بوئینگ می گوید تا سال 2030 هواپیماها قادر به پرواز 100٪ سوخت های زیستی هستند اخبار ایالات متحده

بوئینگ می گوید فروش هواپیماهای تجاری با توانایی پرواز 100٪ سوخت های زیستی را تا پایان دهه آغاز می کند و کاهش آسیب های زیست محیطی ناشی از سوخت های فسیلی را “مشکل زندگی ما” می داند.

سازنده هواپیماهای آمریکایی گفت ، هدف بوئینگ ، که نیاز به دستیابی به سیستم های جت ، افزایش نیاز به ترکیب سوخت و صدور گواهینامه ایمنی توسط تنظیم کننده های جهانی دارد ، در یک هدف گسترده تر در صنعت ، کاهش انتشار گازهای کربنی تا سال 2050 ، مهم است.

شان نیوزوم ، مدیر توسعه پایدار بوئینگ به رویترز گفت: “این یک وضعیت اضطراری است ، این مسئله زندگی ماست.” “هواپیمایی متعهد است که تمام تلاش خود را برای کاهش انتشار کربن انجام دهد.”

بر اساس داده های گروه حمل و نقل هوایی ، در حال حاضر ، پروازهای تجاری حدود 2٪ از انتشار كربن جهانی و حدود 12٪ از انتشارات حمل و نقل را تشکیل می دهند.

در حقیقت ، بوئینگ تنها ده سال فرصت دارد تا به هدف خود برسد زیرا هواپیماهایی که از سال 2030 وارد سرویس می شوند معمولاً تا سال 2050 در سرویس باقی می مانند.

بزرگترین شرکت هوافضا جهان نیز باید با چالش ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا و زمینگیر شدن 20 ماهه هواپیماهای پرفروش خود پس از سقوط مرگبار ، که منابع مالی و مهندسی آن را تنگ کرده است ، مقابله کند.

بوئینگ از ابتدا شروع نمی شود. در سال 2018 ، اولین پرواز تجاری جهان با استفاده از 100٪ سوخت زیستی در هواپیمای باری FedEx Corp 777 انجام شد.

بوئینگ و رقیب اروپایی ایرباس SE نیز در تلاش هستند تا با کاهش وزن و کشیدن هواپیماهای جدید ، میزان انتشار کربن را کاهش دهند.

بوئینگ گفت ، از هم اکنون سوخت های زیستی مستقیماً با سوخت جت معمولی به مخلوط 50/50 مخلوط می شوند که حداکثر مقدار مجاز در مشخصات فعلی سوخت است.

بوئینگ ابتدا باید تعیین کند که برای اطمینان از پرواز ایمن با سوختهای جایگزین حاصل از روغنهای گیاهی استفاده شده ، چربیهای حیوانی ، نیشکر ، مواد زائد و سایر منابع ، چه تغییراتی باید ایجاد شود.

بوئینگ گفت: بوئینگ باید با گروههایی که مشخصات سوخت را تعیین می کنند مانند ASTM International کار کند تا حد اختلاط را افزایش دهد تا استفاده گسترده شود و سپس ناظران هواپیمایی در سراسر دنیا را ترغیب کند تا هواپیما را به عنوان ایمن تأیید کنند.