“این باعث ناراحتی چندین هموطن خواهد شد”: انجمن سلطنتی پرتره Jocelyn Bell Burnell را اضافه می کند | انجمن سلطنتی

[ad_1]

اخترفیزیکدان بریتانیایی که یکی از مهمترین کشفیات علمی قرن بیستم را انجام داد ، اما کمیته جایزه نوبل آن را مورد توجه قرار نداد ، به مجموعه پرتره های انجمن سلطنتی پیوست.

لیدی جوزلین بل برنل دانشجوی 24 ساله تحصیلات تکمیلی بود که در سال 1967 نوع جدیدی از ستاره را کشف کرد که بعداً تپ اختر نام گرفت. این یک کشف هیجان انگیز بود که توسط جایزه نوبل فیزیک در سال 1974 به رسمیت شناخته شد ، که نه به او ، بلکه به یک ناظر علمی یک مرد رسید.

از آن زمان ، او به ترویج زنان و به حاشیه بردن علوم پرداخت و اولین زنی شد که رئیس انستیتو فیزیک شد.

روز شنبه ، وی به عنوان یکی از معدود دانشمندان زن شناخته شد که با پرتره در دیوارهای مقر انجمن سلطنتی کارلتون هاوس در مرکز لندن جشن گرفته می شود و اکنون جایگاه اشغالگر طبیعت جوزف بنکس است.

وقتی گاردین موقعیت خود را در بالای پله های جلویی گزارش داد ، او با خنده گفت: “من مطمئن هستم که این باعث ناراحتی چند نفر خواهد شد.” “این واقعاً قابل توجه است ، باید بگویم ، من از این موضوع متعجب هستم.”

انجمن سلطنتی در مجموعه اصلی خود حدود 200 پرتره از دانشمندان دارد که از قرن 17 آغاز شده است. فقط چند زن وجود دارد.

پرتره تمام شده
پرتره تمام شده موقعیتی را در بالای پله بزرگ اشغال می کند. عکس: استفان شنکند

بل برنل گفت: “آنها فقط 75 سال پیش زنان را به فرزندی قبول کردند ، بنابراین شاید تعجب آور نباشد که نمایندگان زیادی در میان زنان وجود نداشته باشد.” “اما باید رفع شود.

“من فکر می کنم آنها حدود چهار یا پنج پرتره از رفقای زن سفارش داده اند [in recent years]بنابراین تا زمانی که آنها در آنجا متوقف شوند و فکر کنند “درست است ، ما این کار را کردیم” ، و ما باید 75 سال دیگر صبر کنیم “.

تصویری از استفن شنکلند ، بل برنل را در رصدخانه سلطنتی ادینبورگ در مقابل تلسکوپ منعکس کننده Grub-Parsons 36 ساله ، بزرگترین نوع در دهه 1930 نشان می دهد.

این فیلم 53 سال پیش وقتی او هنوز دانشجوی کمبریج بود و در کشف نوع جدیدی از ستاره معرفی شد ، معرفی شد.

بل برنل همیشه با دریافت جایزه نوبل مردان دلسوز بوده است. وی گفت کمیته نوبل به ندرت دانشجویان را به جوایز جذب می کرد.

“بعضی اوقات اتفاق می افتد ، بنابراین تابوی کاملی نیست ، اما اغلب هم نیست. لاجرم مردان مسن بسیار بیشتر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی مورد توجه قرار می گیرند ، بنابراین می توانید بفهمید چه خبر است.

“فکر می کنم همکاران من کمی بیشتر از من ناراحت بودند … آنها این کار را یک برد-برد نامیدند.”

در سال 2018 ، هنگامی که 3 میلیون دلار برای فیزیک پایه به دلیل کار روی تپش قلب و الهام بخشیدن از زندگی در یک محیط علمی دریافت کرد ، غرامت دریافت کرد. وی مبلغی را به م fundسسه فیزیک برای تأمین بودجه مطالعات دکترا برای افرادی که کمتر در فیزیک حضور دارند ، اهدا کرد.

به گفته وی ، بل برنل در زندگی حرفه ای خود تبعیض جنسی را تجربه کرده است. “به خصوص در دهه 1970 و 1980 بسیار بد بود. در آن زمان ، بسیار غیرمعمول بود که یک زن حتی از آن شغل می گرفت. زمانی بود که شما به دلیل بیماری به پزشک مراجعه کردید ، او می گفت: “اگر شما بچه دار شوید همه چیز خوب خواهد شد.”

تا سال 1945 ، فقط یک زن در مجموعه هنری انجمن سلطنتی وجود داشت – نیم تنه دانشمند اسکاتلندی ماری سامرویل.

کیت مور ، مدیر هنری انجمن سلطنتی ، گفت: “ما بسیار خوشحالیم که پرتره لیدی جوسلین ، جدا از مشهورترین دانشمندان تمام ادوار ، جایگاه شایسته خود را به دست خواهد آورد. او یک الگوی واقعی است که هم به لحاظ شخصی و هم به عنوان رنگدانه مورد تحسین قرار می گیرد.” .

[ad_2]