“ما اینجا زندگی می کنیم”: ترس از توییت های توریستی در مورد سبک زندگی همجنسگرایان می تواند عواقب ناخوشایندی را برای جامعه LGBT در بالی به همراه داشته باشد | بالی

وقتی کریستن آنتوانت گری توریست آمریکایی شروع به نوشتن درباره اقامت خود در بالی در توییتر کرد ، ظاهراً تصور کمی از جنجالی که می توانست ایجاد کند ، داشت.

گری و دوست دخترش برای شش ماه به بالی سفر کردند ، اما وقتی همه گیر شد ، تصمیم گرفتند در جزیره منتظر بمانند. وی می نویسد که این حرکت باعث تغییر سبک زندگی آنها شده است و این امکان را به آنها می دهد تا از “سبک زندگی پیشرفته با هزینه زندگی بسیار پایین” لذت ببرند. تجارت وی که به عنوان عشایر دیجیتال اداره می شد ، شکل گرفت و این جزیره از آشفتگی های سیاسی در ایالات متحده مهلت لازم را داد. به گفته وی ، این مکان همچنین مکانی امن برای سیاه پوستان و افراد عجیب و غریب بود.

وی پس از به اشتراک گذاشتن تجربه خود ، پیوندی را به کتابی که ایجاد کرده بود ، ارسال کرد که به گفته وی حاوی مشاوره ویزا بود. او همچنین در مورد شیوع Covid-19 – علی رغم ممنوعیت ورود برای بازدید کنندگان خارجی که برای جلوگیری از شیوع ویروس اعمال شده بود ، توصیه هایی را برای رسیدن به بالی ارائه داد.

پیام وی بلافاصله طوفانی از جنجال را در بین ساکنان بالی ایجاد کرد. نظرات وی ، که توسط منتقدان وی احساس می شد ، خلاصه ای از برخورد ممتاز گردشگران خارجی بود که قوانین محلی را نادیده می گرفتند. آنها خاطرنشان کردند که او از نابرابری اقتصادی بزرگ در جزیره یا تأثیر همه گیر بر مردم محلی بی اطلاع است. مقامات اعلام کردند که وی چند روز بعد از کشور اخراج خواهد شد.

برای جامعه کوئر در بالی ، این قسمت به ویژه غنی بود.

مقامات در توضیح تصمیم خود برای اخراج گری ، نه تنها وی را به تجارت در بالی متهم كردند ، بلكه وی “اطلاعاتی را كه موجب نگرانی مردم می شود” منتشر می كرد. توصیف وی از این جزیره به عنوان مکانی خوشآمد برای مسافران دگرباش جنسی یکی از نظراتی بود که آنها برجسته کردند.

بالی ، جزیره اکثر هندوها و مقصدی توریستی که مسافران همجنسگرا را به خود جلب می کند ، بیش از سایر مناطق اندونزی که تبعیض LGBT در آنها رواج دارد ، بازتر شناخته می شود.

کریستن آنتوانت گری طراح گرافیک آمریکایی در مرکز ، وکیل خود را قبل از ترک جزیره به دنپاسار ، بالی ، اندونزی همراهی کرد.
کریستن آنتوانت گری طراح گرافیک آمریکایی در مرکز ، وکیل خود را قبل از ترک جزیره به دنپاسار ، بالی ، اندونزی همراهی کرد. عکس: Firdia Lisnawati / AP

I Made Arya ، مدیر برنامه بنیاد Gaya Dewata ، یک سازمان غیردولتی که خدمات پزشکی و آموزشی را به افراد LGBT ارائه می دهد ، گفت: با این وجود ، افراد LGBT در این جزیره از امتیازات بازدید کنندگان برخوردار نیستند.

“اینجا برای گردشگران دگرباش جنسی دوستانه است ، زیرا آنها به عنوان گردشگر اینجا هستند. افراد در تجارت مسافرتی بدون توجه به جنسیت آنها را می پذیرند ، به آنها خدمات خوبی ارائه می شود. “

“اما همه ما باید فرهنگ و موقعیت محلی را درک کنیم و در اقدامات خود برای محافظت از جامعه محلی مراقب باشیم. همه در اینجا نمی توانند اینقدر آزادانه صحبت کنند. “

برخی می ترسند که تبلیغات ناشی از اخراج گری ، مقامات را مجبور کند اقدامات سختی را برای مبارزه با LGBT در بالی انجام دهند. در سالهای اخیر ، نشانه های نگران کننده ای از افزایش خصومت وجود دارد. سال گذشته ، مقامات اعلام کردند که در حال تحقیق در مورد ویلایی هستند که خود را به عنوان مقصد مسافران همجنسگرای فروخته است ، در حالی که یک مقام رسمی گفت که “اینجا در بالی ، ما این فرهنگ را به رسمیت نمی شناسیم.” در سال 2019 ، مسابقه LGBT بالتیک پس از انتقاد آنلاین ، مراسم تاج گذاری خود را مخفیانه برگزار کرد.

آریا می گوید ، تاکنون هیچ اقدامی علیه جامعه در بالی انجام نشده است. اما او اضافه می کند: “آنها به عنوان گردشگر به کشورهای خود باز می گردند ، اما ما در اینجا زندگی می کنیم ، اینجا می مانیم. ما [the local LGBT community] اینها کسانی هستند که مجبورند در صورت بروز هر اتفاقی با آن مبارزه کنند. “

در اندونزی همجنسگرایی به استثنای آچه قانونی است ، اما افراد دگرباش جنسی از هیچ حق قانونی برخوردار نیستند و با تعصبات گسترده روبرو هستند. جن گیری و تبدیل درمانی همچنان به مردم تحمیل می شود ، در حالی که انجمن روانپزشکی اندونزی (PDSKJI) همجنس گرایی ، دوجنس گرایی و ترجنس گرایی را به عنوان اختلالات روانی طبقه بندی می کند که با درمان مناسب قابل درمان است.

مطالعه مرکز تحقیقات پیو که در سال 2020 منتشر شد نشان داد که تنها 9٪ از اندونزیایی ها موافق هستند که همجنسگرایی باید توسط جامعه پذیرفته شود.

گری هرگونه تخلف در مورد تجارت خود را انکار می کند و می گوید که در روپیه اندونزی در اندونزی پول کسب نکرده است. وی هفته گذشته گفت: “من به دلیل افراد LGBT اخراج می شوم.”

وكیل او اروین سیرگر گفت كه این زوج هیچ قانونی را زیر پا نگذاشته اند و آنها فقط در تلاش بودند كه بالی را ارتقا دهند و پس از رفع محدودیت های گسترش ویروس كرونا به مردم برای آمدن به جزیره كمك كنند.

کای ماتا ، موسیقیدان و فعال ضد LGBT که صریحاً در مورد جنسیت خود صحبت کرده است ، می گوید این قسمت نشان می دهد که اندونزی ، از جمله بالی ، حال و هوای عجیب و غریب ندارد

او از مسافرانی که ممکن است به توصیه های گری گوش فرا دهند و از افراد عجیب و غریب اندونزی که می گوید ، “نه تنها از قوانینی که ما را تهدید می کنند ، بلکه از جامعه تحت فشار زیادی که معتقد است ما طبیعی نیستیم و نیاز به درمان داریم ، اطاعت می کنند. “

ماتا می گوید: “اکنون این داستان به یک داستان منفجر شده است که عواقب طولانی مدت آن را برای اقلیت آسیب پذیر و آسیب پذیر که ما هستیم ، در جامعه کوئر به همراه دارد.”