانه فقط با حقوق 500000 یورو درآمد دارند. اگر در یکی از بهترین باشگاه های اروپا فوتبالیست هستید ، در زمینه های دیگر تجارت بسیار رقابتی هستید. مثل دستمزد کارگردان است. “

حقوق بهترین بازیکنان فوتبال همچنان در حقوق شرکای مرد در حال کاهش است ، در حالی که حقوق بازیکنان زن در سطح متوسط ​​و پایین به شدت کاهش می یابد. کالبک اضافه می کند: “فکر نمی کنم خیلی تغییر کند.” “من واقع گرا هستم. فکر نمی کنم بازیکنان زن بتوانند به اندازه مردان درآمد کسب کنند. همه چیز باید برابر باشد ، اما در واقع به آن دست نخواهیم یافت. “

یا اینکه او با فوتبالیست ها متفاوت از فوتبالیست ها صحبت می کند؟ “در آغاز ، من همان کار را کردم. اما گاهی اوقات لازم است قبل از صحبت صحبت کنم. هانا گلس از اینکه من در هنگام بازی سوئد در جام جهانی در تایلند بازی کردم به او نظر دادم. آنها 5-1 پیروز شدند ، اما آمریکا تایلند را با نتیجه 13-0 شکست داد. من مثل این بودم که “تفاوت را ببینید؟ آیا یک گل مقابل تایلند از دست دادید و خوشحال هستید؟”

“او به سختی دو روز با من صحبت کرد ، اما از آنجا که ما دوستان بسیار خوبی نیز هستیم ، او سپس می تواند به من بگوید ،” من از آنچه گفتی قدردانی نمی کردم. “در نهایت آنها برنز گرفتند ، و او یک تورنمنت خارق العاده داشت. هانا اکنون قبول می کند که من سعی می کنم و همیشه واقعیت را به او می گویم. هانا احتمالاً پردرآمدترین بازیکن سوئدی است. وقتی او پاری سن ژرمن را ترک کرد ، به بایرن گفتم که او را بعد از لوسی برنز بهترین دفاع راست جهان می دانم.

تمایل کالبک برای کمک به فوتبالیست ها بر تاریخ شخصی او تأثیر گذاشت و برای اولین بار از 29 سال قبل از فرزندخواندگی به سریلانکا بازگشت. او فقط با شناسنامه مادرش و یک عکس کوچک به عنوان ارجاع به گذشته خود به کلمبو وارد شد. او هنگامی که عکس مادرش را به غریبه ها نشان داد ، یک راننده تاکسی را استخدام کرد که او را در این شهر بزرگ و آشفته دور می زد. هیچ کس او را نمی شناخت و او در آستانه تسلیم شدن بود که به گامپول که 80 مایلی فاصله دارد و به یتیم خانه رفت ، جایی که توسط پدر و مادر سوئدی خود به فرزندی پذیرفته شد.

مایکل کولبک پس از لوسی برنز آنا گلس را به عنوان بهترین دفاع راست جهان ارزیابی می کند.



مایکل کولبک پس از لوسی برنز آنا گلس را به عنوان بهترین دفاع راست جهان ارزیابی می کند. عکس: تصاویر DeFodi / گتی ایماژ

راهبه به نظر می رسید مادرش را می شناسد ، اما او نمی تواند کمک عملی زیادی کند. بنابراین قبل از پرواز به سوئد ، کالبک با ماشین خود به تپه های بالای گامپولا رفت تا از هتل بازدید کند ، “بنابراین حداقل می توانم منطقه ای را که مادرم از آنجا آمده را ببینم. آنها به پاسپورت من احتیاج داشتند. من آن را باز کردم و یک عکس کاشتم. این پسر آن را می گیرد و می گوید ، “من او را می شناسم. اما یک حادثه 25 سال پیش اتفاق افتاد و او کشور را ترک کرد. “این پرونده در مورد تولد یک کودک بود. من همه چیز را به او گفتم و او گفت:” یک زن در خانه زندگی می کند که احتمالاً مادربزرگ شما است. آرام باش ، من فردا تو را راهنمایی می کنم.

