مدیر عامل شرکت گرنفل پس از شواهد استفاده از آزمایش های آتش سوزی منسوخ شده استعفا داد | آتش سوزی برج گرنفل

[ad_1]

مدیر شرکتی که عایق قابل احتراق به کار رفته در برج گرنفل را تولید کرده است به دلیل شواهدی مبنی بر اینکه این شرکت از آزمایش های آتش سوزی منسوخ شده برای فروش موادی استفاده می کند که به گفته وی می توانست “مانند یک استنباط عصبانی” بسوزد ، استعفا داد.

در عرض دو هفته ، پیتر ویلسون به عنوان رئیس بخش هیئت مدیره عایق Kingspan و مدیر PLC کنار می رود. وی تنها عضو هیئت مدیره است که پس از سقوط 14 ژوئن 2017 که منجر به کشته شدن 72 نفر شد ، شرکت ایرلندی را ترک کرده است.

این اقدام زمانی انجام شد که ژن مورتاگ ، مدیر اجرایی شرکت با گردش مالی سالانه 3.5 میلیارد یورو (3.15 میلیارد پوند) ، به کارکنان گفت که متعهد است اطمینان حاصل کند که نقاط ضعف آزمایش و بازاریابی K15 هرگز تکرار ، “اذعان در ایمیل. “کاستی های غیر قابل انکار تاریخی”. ارزش سهام آن طی ماه گذشته 15 درصد کاهش یافته است.

ویلسون 64 ساله از سال 2001 بخش عایق را هدایت می کند و در این مدت Kooltherm K15 را که یک عایق پلاستیکی ساخته شده از کف است که روی برج استفاده می شود ، راه اندازی کرد. تحقیقات عمومی در مورد سقوط هواپیما اعلام کرد ، Kingspan در سال 2005 کف را در آتش آزمایش کرد و آن گذشت ، اما سپس ترکیب شیمیایی آن را تغییر داد و آن را قابل اشتعال کرد. با این حال ، او همچنان به استفاده از برگ قبولی قبلی ادامه داد و اظهار داشت که برای ساختمانهای بلند ایمن است.

یکی از تکنسین های ویلسون تهدید به “شکایت” شرکتی شد که امنیت وی را به چالش می کشد ، و به دیگری دستور داده شد که آزمایشاتی “برای عبور تکنولوژی و توجیه دروغ های ما” انجام دهد. این درخواست توسط بخش ویلسون نیز شنیده شد ، که برای تأیید آنها ، از جمله بدون اطلاع از تست های ناموفق ، به سازمان های صدور گواهینامه لابی کرد.

موفقیت این شرکت یک شرکت تولید کننده رقیب سلوتکس را بر آن داشت تا کف قابل احتراق مشابهی را در بازار عرضه کند. این محصول اخیر بود که عمدتا در گرنفل استفاده می شد.

وکلای قربانیان و بازماندگان می گویند که Kingspan ، Celotex و Arconic ، که ورق های پلاستیکی روبرو تولید می کنند ، “خوشحال هستند که محصولات ناامن را در بازار تبلیغ می کنند و به دنبال فروش غیر صادقانه آنها هستند.”

اندکی پیش از انتشار شواهد Kingspan در جریان تحقیقات عمومی که باعث افت قیمت سهام شد ، علنی شد ، ویلسون گزینه ها را با قیمت 1.6 میلیون پوند فروخت و قربانیان و بازماندگان را خشمگین کرد. مورتاگ و گیلبرت مک کارتی ، کارگردان دیگر نیز سهام خود را به ترتیب 3.1 میلیون و 1.8 میلیون پوند فروختند.

هفته گذشته یک درخواست گزارش داد که پس از فاجعه سال 2017 ، این شرکت به تلاش برای استفاده از آزمایش برای دفاع از موقعیت خود ادامه داده است. در سال 2018 ، او آزمایشاتی را ترتیب داد و لابی گرانی را استخدام کرد تا بتواند نمایندگان مجلس را متقاعد کند که رقابت در محصولات غیر قابل احتراق خطر کمتری ندارد.

طبق ایمیل های داخلی ، او عمداً “طراحی ضعیف” و مونتاژ “برای عملکرد ضعیف” را تجربه کرده است.

هنگامی که تحقیقات در 11 ژانویه از سر گرفته شود ، مدیران Kingspan به شهادت خود ادامه می دهند.

[ad_2]