صدها کارمند Google اخراج دانشمند هوش مصنوعی Timnit Gebr را محکوم می کنند گوگل

[ad_1]

صدها کارمند گوگل و بیش از 1000 محقق دانشگاهی پس از آنکه یک دانشمند برجسته سیاه پوست که اخلاق هوش مصنوعی را مطالعه می کند گفت پس از اینکه این شرکت تلاش کرد تحقیقات خود را خفه کند ، توسط گوگل اخراج شد اعتراض کردند و این تلاش های مختلف را مورد انتقاد قرار داد.

Timnit Gebru ، که یک افسر فنی در گروه اطلاعات اخلاقی گوگل بود ، بیشتر نوشت توییتر روز چهارشنبه وی پس از ارسال ایمیل به یک گروه داخلی از زنان و متحدان در بخش هوش مصنوعی شرکت اخراج شد.

این ایمیل ، که برای اولین بار در خبرنامه Platformer منتشر شد ، در مورد بحث و جدال پیرامون کار تحقیقاتی صحبت می کند ، اما به معنای گسترده تر آن ابراز ناامیدی از برنامه های متنوع Google است. در آن ، گبرو استدلال کرد که “هیچ مسئولیتی صفر وجود ندارد” یا انگیزه واقعی برای تغییر رهبری گوگل است. گبرو نوشت: “زندگی شما رو به وخامت است ، وقتی شروع به دفاع از افراد کم نماینده می کنید ، رهبران دیگر را ناراحت می کنید.” “اسناد بیشتر و گفتگوهای بیشتر هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.”

Gebru یکی از مشهورترین و معتبرترین دانشمندان سیاه پوست است که در AI فعالیت می کند. قبل از مراجعه به گوگل ، وی در سال 2018 به یکی از نویسندگان یک اثر پر استناد تبدیل شد که میزان خطاهای بالاتری را در فن آوری تجزیه و تحلیل صورت برای زنان با رنگ پوست تیره پیدا کرد. وی همچنین یکی از بنیانگذاران سازمان غیرانتفاعی “سیاه” در هوش مصنوعی بود که هدف آن افزایش نمایندگی افراد رنگارنگ در این زمینه است.

جبرا در ماه نوامبر هنگامی که مدیر ارشد گوگل به جبرا گفت که وی مجبور است نام خود را لغو کند یا آن را از مقاله ای که مشترکاً نویسنده آن است حذف کند ، آغاز شد. در این مقاله که توسط محققان داخل و خارج از گوگل تألیف شده است ، استدلال می شود که شرکت های فناوری می توانند کارهای بیشتری را انجام دهند تا اطمینان حاصل کنند که سیستم های هوش مصنوعی طراحی شده برای تقلید از سواد و گفتار انسانی ، تعصب تاریخی و استفاده از زبانهای سوus را تقویت نمی کند. پیش نویس رویترز

وی به وایرد گفت: “من احساس می كردم كه در حال سانسور هستیم و فكر كردم این برای همه تحقیقات اخلاقی هوش مصنوعی مهم است.” “شما اسنادی نخواهید داشت که همیشه مورد رضایت شرکت بوده و مشکلی را نشان ندهد. این برخلاف معنای چنین محقق بودن است. “

Gebru به Wired گفت كه او تلاش كرد با گوگل مذاكره كند ، در ازاي توضيح كامل مخالفت هاي شركت ، و همچنين در مورد بهبود روند حل چنين مواردي در آينده ، پيشنهاد حذف نام خود از روزنامه را بدهد. اگر این شرکت امتناع کند ، موافقت خواهد کرد که بعداً آنجا را ترک کند.

گوگل درخواست او را رد کرد ، و – پس از آنکه جبرا نامه ناامید کننده ای را درباره تلاش برای تنوع ارسال کرد – این شرکت از طریق ایمیل به تیم خود اعلام کرد استعفا را پذیرفته است. جبرا گفت ، آنها همچنین دسترسی او به ایمیل شرکت را رد کردند. گوگل ادعا می کند Gebra استعفا داده است.

عزیمت ناگهانی جبرا باعث ایجاد موج شوک در گوگل و جامعه تحقیق گسترده AI شده است. شریلین ییفیل ، رئیس بنیاد حفاظت و آموزش حقوقی NAACP ، در توییتر خود نوشت که گلوله باران Gebra “کاملاً ظالمانه” و “یک فاجعه” بود. نزدیک به 800 کارمند Google و بیش از 1100 هوادار دانشگاهی و جامعه مدنی نامه اعتراض را امضا کردند.

در نامه ای که توسط گروه تنظیم کننده انتشار منتشر شده است ، آمده است: “این خاتمه عملی انتقام جویانه از دکتر گبرو است و خطری برای افرادی است که برای منافع اخلاقی و عادلانه کار می کنند – به ویژه برای سیاه پوستان و رنگین پوستان – در سراسر Google.” Google نگرشهای این شرکت را نسبت به آزار جنسی و تبعیض جنسیتی بررسی می کند.

“دیگر نمی توان یکپارچگی تحقیقات را در محیط تحقیقات شرکتی Google مسلم دانست ، و عکسبرداری دکتر گبرو درک این مطلب را که Google به شما اجازه می دهد تبدیل کرده است. این همچنین یک نقطه محاسبه خارج از Google است. “

عزیمت ناگهانی Gebra سالها اضطراب را شامل می شود ، از جمله چندین استعفا و اخراج در AI و سایر سازمان های Google در مورد تنوع و اینکه آیا تلاش های این شرکت برای به حداقل رساندن آسیب احتمالی خدمات آن کافی است.

همین چهارشنبه ، شورای ملی کار شکایتی را متهم کرد که گوگل را به نظارت غیرمجاز و مصاحبه با چند کارگر متهم کرد که بعداً به دلیل اعتراض به سیاست های شرکت و تلاش برای تشکیل اتحادیه اخراج شدند.

جف دین ، ​​رئیس بخش هوش مصنوعی Google ، به ایمیل دریافت شده توسط کارمندان Platformer گفت که کار تحقیقاتی “مطابق با الزامات انتشار ما نیست”. دین ، ​​یک مرد سفید پوست و مرد ، با ارسال ایمیل از Gebra به جمعی از زنان و متحدان ، نوشت: . لطفا نکنید. “

Google به درخواستی برای نظر پاسخ نداد.



[ad_2]