“عدالت کجاست؟” کهنه سربازان ارتش فیجی انگلیس برای زندگی در انگلستان می جنگند اخبار جهان

[ad_1]

دو دهه پیش ، وقتی تایتوسی راتاکاوکا اسناد خود را امضا کرد ، چنین امیدی وجود داشت. شغل در ارتش انگلیس امنیت ، ماجراجویی و احساس خدمت را به همراه خواهد داشت.

در سال 2000 ، امید چندانی به سرزمین مادری وی فیجی نبود ، که با یک کودتای طولانی مدت و وحشیانه به طول انجامید. حرفه ای در ارتش انگلیس بلیط راتوکاوک به جهان گسترده تر شد.

وی 11 سال خدمت می کند و در تورهای عراق و افغانستان مدال می گیرد.

اما راتوكوكائو با یونیفرم می گوید كه توسط دولت انگلیس ترك شده است ، او رنج دیده ، خراب شده و از بین رفته و منتظر اخراج از كشور محل خدمت خود است.

تیتوسی راتاکاوکا با لباس فرم.  جانباز اهل فیجی ، که در ارتش انگلیس خدمت می کرد ، از مردم برای کمک به هزینه های عملیات نجات زندگی تشکر کرد.  تیتوسی راتاکاوکا در بیمارستان تقریباً 30،000 پوند تهدید کرد.  وضعیت مهاجرتی وی به این معنی بود که با وجود بیش از ده سال خدمت در ارتش ، واجد شرایط درمان رایگان NHS نبود.



تایتوسی راتاکاوکا ، پیشکسوت فیجیایی که در ارتش انگلیس خدمت می کرد. عکس: تایتوسی راتاکائو

سابقه طولانی خدمات

از زمان کسب استقلال از حاکم استعمار سابق ، نیم قرن پیش ، فیجی همچنان به ارائه سرباز در ارتش انگلیس ادامه می دهد.

پشت سر گورکاهای نپالی ، فیجی ها به طور قابل توجهی بزرگترین گروه از اتباع خارجی هستند که در ارتش انگلیس خدمت می کنند. تعداد آنها حدود 1300 نفر است و به طور منظم برای شجاعت مدال می گیرند و در واحدهای نخبه ای مانند SAS خدمت می کنند.

اما یک کارزار تبلیغاتی توسط گروه تبلیغات مشترک المنافع (CNV) ادعا می کند که ارتش انگلیس معمولاً در امور سربازانی که در کشورهای مشترک المنافع متولد شده اند سو mis مدیریت می کند ، فروشندگان خارجی را در مورد حقوق مهاجرتی خود ضعیف توصیف می کند و اشتباهات دیوان سالاری باعث شده جانبازانی که به طور غیرقانونی در این کشور زندگی می کنند ، باشد. که یک بار آنها را خدمت می کردند.

CNV با هدایت طرفداران حقوقی ، جانبازان و خانواده های آنها می خواهد قوانین مهاجرتی انگلستان را تغییر دهد تا تقاضای شهروندی و اقامت دائم برای سربازان سابق آسان شود و آنچه وی برای سربازان قدیمی ممنوع است از هزینه ویزا معاف شود. کشورهای مشترک المنافع.

در این هفته ، گروهی متشکل از هشت جانباز متولد کشورهای مشترک المنافع ، آخرین درخواست حقوقی خود را از دست دادند ، وقتی که قاضی گارن درخواست دادگاه عالی برای بررسی دادگاه را رد کرد و به این نتیجه رسید که کهنه سران دادخواست خود را خیلی دیر تنظیم کرده اند و دادگاه ها به این موضوع رسیدگی می کنند. “غیرقانونی بودن ، نه سو mis مدیریت” یا “ایده غیر متمرکز عدالت”.

نایناسا رائروی 73 ساله (معروف به نائیناس والتابوا) عکسی از پسرش تایتوسی راتاکاوک را در خانه اش در لامی فیجی نگهداری می کند.  تصویر: Jovesa Naisua / The Guardian



مادر تایتوسی راتوکاوکا با تصویری از پسرش در قاب در خانه اش در لامی ، فیجی. عکس: Jovesa Naisua / The Guardian

اما CNV می گوید که به مبارزه ادامه خواهد داد و به طور علنی برای وزارت کشور مبارزه می کند تا نظر خود را در مورد هشت مورد از جانبازان تغییر دهد و سیاست های خود را نسبت به سایر افرادی که خدمت می کنند تغییر دهد.

تصمیم دادگاه ، به گفته Esita Tuimanu از CNV ، “از نظر اخلاقی در بسیاری از سطوح نادرست است.”

