یک مقام ارشد آمریکایی گفت: از دیپلماسی کره شمالی فقط برای پیشبرد برنامه هسته ای استفاده می شود | کره شمالی

یک مقام ارشد اطلاعاتی ایالات متحده در کره شمالی هشدار داده است که این کشور به دیپلماسی فقط به عنوان وسیله ای برای تولید سلاح هسته ای نگاه می کند ، حتی اگر دولت جدید بایدن اعلام کند که به دنبال راه هایی برای بازگشت پیونگ یانگ به مذاکرات است.

جو بایدن نامزد وزیر امور خارجه آنتونی بلینکن روز سه شنبه گفت که دولت جدید قصد دارد یک بررسی کامل از رویکرد ایالات متحده به کره شمالی برای افزایش فشار در بازگشت به میز مذاکره انجام دهد.

سخنگوی کاخ سفید ، جن پسکی تکرار کرد که روز جمعه گفت سلاح های هسته ای کره شمالی تهدیدی جدی برای صلح است و واشنگتن برای جلوگیری از پیونگ یانگ علاقه حیاتی دارد.

پیش از این ، سیدنی سیلر ، افسر اطلاعات ملی ایالات متحده در کره شمالی ، به مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی گفته بود که توسعه سلاح های پیونگ یانگ از 30 سال قبل یک سیاست ثابت است.

وی گفت: “هر مشاركت در دیپلماسی برای توسعه بیشتر برنامه هسته ای است ، نه یافتن راهی برای خروج … من به سادگی از مردم می خواهم كه اجازه ندهند ابهام تاكتیكی مانع وضوح استراتژیك ما در مورد كره شمالی شود.”

وی افزود: بنابراین اگر فردا (كیم جونگ اون ، رهبر كره شمالی) گفتگو را آغاز كرد ، نباید خیلی تشویق شویم و اگر تا روز یكشنبه موشك بالستیك قاره پیما (ICBM) پرتاب شود ، نباید بیش از حد متعجب یا ناامید شویم.

سیلر همچنین گفت که کمک های بشردوستانه – که به گفته بلینکن ایالات متحده باید در صورت لزوم به کره شمالی کمک کند – مورد توجه پیونگ یانگ نیست.

سایلر گفت ، نیرویی که کره شمالی در صدد توسعه آن است ، اگرچه تا حدی آرزو داشت و بخشی از آن برای سال باقی مانده بود ، اما بسیار بیشتر از نیاز به کشوری بود که فقط می خواست آرام بماند ، و افزود: “در آنجاست که خطر واقعی بی عملی وجود دارد.”

روز سه شنبه ، بلینکن در مورد طرح بررسی در پاسخ به س fromال سناتور دموکرات اد مارک ، که پرسید آیا بلینکن از هدف نهایی هسته ای هسته ای برای حمایت از “توافقنامه گام به گام” که برای پیونگ یانگ تخفیف ویژه ای برای تحریم مسدود کردن اسلحه فراهم می کند ، حمایت می کند؟

کورت کمبل ، عالی ترین مقام بایدن ، کورت کمپبل ، گفت که دولت باید رویکرد خود را به سرعت حل کند و تأخیرهای دوران اوباما را که منجر به اقدامات “تحریک آمیز” پیونگ یانگ شده و مانع از مشارکت در آنها می شود ، تکرار نکند.

کمپبل همچنین اجلاسهای بی سابقه دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق با کیم را ستود ، اگرچه آنها در محدود کردن برنامه سلاح هسته ای کره شمالی ، که در عین حال گسترش یافته است ، هیچ پیشرفتی نداشته اند.