کارلوس گون: سازمان ملل به ژاپن اطلاع می دهد که رفتار با رئیس سابق نیسان “اساساً ناعادلانه است” | کارلوس گون

[ad_1]

دستگیریها و بازداشتهای متعدد رئیس سابق نیسان کارلوس گون در ژاپن قبل از اینکه وی سال گذشته به طور ناگهانی از کشور فرار کند “خودسرانه” بود ، کارشناسان سازمان ملل متحد با صدور حکمی توکیو را به پرداخت غرامت به وی پرداختند.

در گزارشی از اواخر هفته گذشته ، که به سختی توسط ژاپن محکوم شد ، کارگروه بازداشت خودسرانه سازمان ملل به این نتیجه رسید که “روند دستگیری و بازداشت آقای گون چهار بار اساساً ناعادلانه بود”.

این گروه کاری متشکل از پنج کارشناس مستقل که به نمایندگی از سازمان ملل صحبت نمی کنند و نظرات آنها لازم الاجرا نیست ، تأکید کردند که یافته ها مربوط به اتهامات علیه گون نبوده ، بلکه فقط شرایط بازداشت وی بوده است. .

دادگاه حكم بازداشت 66 ساله “خودسرانه” را صادر كرد و ابراز نگرانی كرد كه شرایط وثیقه “غیرمعمولاً سخت” باشد ، خصوصاً در دوره دوم كه وی از تماس با همسرش ممنوع شد مگر از طریق وكلا.

کارشناسان از توکیو خواستند “فوراً اقداماتی برای بهبود وضعیت آقای گون انجام دهد.”

در بیانیه آمده است: “راه حل مناسب اعطای حق جبران خسارت و جبران خسارت به آقای Gos مطابق با قوانین بین المللی خواهد بود.”

وکلای رئیس سابق نیسان ، فرانسوا زیمر و جسیکا فینل از “تصمیم جسورانه” استقبال کردند و گفتند که “این یک نقطه عطف مهم است”.

اما دولت ژاپن یافته ها را رد کرد و گفت که “عمیقا تأسف می خورد” که کارشناسان “به جای” درک صحیح از سیستم عدالت کیفری ژاپن “نظرات خود را بر اساس اطلاعات محدود و اظهارات مغرضانه ابراز داشتند.

“این نظر کاملاً غیرقابل قبول است.”

گون در نوامبر 2018 هنگامی که از هواپیمای شخصی خود در توکیو پیاده شد ، به اتهام سو financial رفتار مالی دستگیر شد.

وی چند ماه بعد با قرار وثیقه آزاد شد ، اما پس از گذراندن 130 روز بازداشت در بازداشت قبل از عبور از ژاپن و فرار به لبنان ، سه بار دیگر دستگیر شد و در 30 دسامبر وارد بیروت شد.

گون ، اهل برزیل ، که تابعیت فرانسه و لبنان نیز دارد ، اتهامات علیه خود را رد کرد.

کارگروه سازمان ملل قادر نیست کشورها را وادار به پیروی از تصمیمات خود کند ، اما تصمیمات آن دارای اعتبار معتبری است.

به گفته آنها ، این كارشناسان از ژاپن خواستند “كه تحقیق كامل و مستقلی درباره شرایط بازداشت خودسرانه آقای گسنا انجام دهد و اقدامات مقتضی را علیه مجرمان نقض حقوق وی انجام دهد.”

وی طی شش ماه از توکیو خواست تا به وی اطلاع دهد که آیا چنین تحقیقاتی انجام شده است یا خیر و یا غرامت گون را دریافت می کند.

روز دوشنبه ، دولت ژاپن در بیانیه ای اعلام کرد که برخی جزئیات را در اختیار گروه کاری قرار می دهد تا به آن کمک کند تا تعدادی از “اشتباهات واقعی آشکار” ، از جمله در بازداشت گوون بدون قاضی را تصحیح کند.

اما وی تأكید كرد كه گروه كاری پرونده را بد قضاوت كرده و اصرار دارد كه بازداشت مظنونانی كه می توانند مدارك را تخریب كنند یا با قرار وثیقه آزاد شوند ، امری معمول است.

“فرار از روند جنایی که موجب نقض شرایطی شود که متهم قول داده بود هنگام آزادی با قرار وثیقه احترام بگذارد ، طبق سیستم حقوقی هیچ کشوری توجیه پذیر نیست.”

وی هشدار داد ، یافته های این گروه کاری می تواند “کسانی را که در یک پرونده جنایی محاکمه می شوند ، به این فکر سوق دهد که فرار می تواند موجه باشد و مانع تحقق عدالت و عملکرد صحیح سیستم عدالت کیفری در هر کشور شود.”

[ad_2]