“ساکت و آرام ، واضح است که کهنه سربازان ما پف کرده و به شدت ناامید شده اند ، که می توان انتظار داشت ، اما ما از مبارزه دست نخواهیم کشید ،” – در بیانیه ای گروه گفت. “با هم دیگر از این پیشکسوتانی که برای حفظ انگلیس جنگیدند دست نخواهیم کشید.”

تنها پسرم

مادر راتوكوك ، نائیناس والتابو ، از خانه اش در لامی ، یك دهكده ماهیگیری در حومه پایتخت سووا ، به گاردین گفت: “من حتی اگر می خواستم تنها در فیجی تنها بمانم ، افتخار كردم.” دیوارهای یک خانه یکپارچه چوبی با تصاویر پسران او با لباس یکنواخت تزئین شده است.

“من وقتی او از فیجی رفت بسیار ناراحت شدم ، اما همچنین خوشحال شدم ، خصوصاً وقتی که او تماس گرفت تا با ما صحبت کند.”

پسرش 11 سال در سپاه سلطنتی لجستیک خدمت می کند و در تورهای عراق در سال 2003 و افغانستان در سال های 2008 و 2009 مدال مبارزات را کسب می کند.

او به مدت ده سال تنها نان آور خانواده اش بود. پولی که او به خانه به فیجی فرستاد نجات همسر ، سه دختر و یک مادر بود.

اما در سال 2011 ، وی فقط 28 روز اخطار دریافت کرد که قرارداد 22 ساله ای که با ارتش انگلیس امضا کرده بود ، فسخ می شود ، با وجود اینکه هنوز 11 سال دیگر باقی مانده است.

سابقه خدمات تخلیه نمونه



سابقه نمونه سرویس تخلیه Taitusi. عکس: تایتوسی راتاکائو

او از مافوق خود خواست که بمانند. وی گفت: “اگر 22 سال قرارداد ببندید ، انتظار انجام آن را دارید. من سابقه بسیار خوبی در هنگ خود داشتم ، آماده نبودم تا بیرون بیایم. “

پس از ترخیص ، از راتوکاوکا خواسته شد که آپارتمان ازدواج را ترک کند و مدتی در یک پارکینگ در آبینگدان زندگی کرد. او در راه آهن شغل گرفت ، مالیات و بیمه ملی پرداخت کرد. اما پس از آن او نتوانست وضعیت مهاجرت خود را تسویه کند و از کار بازداشت شد.

راتوکاوکا پس انداز خود را صرف آوردن همسر و سه دخترش به انگلستان کرد ، اما هنوز توانایی پرداخت درخواست اقامت دائم 5000 پوند را برای هر درخواست نداشت.

وی در مورد وضعیت مهاجرتی خود شکایت کرده است.

اما اوایل امسال راتوکاوکا در لندن سقوط کرد. برای انجام عملیات نجات برای برداشتن تومور از مغز ، وی به عنوان یک بیمار خارجی تحت درمان قرار گرفت و مبلغ 27000 پوند به حساب NHS منتقل شد.

تیتوسی روز بعد از عملیات Pix 1



تایتوسی یک روز پس از جراحی تومور مغزی عکس: تایتوسی راتاکائو

شرکت سرمایه گذاری جمعی حساب های پزشکی وی را پاکسازی کرده است ، اما آینده این جانباز 49 ساله در انگلیس نامشخص است.

“وقتی شنیدم بیمار است خیلی ناراحت شدم. هر روز گریه می کردم و از خدا می خواستم که از او مراقبت کند. ”مادرش می گوید. “وقتی بهبود یافت خیلی آرامش پیدا کرد و من دوباره توانستم با او صحبت کنم. ما می خواهیم از همه کسانی که برای این عمل پول جمع کردند تشکر کنیم. “

خانه های ییلاقی Valletabua 11 عضو خانواده را در خود جای داده است: بسته به اقتصاد جهانگردی فیجی ، که با بسته شدن مرز Covid-19 ویران شده است ، فقط یکی هنوز تمام وقت کار می کند.

این پول که یک بار توسط پسرش ارسال شده بود ، برای خانواده مواد غذایی خریداری می کرد و هزینه های بازسازی خانه را تأمین می کرد ، اما او از زمان ترک ارتش حدود یک دهه پیش قادر به ارسال چیزی نبود.

به خطر انداختن زندگی … سپس نادیده گرفته شد

ایسایا ایتنو ، یک پیراپزشک سابق که 14 سال در ارتش انگلیس خدمت کرده است ، به گاردین گفت که صدها نفر از جانبازان مشترک المنافع درمان مشابهی را تجربه کرده اند.

