ترامپ موافقت می کند که انتقال را آغاز کند زیرا آژانس اصلی بایدن را به عنوان برنده انتخابات روشن معرفی می کند | اخبار ایالات متحده

[ad_1]

اداره خدمات عمومی جو بایدن رئیس جمهور منتخب را به عنوان برنده آشکار انتخابات ایالات متحده اعلام کرد و راه انتقال رسمی از دولت دونالد ترامپ را به هفته ها تأخیر باز کرد.

GSA روز دوشنبه اعلام کرد که بایدن پس از هفته ها امتناع ترامپ از تسلیم شدن و شکستن سنت انتقال کاخ سفید ، در مسابقه 3 نوامبر پیروز شد.

ترامپ در توییتر خود گفت که تیم خود را برای همکاری در روند گذار فرستاده است ، اما قول داده است که علیرغم عدم وجود شواهد در مورد تقلب گسترده رای دهندگان ، به مبارزه با نتایج انتخابات ادامه دهد. ساعاتی بعد ، وی گفت: “هرگز تسلیم آراots جعلی و سلطه نشوید.”

امیلی مورفی ، رئیس GSA ، گفت که او تصمیم را براساس “قانون” و “حقایق” گرفته است.

“لطفا بدانید که من خودم بر اساس قانون و حقایق موجود تصمیم گرفتم. مورفی در نامه ای به بایدن نوشت: هرگز هیچ مقام اجرایی ، از جمله کسانی که در کاخ سفید یا GSA کار می کنند ، به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت فشار قرار نگرفته ام.

مورفی با فشارهای فزاینده دموکرات ها و برخی جمهوری خواهان روبرو شده است تا اجازه دهد که انتقال آغاز شود زیرا تلاش های ترامپ برای به چالش کشیدن نتایج در بسیاری از ایالت ها در میدان جنگ شکست خورده است.

روز شنبه ، یک قاضی فدرال در پنسیلوانیا شکایتی علیه کارزار انتخاباتی ترامپ ، که سعی در جلوگیری از صدور گواهینامه در آن ایالت داشت ، تشکیل داد. و روز دوشنبه ، میشیگان شاهد پیروزی بایدن بود ، علی رغم تلاش بی سابقه رئیس جمهور در هفته گذشته برای خنثی کردن اقدام برای اجازه بازرسی آرا در شهرستان وین ، که بایدن با بیش از 330،000 رأی برنده شد.

گواهینامه GSA فرایندی است که در سالهای عادی انتخابات بدون سر و صدا و بحث و گفتگو کمی بعد از اعلام رقابت تبلیغات اصلی انجام می شود.

امتناع مورفی از اعلام برنده بایدن چند هفته پس از انتخابات مانع دسترسی تیم انتقالی بایدن و معاون منتخب رئیس جمهور كامالا هریس به بودجه فدرال و ملاقات با مقامات دولتی برای آمادگی در مراسم تحلیف 20 ژانویه شد.

این تأخیر به ویژه با توجه به چالش های فشرده و بی سابقه ای که دولت فدرال در میان بحران همه گیر و اقتصادی وخیم تر به سر می برد ، نگران کننده بود. ایالات متحده همچنین باید کار در زمینه تهیه نسخه آزاد واکسن Covid-19 را آغاز کند. همچنین نگرانی های جدی در مورد پیامدهای بالقوه امنیت ملی تأخیر در انتقال وجود داشت ، که مانع دسترسی بایدن به جلسات توجیهی مخفی شد.

پس از انتشار نامه مورفی ، ترامپ در توئیتر خود نوشت: “ما به جنگ خوب ادامه خواهیم داد و من معتقدم که پیروز خواهیم شد!” با این حال ، به نفع کشور ما ، امیلی و تیم او را تشویق می کنم آنچه را که باید در مورد پروتکل های اولیه انجام شود انجام دهند ، و به تیم من گفتم که همان کار را انجام دهد.

