اعتصاب آمازون: “هر بار که ما اعتصاب می کنیم، کارگران بیشتری به اعتصاب می پیوندند”

استوارت ریچاردز، سازمان‌دهنده ارشد GMB، گفت: «رؤسای آمازون به طور مداوم از دریافت پیام یا گوش دادن به آنچه کارگرانشان می‌گویند خودداری می‌کنند.

ما قبلاً یک سری اعتصابات در کاونتری داشته‌ایم و هر بار که این کار را انجام می‌دهیم، کارگران بیشتری می‌آیند و به ما در صف اعتراض می‌پیوندند.»

کارگران در کاونتری برای اولین بار در ژانویه از کار خارج شدند – اولین اعتصاب کارمندان آمازون در بریتانیا.

اعضا خواهان افزایش دستمزد ساعتی از 10.50 پوند به 15 پوند به دنبال پیشنهاد دستمزد 50 پوندی در هر ساعت هستند که توسط اتحادیه به عنوان “مسخره کننده” شناخته شد.

با این حال، اتحادیه توسط آمازون به رسمیت شناخته نمی شود و GMB به بی بی سی گفت که در نتیجه هیچ بحثی بین کارفرما و کارکنان آن وجود نداشته است.

آقای ریچاردز گفت: «این واقعیت که آمازون به طور مداوم از گفتگو یا گوش دادن به نگرانی‌ها خودداری می‌کند، به آتش آتش می‌افزاید.

“هر بار که ما دست به اعتصاب می زنیم، از این واقعیت که روسای اصلاً از گوش دادن به آنها امتناع می کنند، احساس خشم و رنجش می کنیم.”

او گفت که کارگران بیشتر و بیشتری به اتحادیه می پیوندند – که اکنون 700 عضو در سایت دارد که حدود نیمی از نیروی کار را نمایندگی می کنند.

با این حال، آقای ریچاردز معتقد است که آمازون “نادیده گرفتن” کارگران اعتصابی “شروع به نتیجه معکوس کرد” و دو سایت دیگر در مکلسفیلد و راگلی برای اقدام صنعتی رای داده شدند.

“در برخی مواقع به نقطه ای می رسد که تأثیر آن بر تجارت آنها آنقدر قابل توجه است که دیگر چاره ای نخواهند داشت. [but to negotiate]،” او گفت.