وی درباره كلبه توصیف ناپذیری در كنار جاده در Suva می گوید: “آنها مورد بی توجهی قرار گرفته اند.” کلبه چوبی در همان زمان خانه اوست: او درآمد کافی برای تهیه خانه را ندارد و از دولت حمایت نمی کند.

“ما احساس انزجار و خیانت می کنیم [court] نظر داده شد یکی از دستورات ارتش انگلیس این است که با همه سربازان مشترک المنافع عادلانه رفتار خواهد شد ، اما عدالت پس از خدمت کجا تقسیم شده است؟ “

ایسیو ایتنو ، کهنه سرباز ارتش انگلیس ، که در خانه خود در سووا ، فیجی نشسته بود.  تصویر: Jovesa Naisua / The Guardian



ایزایا پیر ارتش انگلیس در خانه اش در Suva فیجی برنده شد. عکس: Jovesa Naisua / The Guardian

این شركت ، كه دفتر شعبه CNV در فیجی را به عهده دارد ، در سپتامبر در Suva طوماری با بیش از 130 امضا به كمیساریای عالی انگلیس برای فیجی جورج ادگار ارائه داد.

در این دادخواست ادعا شده است كه ارتش انگلیس “به دلیل هزینه های نامناسب و غیر متناسب بالا برای درخواست به وزارت ، به قول و وظیفه خود در مورد مراقبت از ما عمل نكرده است”.

این گروه قصد داشت همان روز از خیابان های Suva رد شود ، اما با وجود تأیید قبلی از مدیریت راه کشور ، توسط پلیس فیجی متوقف شد.

ادگار به رسانه های فیجیان گفت: “من نامه ای به همکارانم از وزارت امور خارجه در لندن ارسال کرده ام که اطمینان حاصل خواهد کرد که توجه لازم را دارد.”

ایزی ایتنو ، پزشک سابق ارتش انگلیس ، در سپتامبر در Suva طوماری از سربازان فیجی را که در ارتش انگلیس خدمت می کردند ، به کمیساریای عالی انگلیس برای فیجی جورج ادگار ارائه می دهد.



ایزی ایتنو ، پزشک سابق ارتش انگلیس ، در سپتامبر در Suva طوماری از سربازان فیجی را که در ارتش انگلیس خدمت می کردند ، به کمیساریای عالی انگلیس در جورج ادگار جورج ارائه می دهد. عکس: شلدون شانل / گاردین

این گزارش می گوید برخی از جانبازان واقعاً در انگلیس گرفتار شده اند ، آنها دارای فرزندانی هستند كه در انگلیس متولد شده اند اما قادر به تسویه وضعیت ویزا نیستند.

وی افزود: همچنین افرادی وجود دارند كه از زمان سربازی دچار اختلال استرس پس از سانحه شده اند كه نیاز به مراقبت های پزشكی دارد ، دستیابی به آنها در فیجی آسان نیست.

این کشور که به تورهای عراق ، افغانستان و بوسنی خدمات ارائه داده است ، خود تابعیت انگلیس را دارد ، اما می گوید که می خواهد “صدا و محافظ سربازان محبوس شده در فیجی” باشد.

در سپتامبر 2013 پس از آسیب دیدگی از ناحیه زانو و کمر در یک حادثه رانندگی که به بوسنی ارسال شد ، از ارتش اخراج شد ، 39 ساله گفت که پرونده وی پس از ترخیص نیز “ضعیف مدیریت شده” است.

در حال حاضر 5000 نیروی مشترک المنافع در نیروهای مسلح انگلیس وجود دارد که قصد دارند تعداد بیشتری را به خدمت بگیرند.

وونو استدلال می کند که سربازان خارجی که خدمت کرده اند به دلیل مشارکت در این کشور باید از پرداخت ویزای اقامت در انگلیس معاف شوند.

او می گوید: “من از 18 سالگی به ارتش آمدم … همه ما برای جنگ برای دولت انگلیس و صلح و هماهنگی به ارتش رفتیم.” “زندگی ما به محض پیوستن در خط بود.”

در لامی ، در بندر سووا ، والتابوآ امیدوار است که پسرش و دیگر پیشکسوتان دلسوزی کنند.

وی با گریه می گوید: “امیدواریم که دولت انگلیس بتواند او را دوست داشته و به او اجازه دهد که بماند.” “اگر آنها اجازه دهند او بماند بسیار سپاسگزار خواهیم بود.”

[ad_2]