“ما به آنجا می رویم و یک زن بسیار پیر را پیدا می کنیم. روی دیوار یک عکس عروسی عظیم است و من تعجب می کنم که آیا آن مادرم است. این مرد در زبان سینهالی می گوید: “این می تواند نوه شما باشد.” پیرزن سرش را تکان می دهد: “شما در جای اشتباه قرار گرفته اید.” اما بعد چشمانش پر از اشک شد. او انجامش داد [touching his face] و گفت: “مواظب باش.” من به آن فکر نکردم زیرا بسیار ناامید شده بودم. “

در فرودگاه ، کالبک پیام های خود را در شبکه های اجتماعی بررسی کرد. “در صفحه فیس بوک شرکت من ، نام عجیبی را مشاهده می کنم که در مورد عکس مادرم که ارسال کردم اظهار نظر می کند. بنابراین روی آن کلیک کردم و زنی را از عکس عروسی در خانه مادربزرگ دیدم. او نوشت: “من خیلی به شما افتخار می کنم.”

صدای کلبک از احساس غلیظ است. او با مردی در هتل تماس گرفت که تأیید کرد می داند خانم پیر دروغ گفته است ، و بنابراین کارت ویزیت کالبک را به او داد. او مادربزرگ کالبک بود و دخترش را صدا کرد تا توضیح دهد که او به دنبال او است. مادر کالبک – به طور تصادفی در قطر زندگی می کرد ، جایی که برای یافتن ارتباطی پرواز کرد.

“مادربزرگ از مادرم پرسید آیا به شوهر جدیدش در مورد من گفته است؟ این اولین مردی بود که از وقتی با من بود ملاقات کرد. او گفت: “نه ، اما اکنون خواهم کرد.” بنابراین وقتی به دوحه رسیدم ، به اتاق نشیمن رفتم و شروع به نوشتن پیامک با او کردم. او به من می گوید آنچه را که تجربه کرده است. احساسی بود ، اما در همان زمان احساس کردم: “وای ، تو زنده ای و من تو را ملاقات می کنم”.

“وقتی او چند ماه بعد در سریلانکا در خانه بود ، من به او برگشتم. او تنها 13 سال داشت که من را به دنیا آورد و روستایش او را آواره کرد. بنابراین او مرا به یک پرورشگاه برد و راهبه ها به من کمک کردند تا فرزندخواندگی من را در سوئد ترتیب دهند. سپس کسی او را فریب داد تا به آسیا برود ، جایی که تجارت انجام شد و آنها تقریباً او را کشتند. او طی سالها برای یک خانواده سوئدی در قطر کار می کرد. او با آنها به دیدار گوتنبرگ می رفت و همیشه به دنبال شخصی می گشت که من باشد. “

Fiver: نامه فوتبال روزانه مشترک شوید و دریافت کنید.

دیدار با مادر بیولوژیکی او چه حسی داشت؟ “این لحظه درخشان و تجربه ای بود که هرگز فکر نمی کردم داشته باشم. این خیلی خاص بود. “کالبک به والدین سوئدی تربیتی خود که او را بزرگ کرده اند نزدیکتر می ماند. اما وقتی می گوید:” وقتی دختر کوچک من پنج ساله شود و او اکنون دو ساله است ، لبخند می زند ، من خانواده ام را می آورم تا مادرم را ملاقات کنند سریلانکا. این به همه کمک خواهد کرد که بفهمند من از کجا آمده ام. “

کالبک فرصتی را برای زنان فراهم می کند که مادرشان فرصتی پیدا نکرده است. وقتی گذشته ، حال و آینده با هم ادغام می شوند ، وی پیشنهاد می دهد ، “می خواهم بگویم ،” من بخشی از تغییر بودم و کار خوبی در فوتبال زنان انجام دادم “.

“من امیدوارم که صدای قوی مانند نادیا ندیم و مگان راپینو به مبارزه ادامه دهند و شرایط بهتری را برای نسل بعدی زنان فوتبالیست ایجاد کنند.”

[ad_2]