چین سهمیه واردات زغال سنگ را افزایش می دهد ، اما استرالیا احتمالاً منتفی خواهد بود | چین

[ad_1]

وزارت خارجه چین به استرالیا هشدار داده است كه پس از وضع تعرفه های “مخرب” بر شراب های استرالیایی تا 212٪ ، روابط دوجانبه را با “احترام متقابل و برابری” رفتار كند.

این زمانی اتفاق می افتد که این کشور سهمیه واردات زغال سنگ را تا سال 2020 حدود 20 میلیون تن افزایش دهد ، اما به احتمال زیاد استرالیا را که صدها میلیون تن در سواحل چین لنگر انداخته است ، به عنوان یک نتیجه از تعمیق اختلاف تجاری با پکن ، از این امر مستثنا خواهد کرد.

گاردین استرالیا همچنین می فهمد که چین در حال کاهش ترخیص کالا از گمرک برای رقبای اصلی در صادرات زغال سنگ به استرالیا ، اندونزی و روسیه است.

روز جمعه ، وزارت تجارت چین تعرفه هایی را از 107٪ تا 212٪ اعلام کرد ، در پاسخ به آنچه که گفته بود نتایج ریخته شدن شراب استرالیایی به چین است که “آسیب قابل توجهی” به بازار داخلی وارد می کند. اما روز جمعه ، وزارت امور خارجه گفت که این به دلیل عمیق شدن شکاف دیپلماتیک است.

ژائو لیجیانگ ، سخنگوی وزارت امور خارجه در یک کنفرانس مطبوعاتی منظم در پکن ، گفت که این اقدامات مطابق با قوانین چین است ، اما “در عین حال ، احترام متقابل اساس و پیش نیاز همکاری عملی بین کشورها است.”

“امید است که طرف استرالیایی کارهای بیشتری را در جهت ارتقا trust اعتماد و همکاری متقابل انجام دهد ، همانطور که در راستای مشارکت استراتژیک جامع دو طرف برای فراهم آوردن شرایط بازگشت روابط دوجانبه به مسیر صحیح است.”

سایمون بیرمنگام ، وزیر تجارت استرالیا روز جمعه گفت ، تعرفه ها قیمت خرده فروشی شراب استرالیایی در چین را دو برابر می کند و بازار را برای صادرکنندگان غیرقابل انکار می کند. وی گفت این اقدام “غیرمنطقی و بدون مدرک” بود.

در میان وخیم شدن روابط بین چین و استرالیا ، پکن بارها در تجارت استرالیا ضربه زده است.

این هفته مشخص شد که بیش از 60 کشتی فله حاوی زغال سنگ استرالیایی که به چین می رفتند پس از اینکه دستور داده شد وارد کنندگان چینی در ماه اکتبر پذیرش زغال سنگ استرالیا را متوقف کنند ، چهار تا 24 هفته در جیب خود در سواحل چین بودند. .

یک تحلیلگر در مرکز تحلیلی انرژی چین گاردین استرالیا گفت مقامات گمرک چین مطلع شده اند که سهمیه زغال سنگ حرارتی برای نیروگاه های مختلف منطقه ای در مجموع حدود 20 میلیون تن افزایش می یابد.

این تحلیلگر كه از انتشار نام خودداری كرد ، گفت: “به احتمال زیاد ذغال سنگ از استرالیا حذف خواهد شد.” “علاوه بر این ، گمرک بسته به وضعیت هر بندر زمان ترخیص گمرک زغال سنگ اندونزی و روسیه را کاهش می دهد.”

اندونزی ، روسیه و استرالیا بزرگترین تامین کننده زغال سنگ در چین هستند. روز چهارشنبه ، اندونزی قراردادی 1.46 میلیارد دلاری برای فروش زغال سنگ بیشتر به چین طی سه سال آینده امضا کرد.

طبق اطلاعات کلپلر ، حداقل دو نفر از طولانی ترین هواپیماهای حمل و نقل فله ، Dong-A Astrea و Dong-A Eos ، مجاز به پهلوگیری در روز پنجشنبه بودند ، اما مشخص نیست که آیا این موضوع پوشش بین المللی تأخیر یا همزمانی را تأمین می کند.

داده های خلاصه نشان می دهد که میانگین زمان انتظار برای کشتی های باری بسیار بیشتر از هر زمان در دو سال گذشته است و از اوت به طور مداوم در حال افزایش است ، که نشان می دهد این امر تحت تأثیر ممنوعیت غیررسمی زغال سنگ استرالیا قرار گرفته است.

به گزارش كپلر ، از بین 60 كشتی كه بیش از چهار هفته منتظر هستند ، چهار كشتی از اندونزی از ژوئیه و چهار كوچك از روسیه در انتظار اوت یا اكتبر هستند. یک تحلیلگر چینی به گاردین گفت که برخی کشتی ها “آماده قمار” هستند و در انتظار سهمیه جدیدی که تا پایان سال صادر شود ، منتظرند.

بیرمنگام روز جمعه در مصاحبه با رادیو 2 گیگابایتی ، حمل و نقل را کاهش داد و گفت که بازار زغال سنگ “نوسانات زیادی” دارد که بر اساس “چگونگی اداره چین هنگام واردات زغال سنگ و چه وقت غیر” است. به گفته وی ، شرکت های ذغال سنگ استرالیا معمولاً هنگام خروج محصول از استرالیا پول دریافت می کردند.

وی گفت: “اما سرنوشت این کشتی ها و خدمه در آنها بسیار نگران کننده و نگران کننده است.”

واردات زغال سنگ استرالیا در چین در سال 2020 نوسان داشت اما به طور کلی کاهش یافت. واردات در ماه مه به 44/9 میلیون تن رسید ، اما طی سه ماه گذشته به شدت کاهش یافت – از 5/17 میلیون در اکتبر به 1.79 میلیون در این ماه.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین قول داده است که تا سال 2026 خنثی شدن کربن را در این کشور محقق کند. تحلیلگران می گویند این هدف بلند پروازانه نیاز به توقف فوری ساخت نیروگاه های جدید با زغال سنگ ، دو برابر شدن تأسیسات بادی و خورشیدی و کمک ذغال سنگ به مخلوط انرژی از 57.7٪ به 48٪ طی چهار سال دارد.

گزارش اضافی توسط لیلیان ایان

[ad_2]