تیم حقوقی ترامپ این گواهینامه را به عنوان “فقط یک مرحله رویه ای” رد کرده و اصرار داشتند که ادامه خواهد داد.

یوهانس آبراهام ، مدیر اجرایی انتقال بایدن ، روز دوشنبه در بیانیه ای گفت كه اقدام GSA “اقدامی ضروری برای شروع رسیدگی به چالش های پیش روی كشورمان است ، از جمله مجبور كردن همه گیری ها برای كنترل و بازیابی اقتصاد ما” .

وی افزود: در روزهای آینده ، نمایندگان دوره گذار جلسات خود را با مقامات فدرال آغاز می کنند تا در مورد واکنش به بیماری همه گیر ، بررسی کامل منافع امنیت ملی ما و درک کامل از تلاش های دولت ترامپ برای تخصیص آژانس های دولتی گفتگو کنند.

با اجازه GSA برای آغاز انتقال رسمی ، جمهوریخواهان بیشتر واقعیت انتخاب شدن بایدن را به عنوان رئیس جمهور تشخیص دادند.

“تیم حقوقی رئیس جمهور ترامپ هیچ مدرکی درباره تقلب گسترده ای که احتمالاً برای لغو انتخابات وجود داشت ارائه نکرده است.” گفت بیل کسیدی ، سناتور جمهوری خواه از لوئیزیانا. “من به رئیس جمهور ترامپ رأی دادم ، اما جو بایدن برنده شد.”

بیشتر سناتورهای حزب جمهوری خواه با وجود عدم وجود شواهد در مورد کلاهبرداری گسترده که می تواند نتیجه مسابقه را تغییر دهد ، از تصدیق پیروزی بایدن امتناع کردند. در حالی که آسوشیتدپرس و سایر خبرگزاری ها در 7 نوامبر ، بایدن را به عنوان برنده اعلام کردند ، پنج روز پس از تعطیلی رای گیری ، ترامپ و همکارانش همچنان به انتشار اطلاعات نادرست و تئوری های توطئه بی اساس ادامه می دهند و می خواهند مشروعیت رای گیری از طریق پست را تضعیف کنند و به دروغ ادعای ” به سرقت رفته “.

با این حال ، حسابرسی ها ، محاسبات حساب ها و پرونده های قضایی مبارزات انتخاباتی ترامپ منجر به تغییرات قابل توجهی در نتایج انتخابات نشد و در برخی موارد رهبری بایدن فقط افزایش یافت. قضات بارها پرونده های تبلیغات انتخاباتی ترامپ را صادر کرده اند.

اما اتهامات دروغین تقلب برخی از مقامات انتخاباتی را مجبور به تلاش برای تأخیر در تأیید صلاحیت انتخابات کرده است. دفتر کمیسر شهر فیلادلفیا ، جایی که شمارش آرا چند روز به طول انجامید ، تهدید به مرگ را گزارش داد و طرفداران ترامپ در نزدیکی دفاتر انتخابات در سراسر ایالات متحده اعتراض کردند.

نامه مورفی در همان روز منتشر شد که بایدن از انتخاب چندین نقش اصلی در کابینه خبر داد. رئیس جمهور منتخب گفت که وی تونی بلینکن را به عنوان وزیر امور خارجه ، جیک سالیوان را به عنوان مشاور امنیت ملی و جان کری را به عنوان “پادشاه آب و هوا” معرفی می کند و پیشنهاد بازگشت به اولویت های دوران اوباما را می دهد.

بایدن همچنین الخاندرو مایورکوس را به عنوان وزیر امنیت داخلی انتخاب کرد. در صورت تأیید ، وی اولین آمریکای لاتین و مهاجر خواهد بود که این پست را به عهده دارد. وی سپس Avril Haynes را به عنوان اولین مدیر زن اطلاعات ملی و جانت یلن را به عنوان اولین زن زن خزانه داری این کشور انتخاب کرد.



[ad_2]