نظرسنجی جهانی سازمان ملل متحد برای آب و هوا: “صدای مردم روشن است – آنها خواهان اقدام هستند” محیط

بزرگترین نظرسنجی افکار عمومی جهان درباره تغییرات آب و هوایی نشان داد که دو سوم مردم معتقدند این یک “وضعیت اضطراری جهانی” است.

طبق نظر سازمان ملل که این نظرسنجی را انجام داده است ، این بررسی نشان می دهد که مردم در سراسر جهان از اقدامات اقلیمی پشتیبانی می کنند و به سیاستمداران برای انجام اقدامات ضروری مهم دستور واضحی می دهند.

برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) از 1 میلیون و 200 هزار نفر در 50 کشور که بیشتر آنها جوان بودند ، نظر سنجی کرد.

در حالی که جوانان بیشترین نگرانی را دارند وقتی 69٪ افراد 14-18 ساله می گویند شرایط اضطراری وجود دارد ، 58٪ افراد بالای 60 سال موافقت کرده اند و معتقدند که اختلاف زیادی در نسل وجود ندارد.

حتی اگر اقدامات اقلیمی نیاز به تغییر قابل توجهی در کشور خود داشته باشد ، اکثر آنها هنوز از این اقدامات حمایت می کنند.

در کشورهایی که سوخت های فسیلی منبع اصلی انتشار هستند ، مردم به شدت از منابع انرژی تجدید پذیر پشتیبانی می کنند ، از جمله ایالات متحده (65٪ برای) ، استرالیا (76٪) و روسیه (51٪).

دو سوم مردم در سراسر جهان می گویند که تغییرات آب و هوایی یک وضعیت اضطراری در جهان است

جایی که جنگل زدایی علت اصلی انتشار است ، مردم از حفاظت از درخت حمایت می کنند ، در برزیل – 60٪ ، در اندونزی – 57٪.

به طور کلی ، محبوب ترین اقدامات برای مبارزه با بحران آب و هوا حفاظت و احیای جنگل ها و به دنبال آن انرژی های تجدید پذیر و کشاورزی دوستانه محیط زیست بود. طرفداری از رژیم های گیاهی از 18 سیاست موجود در این نظرسنجی کمترین محبوبیت را داشته است ، حمایت تنها 30٪ بوده است.

در بعضی از کشورها ، جنسیت عامل بود ، حداقل 5 درصد بیشتر از مردان و پسران ادعا می کردند که آب و هوا فوق العاده از زنان و دختران 16 کشور است. با این حال ، در چهار کشور – ایالات متحده ، استرالیا ، کانادا و انگلیس – زنان و دختران بسیار بیشتری نگران گرم شدن کره زمین هستند.

برنامه توسعه ملل متحد در 50 کشور با درآمد بالا ، متوسط ​​و کم ، که نمایندگی بیش از نیمی از مردم جهان است ، در مورد آب و هوا رای گیری کرد. کارشناسان دانشگاه آکسفورد پاسخ ها را برای انعکاس جمعیت هر کشور اندازه گیری کردند.

بیشتر سنین می گویند که تغییر اقلیم در جهان یک وضعیت اضطراری است

کاسی فلین ، مشاور تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد ، گفت: “صدای مردم روشن است – آنها می خواهند در مورد تغییر اقلیم اقدامی انجام دهند.”

“وقتی 64٪ از مردم جهان به شرایط اضطراری آب و هوا اعتقاد دارند ، به دولتها کمک می کند تا به عنوان یک وضعیت اضطراری به بحران آب و هوا پاسخ دهند.

“پیام اصلی این است که وقتی دولت ها این تصمیمات عالی را می گیرند ، مردم با آنها هستند.”

فلین گفت: این نظرسنجی مسائل آب و هوایی مردم ، به ویژه جوانان را به دولت ها مرتبط می کند در زمانی که اقدامات سریع باید به توافق برسد ، به ویژه در اجلاس آب و هوای سازمان ملل در ماه نوامبر. بحران آب و هوا در سال 2020 ، زمانی که بالاترین درجه حرارت در جهان ثبت شد ، بدون وقفه ادامه یافت.

وی گفت: “ما خود را در یک چنگال جاده می یابیم و نظرسنجی می گوید که” این همانگونه است که نسل های آینده شما در انتخاب سیاست های خاص فکر می کنند “- این راهی برای پیش بینی آینده فراهم می کند.”

فلین سرپرست برنامه توسعه آب و هوای UNDP است که به کشورها کمک می کند تا اقدامات جاه طلبانه آب و هوایی را انجام دهند.

بیشتر سنین می گویند که تغییر اقلیم در جهان یک وضعیت اضطراری است

این بررسی نشان داد که بیشترین درصد افرادی که ادعا می کنند شرایط اضطراری آب و هوا را دارند در انگلیس و ایتالیا بودند – 81٪. استرالیا 72 درصد ، ایالات متحده 65 درصد و همچنین روسیه و هند 59 درصد بود. حتی کمترین سهم در مولداوی 50٪ بود.

UNDP پیشنهاد می کند که حمایت نسبتاً کم از ترویج رژیم های گیاهی ممکن است به این دلیل باشد که در بعضی از کشورها گزینه های گیاهی کمی وجود دارد یا مردم معتقدند که رژیم غذایی یک انتخاب شخصی تر است. بیشترین میزان حمایت در آلمان (44٪) و انگلیس (43٪) بود.

دلیل اینکه در کشورهایی مانند نیجریه و ویتنام ، آب و هوای بیشتر و مردان می گویند که آب و هوا یک وضعیت اضطراری آب و هوا است ، ممکن است این باشد که دختران در این مکان ها دسترسی کمتری به آموزش دارند.

این بررسی نشان داد که هرچه فرد تحصیلات بیشتری را به پایان برساند ، احتمال تصور شرایط اضطراری آب و هوا بیشتر است. اینکه چرا زنان و دختران بیشتر نگران چهار کشور انگلیسی زبان هستند ، مشخص نیست.

این نظرسنجی از طریق تبلیغات در بازی های ویدیویی و پازل از جمله پرندگان خشمگین ، موج سواران ، سودوکو و کلمات با دوستان توزیع شده است و به ویژه به جوانان کمک می کند.

این ایده وقتی فلین در مترو در نیویورک بود ، به ذهن او خطور کرد: “من به گذشته نگاه کردم و همه در تلفن بودند و بیشتر آنها بازی می کردند.”

داده ها بین اکتبر و دسامبر سال 2020 جمع آوری شده است ، و با وجود بیماری همه گیر ویروس کرونا ، 59 درصد از افرادی که می گویند وضعیت اضطراری وجود دارد نیز گفتند که جهان باید در پاسخ “هر آنچه لازم و فوری است” انجام دهد.

پروفسور استفان فیشر از دانشگاه آکسفورد گفت: “رای گیری درباره آب و هوای انسانی گنجینه ای از اطلاعات افکار عمومی را فراهم کرده است که تاکنون ندیده ایم. تشخیص شرایط اضطراری آب و هوا بسیار گسترده تر از آن است که تصور می شد. “