وقتی بازارها منتظر تصمیم فدرال رزرو هستند ، اعتماد به نفس مشتری کاهش می یابد کسب و کار

صبح بخیر ، و به پوشش مستمر اقتصاد جهانی ، بازارهای مالی ، منطقه یورو و تجارت خوش آمدید.

شب گذشته هنگامی که بیماری همه گیر Covid-19 باعث رونق فروش رایانه های شخصی و بازی های ویدیویی و افزایش استفاده از خدمات ابری این شرکت شد ، مایکروسافت نتایج فوق العاده ای را منتشر کرد. بین ماه های اکتبر و دسامبر ، سازندگان Xbox و PC با 17 درصد افزایش سود به 43.1 میلیارد دلار رسیدند که بیش از پیش بینی ها بود و سهام آن را به بالاترین سطح افزایش داد.

امروز قرار است فیس بوک ، تسلا و اپل پس از تعطیلی وال استریت سود کسب کنند.

علاوه بر نتایج فنی ، رویداد اصلی تصمیم سیاسی فدرال رزرو ایالات متحده در پایان نشست دو روزه است – اولین جلسه در سال 2021. پیش بینی می شود که این سیاست بدون تغییر باقی بماند و به موقعیت بسیار ضعیف خود پایبند باشد: یعنی نرخ بهره نزدیک به صفر و 120 میلیارد دلار خرید ماهانه اوراق قرضه و سایر اقدامات کاهش نقدینگی برای کمک به اقتصاد ویران شده کوید در ایالات متحده.

Ipek Ozcardeskaya ، تحلیلگر ارشد بانک Swissquote ، می گوید:


با توجه به اینکه بحران سلامت با جهش ویروس و تأخیر در گسترش واکسن ها در سراسر جهان ، از بین نمی رود ، در آینده قابل پیش بینی هیچ اشاره ای به سیاست های سختگیرانه و یا کاهش آنها نخواهد شد. به نظر می رسد جو بایدن در مورد واکسیناسیون تا پایان بهار بیش از حد خوشبین بود. اکنون گفته می شود که اگر همه چیز با تولید و توزیع دوزها به خوبی پیش برود ، پایان تابستان هدف واقع بینانه تری است.

صحبت از این امر ، کمبود دوز واکسن می تواند تنش های تجاری بین ایالات متحده و اروپا را که در دولت ترامپ بوجود آمده بود به جنگ واکسن تبدیل کند زیرا آلمان اکنون با محدود کردن صادرات واکسن AstraZeneca انتقام محدودیت های تجاری ایالات متحده را تهدید می کند. هیچ کس آن را ندیده است.

بنابراین تحولات اخیر پیرامون واکسن به قدری بد است که کبوتران فدرال را در راس خود نگه دارد.

اعتماد مصرف کننده به آلمان برای ماه چهارم از ماه فوریه کاهش یافته استکه تعجب آور نیست با توجه به اینکه کشور در محاصره ویروس کرونا قرار دارد. آنگلا مرکل ، صدراعظم و سران کشورها هفته گذشته توافق کردند که محاصره را تا اواسط فوریه تمدید کنند.

مسسه تحقیقاتی GfK گفت: شاخص احساسات مصرف كننده آن براساس یك نظرسنجی از 2000 آلمانی ، از -7.5 اصلاح شده در ژانویه به -15.6 واحد رسیده است. این کمترین مقدار از ماه ژوئن است. رولف بورک ، محقق GfK ، گفت: اعتماد به نفس احتمالاً تا ماه مارس ادامه خواهد داشت.

بازارهای آسیا پس از یک جلسه ناموفق بیشتر صعودی بودند: Nikkei ژاپن 0.31٪ بالاتر بسته شد ، Hang Seng هنگ کنگی 0.1٪ افت کرد و بازار سهام استرالیا 0.72٪ سقوط کرد. ما انتظار داریم یک گشودگی مختلط برای بازارهای اروپا ایجاد شود.

نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد – دیجیتال داووس – امروز ادامه دارد. امروز بعد از ظهر ، یک سری جلسات برای بحث در مورد سطح صفر و تغییرات آب و هوایی برگزار می شود ، از جمله جلسه ای با رئیس سابق بانک انگلیس ، مارک کارنی ، اکنون نماینده ویژه سازمان ملل در امور آب و هوا و الا گور ، معاون رئیس جمهور سابق ایالات متحده و طرفدار محیط زیست. کارنی همچنین برای شرکت در سرمایه گذاری های زیست محیطی و اجتماعی به مدیر صندوق کانادایی Brookfield Asset Management پیوست.

جلسات WEF:

  • 13:00 به وقت گرینویچ: در شبکه صفر با مارک کارنی و الام گور
  • 15:00 به وقت گرینویچ: تغییرات آب و هوایی با آلوک شارما ، رئیس COP 26 و مدیر عامل شرکت Shell ، بن ون بار
  • 17:00 به وقت گرینویچ: Net Zero با وزیر حمل و نقل UK Grant Shaps
  • 18:00 به وقت گرینویچ: بازارهای کربن با بیل گیتس ، مارک کارنی و مدیر عامل استاندارد چارتر بیل وینترز

دستور جلسه

  • 13:30 به وقت گرینویچ: گزارشی از ثبات مالی جهانی صندوق بین المللی پول
  • 13:30 GMT: سفارشات کالاهای بادوام در ماه دسامبر در ایالات متحده (پیش بینی: 0.9٪)
  • 19:00 به وقت گرینویچ: تصمیم در مورد نرخ ذخیره فدرال ایالات متحده
  • 19:30 به وقت گرینویچ: کنفرانس مطبوعاتی فدرال رزرو