لایحه امنیتی انگلستان نشانگر دوره درهای باز برای تصرف املاک و مستغلات خارجی است | کسب و کار

[ad_1]

تیک لایحه جدید امنیت ملی و سرمایه گذاری با هدف اعطای اختیارات گسترده به دولت برای جلوگیری از اشغال خارجی و سرمایه گذاری ها ناگزیر در لنزهای چین و نیروگاه های هسته ای جدید در انگلیس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این واقعاً یکی از راه های بررسی آن است. حتی قبل از حماسه هواوی 5G و معرفی قوانین امنیتی سختگیرانه پکن در هنگ کنگ ، به دلیل مالکیت چین بر زیرساخت های مهم انگلیس ، اوضاع سرد شد.

دولت دیوید کامرون در سال 2014 وعده “ورود تدریجی” به انرژی هسته ای انگلستان را به جنرال هسته ای ، یک شرکت دولتی داد که دارای 33٪ سهام Hinkley Point C در سامرست است و آرزو دارد که کارخانه خود را در بردول ، اسکس احداث کند. این بلیط ورودی قطعاً باید لغو شود.

اما یک تصویر گسترده تر وجود دارد. این سیاست تصرف درهای باز انگلیس است ، که تقریباً از نظر مذهبی برای دهه ها دنبال می شود ، اما به نظر می رسد ناامیدانه از زمان مدرن خارج شود.

با کمال تعجب ، در سال 2006 ، به نظر می رسید که دولت تونی بلر به گازپروم ، یک غول بزرگ انرژی کنترل شده توسط دولت ، چراغ سبز برای خرید Centrica ، مالک بریتیش گاز اختصاص دهد.

این حماسه تقریباً فراموش شده است ، زیرا این برنامه هرگز محقق نشده است. اما وقتی قیمت سهام Centrica برای مدت کوتاهی افزایش یافت ، سیگنالهای نرم وزیران انگلیس در آن زمان فوق العاده بود. در آن زمان ، FT گزارش داد که اولویت دولت مقابله با “میهن پرستی اقتصادی” و اجازه دادن به معامله است.

امیدوارم که حالا ما عاقل تر شده ایم. چندین لابی گر شهری و تجاری شکایت خواهند کرد که قوانین سختگیرانه سرمایه گذاری داخلی را تهدید می کند ، اما روند بین المللی کاملاً به سمت رژیم های محافظت کننده امنیت ملی سخت تر حرکت می کند.

روند ارزیابی تصاحب هنوز باید روشن و شفاف باشد ، و این لایحه باید در برابر وزرا (یا مشاوران نخست وزیر) که مشغول فعالیت هستند محافظت شود. اما مدلی مبتنی بر سبک کمیته سرمایه گذاری خارجی آمریکایی می تواند گزینه معقولی باشد. رویکرد شدید “laissez-faire” روز خود را تجربه کرد.

Pfizer باید با احتیاط قدم بزند

نکته مهم دیگر در مورد واکسن Pfizer’s Covid – جدا از نتایج اولیه امیدوار کننده – این واقعیت است که غول دارویی آمریکایی چیزهایی را به صورت رایگان توزیع نخواهد کرد. او قصد دارد سود کسب کند.

در همین راستا ، شرکت آمریکایی با یک شرکت مشابه AstraZeneca متفاوت است ، که اگر واکسن آن از دانشگاه آکسفورد خوب شود ، قول داده است که “در طی یک بیماری همه گیر” دوز را با هزینه توزیع کند. این قول از نظر زمانی محدود است ، لطفا توجه داشته باشید ، اما مهم است.

البته Pfizer خیریه ای اداره نمی کند. در واقع ، او از حمایت مالی برنامه “Warp Speed” ترامپ اجتناب کرد و 2 میلیارد دلار از پول خود را صرف توسعه کرد. به گفته مدیر عامل آلبرت بورلا ، او می خواست اطمینان حاصل کند که این واکسن “به عنوان یک واکسن جمهوری خواه یا دموکرات مشخص نمی شود. اینطور نیست – این یک واکسن برای جهان است که ما در حال تولید آن هستیم.”

قیمت های بسیار هیجان انگیز اما منصفانه همیشه در داروسازی ها یک مشکل است. این در حالی است که تحلیلگران مالی گفته اند که ارزش سالانه بازار واکسن Covid 10 میلیارد دلار – 30 میلیارد دلار است که دو برابر بیشتر است ، که به طور گسترده عدم اطمینان قیمت را نشان می دهد. این واقعیت پیچیده است که BioNTech ، یک شریک آلمانی ، برخی بودجه های دولتی را برای پوشش هزینه های توسعه گرفته است.

در حال حاضر ، به نظر می رسد دوز 19.50 دلاری بازار ایالات متحده قیمت پذیرفته شده باشد – در حالی که قیمت ها در اروپای غربی ممکن است کمتر باشد. در شرایط فعلی برای واکسن موثر ، این خیلی متناقض به نظر نمی رسد.

با این حال ، اگر واکسن های رقیب برای اطمینان از رقابت محدود کننده قیمت به سرعت نرسند ، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود. Pfizer ناگهان یکی از دو شرکت محبوب در جهان است. همچنین باید با احتیاط قدم بزنید.

رولزرویس آماده پرواز است

سهام رولزرویس به لطف اخبار مربوط به واکسن طی دو روز 53 درصد افزایش یافت. آیا واقعاً منطقی است؟ ممکن است. زمان پرواز موتور عامل مهمی در درآمد شرکت است زیرا سود حاصل از سرویس این موتورها را تعیین می کند.

طبق “پرونده پایه” رالز ، زمان پرواز موتور در سال 2021 از سال 2019 70 درصد پیش بینی شده بود ، اما در “بدترین حالت معقول” آنها فقط 45 درصد بود. هر درصد معادل 30 میلیون پوند است – مقدار زیادی. بنابراین وقتی واکسن بازگشت به آسمان را تسریع می کند ، بسیار مهم است.

[ad_2]