معترضین در تایلند در روند جلوگیری از کودتا خیابان را با اردک های لاستیکی می پوشانند | اخبار جهان

[ad_1]

روز جمعه ، هزاران نفر از فعالان حامی دموکراسی برای تمرین استراتژی “جلوگیری از کودتا” در آخرین دور اعتراضات ضد دولتی در تایلند ، برای چند ساعت یک مرکز اصلی در بانکوک را مسدود کردند.

این کشور ماهها توسط معترضین به رهبری جوانان متضرر شده است که خواستار قانون اساسی جدید ، اصلاح سلطنت غیرقابل تخلف و استعفای نخست وزیر پرایوت چان و چا هستند.

پروت که با کودتا در سال 2014 به قدرت رسید ، این هفته چشم انداز سرنگونی یا وضع حکومت نظامی را منعکس کرد.

چهره های بادی بابانوئل به اردک های لاستیکی زرد روشن پیوستند ، که وقتی حدود 5،000 تظاهرکننده در سایه بزرگراه بزرگراه در شمال پایتخت به طور گسترده ای کشیدند ، نمادی از حرکت شد.

ناتالی ، یک کارمند 32 ساله دفتر بانکوک ، گفت که آخرین کودتا برای تایلند فاجعه بار است و هشدار داد که کشور دیگر نباید از آن مسیر استفاده کند.

“اکنون زمان بحران در بانکوک و تایلند است. من خواهان انتخابات جدید و تغییر نخست وزیر هستم تا دولت جدید واقعاً حرف مردم را بشنود. “

به عنوان بخشی از تمرینات “پیشگیری از کودتا” ، معترضین یک armada اسباب بازی را در استخر بالای سر خود نگه داشتند تا سربازانی را که از کنار مردم عبور می کنند برای ردیف اول سیاست تایلند معرفی کنند.

گروه دیگر به پرتره ژنرال هایی که قبل از سوزاندن مراسم تشریفات کودتا می کردند رژه رفتند. پس از سخنان رهبران اعتراض ، جمعیت در حدود ساعت 10.30 شب پراکنده شد.

رئیس ارتش نارونگفان جیتکاوت شایعات کودتا را رد کرد و گفت احتمال کودتای دیگر “کمتر از صفر” است.

تیتيپول فاكديويچ ، دانشمند علوم سياسي ، از دانشگاه اوبن راتچاتاني معتقد است كه يك كودتاي ديگر نيز ممكن است.

“من اینطور فکر نمی کنم [Prayut] سرنگون خواهد شد زیرا هنوز از حمایت محافظه کاران و تجارت بزرگ برخوردار است. “

اما در کشوری که از زمان استقرار دموکراسی در سال 1932 ، ده کودتا را تجربه کرده است ، اعتراض کنونی ، که از ژوئیه آغاز شد ، شایعاتی درباره احتمال تولید دیگری را دامن زده است.

هفته آینده ، دادگاه قانون اساسی در بانکوک در مورد اینکه آیا پرایت با زندگی در یک خانه ارتش ، قوانین را نقض کرده است ، علیرغم اینکه ژنرال سابق دیگر رئیس ارتش نیست ، رای خواهد داد. پس از از دست دادن پرونده ، پرایوتا مجبور به استعفا شد.

[ad_2]