معترضان HS2 در زیر پارک لندن یک تونل 100 فوت حفر کردند HS2

معترضین اظهار داشتند که آنها ادعا کرده اند که در معرض خطر توسعه خط HS2 قرار دارند و در زیر یک پارک کوچک مرکزی لندن حفر کرده و آماده اشغال یک شبکه تونلی 100 فوتی هستند.

HS2 Rebellion ، اتحادی از گروه ها و افراد که علیه راه آهن سریع السیر برنامه ریزی شده مبارزه می کنند ، ادعا می کند که باغ های Euston Square Gardens ، یک منطقه سبز در نزدیکی ایستگاه Euston ، قبل از فروش به توسعه دهندگان ، توسط یک ایستگاه تاکسی موقت ساخته می شود.

گروه معترض گفت که “نگهبانان درخت” آماده هستند تا تونلهای “مخفیانه” طی چند ماه گذشته را حفر کنند و “تا زمانی که برای جلوگیری از HS2 طول بکشد” در زیر زمین بمانند.

اردوگاه اعتراض آمیز در باغهای میدان اوستا.
اردوگاه اعتراض آمیز در باغهای میدان اوستا. عکس: مت دانهام / AP

HS2 گفت که نمی تواند درمورد مشخصات فعالیت معترضین اظهارنظر کند زیرا هنوز مجبور به تصرف زمین است ، اما اقدامات “غیرقانونی” می تواند امنیت انسانی را تهدید کند.

در بیانیه جامعه ای که در ماه دسامبر منتشر شد ، نیاز به ساخت جایگاه تاکسی “موقت” در ضلع شرقی باغ پارک یوستون اسکوئر برای حمایت از ساخت ایستگاه HS2 پیشنهادی ارائه شده است. قرار است کار ساخت و ساز در ژانویه آغاز شود و تا دسامبر ادامه یابد.

طبق گفته HS2 Rebellion ، این تونل ها “به صورت شبانه روزی” کار می کردند و با استفاده از انتخاب ، بیل و سطل شبکه ای را با نام رمز کلوین ایجاد می کردند.

با کمک افراد محلی ، از معدن برای “تقویت موانع” در ورودی شبکه و عایق بندی “قلعه از پالت” استفاده شد تا تونل ها را هنگام خواب بین شیفت گرم کنند.

معترضین می گویند تونل ها توسط تیرهای چوبی و تخته های ضخیم پشتیبانی می شوند تا از ریزش جلوگیری کنند. در داخل آن مکانهای مخفی با آب و غذا وجود دارد.

قیام HS2 گفت که انتظار می رود معترضین از صبح چهارشنبه اخراج شوند.

این گزارش می افزاید: “آنها معتقدند که می توانند چندین هفته در تونل بمانند و امیدوارند که در این مدت دادگاه علیه HS2 به دلیل قانون شکنی با اقدام به تخلیه بدون دستور دادگاه و جلوگیری از ویروس کرونا ویرایش کند.”

HS2 Rebellion اظهار می دارد که در خط HS2 برنامه ریزی شده برای اتصال لندن ، میدلندز ، شمال انگلیس و اسکاتلند ، 108 جنگل باستانی “نابود خواهد شد” و “تعداد بی شماری مجبور به ترک خانه و مشاغل خود می شوند”. وی از دولت خواست تا طرح “گران ، نامطبوع و مخرب” را کنار بگذارد.

HS2 Limited گفت که فقط 43 جنگل باستانی تحت تأثیر راه آهن بین لندن و کرو قرار می گیرند و 80٪ از کل مساحت آنها سالم باقی می ماند.

یکی از معترضین ، بلوک سنفورد ، 18 ساله ، از لندن ، گفت: “من در این تونل هستم زیرا آنها به طور غیرمسئولانه زندگی من را به دلیل شرایط اضطراری آب و هوایی و محیطی به خطر می اندازند.

“آنها چنان بی پروا و خطرناک رفتار می کنند که احساس نمی کنم به غیر از اعتراض به روشی که به نجات جان خود ما و همه مردم در سراسر جهان کمک کند ، گزینه دیگری به ما می دهند.”

کار ساخت و ساز در ماه سپتامبر در فاز اول HS2 از لندن به بیرمنگام آغاز شد. فاز 2a قرار است از بیرمنگام تا کرو ادامه یابد و فاز 2b از کرو به منچستر و از بیرمنگام به لیدز ادامه خواهد یافت.

به دستور دولت ، Oakervee Review در سال 2019 هشدار داد كه لایحه نهایی HS2 با قیمت های امسال می تواند به 106 میلیارد پوند برسد.

سخنگوی HS2 گفت: “چنین اقدامات غیرقانونی هزینه های زیادی به مودیان پرداخت می کند و امنیت فعالان ، کارمندان HS2 ، مقامات ارشد قضایی و عموم مردم را تهدید می کند ، و همچنین ایجاد فشار غیرضروری برای خدمات اضطراری در طی یک بیماری همه گیر.

وی افزود: “امنیت اولویت اصلی ما در تصرف زمین و حذف اردوگاه های غیرقانونی است.”

وی گفت: HS2 “یک روش تمیزتر و سازگار با محیط زیست برای حرکت ، کمک به کاهش تعداد اتومبیل ها و کامیون ها در جاده ها ، کاهش تقاضا برای پروازهای داخلی و کمک به کشور در کاهش انتشار کربن در مبارزه با تغییرات آب و هوا” فراهم می کند.

وی افزود که HS2 “چندین بار” توسط نمایندگان مجلس تصویب شده است ، از بهبود اقتصادی انگلیس پشتیبانی می کند و از هزاران شغل پشتیبانی می کند.