دیدگاه گاردین در مورد بحران تجاوز: قربانیان شکست خورده و جامعه دادگستری کیفری انگلستان

[ad_1]

اخباری نیست که سیستم تحقیقات و پیگرد قانونی درباره جنایات تجاوز جنسی و خشونت جنسی در انگلیس و ولز مختل شده است. نگرانی در مورد تعداد زیاد این جرایم گزارش نشده و سطح پایین محکومیت ها از دهه ها قبل وجود داشته و مدتهاست که بخشی از انتقاد گسترده تر فمینیستی از سیستم عدالت است. اما موضع در مورد دعاوی مربوط به تجاوز به عنف ، به جای بهبود ، اخیراً بدتر شده است. در حالی که تعداد تجاوزهای به پلیس گزارش شده بین سالهای 2014 و 2018 سه برابر شده است ، آماری فوق العاده که بیش از آنکه مورد توجه قرار گیرد ، شایسته توجه است ، نسبت این گزارش ها منجر به محکومیت های جنایی شده است.

در سال 2019 ، پلیس در انگلیس و ولز 55،259 مورد تجاوز را گزارش کرد. در همان سال 702 حکم برای تجاوز جنسی وجود داشت. در حال حاضر از هر 70 احتمال یک مورد وجود دارد که شکایت تجاوز جنسی حتی اتهاماتی را به همراه داشته باشد ، البته در مورد مجازات زندان نیز ذکر نشده است. جای تعجب نیست که گزارشی از سوی اتحادیه گروه های زنان در اوایل این هفته منتشر شد که امیدوار است بتواند به زودی تحت تأثیر یک بررسی قرار گیرد و اوضاع را به عنوان “بحران بی سابقه” توصیف می کند که این جنایات را جرم زدایی کرده است.

این یک مشکل یک بعدی نیست. به عنوان مثال ، روشن نیست که آیا افزایش چشمگیر گزارش های مربوط به تجاوز جنسی ، فقط به این دلیل است که قربانیان تمایل بیشتری به مراجعه به پلیس دارند ، شاید با جنبش #MeToo و گرایش عمومی اجتماعی به سمت گشودگی ، جسارت بیشتری پیدا کرده باشد یا خیر؟ یا اینکه تجاوز به خود مکرر شده است. در حالی که 85 درصد قربانیان تجاوز جنسی زنان و دختران هستند ، اما امسال زندانی شدن راینهارد سیناگو ، که ادعا می شود 195 مرد را تجاوز کرده و پرکارترین تجاوزگر در انگلیس نامیده می شود ، یادآوری واضحی بود که تجاوز به عنف همیشه زن و مرد را به خود جلب نمی کند. . قربانی.

با این حال ، بیشتر کسانی که این سیستم را شکست داده اند ، زن هستند. و تنها به لطف استقامت روزنامه نگاران ، شرکت کنندگان در کمپین و قربانیان ، توضیحات احتمالی این شکست در معرض دید قرار گرفت. عمل “جستجوی دیجیتال” ، جایی که به شاکیان آموزش داده می شد تا مقدار زیادی داده شخصی را به پلیس منتقل کنند ، فقط پس از تهدید دعوا در سال جاری لغو شد. ماه آینده ، یک بررسی قضایی توسط مرکز عدالت زنان بررسی خواهد کرد که آیا آموزش انجام شده توسط دادستان های ارشد ولیعهد و توسط گاردین به معنای تغییر رویکرد به اصطلاح “پرونده های ضعیف” است – و اگر چنین است ، آیا قانونی است؟

این گزارش همچنین به عملکرد دادستان هایی که “نکات مربوط به اقدامات تحقیقاتی اولیه” را به اتهامات وارده به پلیس ارائه می دهند ، توجه می کند و با تحت الشعاع قرار دادن کاهش های اخیر ، بر ضرورت آموزش تأکید می کند. اما در حالی که بحران بودجه ای که سیستم عدالت را فرا گرفته یک مشکل است و تبعیض جنسی نیز مساله دیگری است ، این تنها دلیل دشوار بودن دادگاه های تجاوز به عنف نیست.

در حقوق کیفری ، محکومیت زیاد است: اعضای هیئت منصفه باید “مطمئن” باشند که شخص مجرم است. در مواردی که اختلافات در مورد رضایت به پایان می رسد ، دستیابی به این آستانه دشوار است و هیئت منصفه به ویژه تمایز به محکومیت متهمان خردسال ندارند ، همانطور که تحقیقات گاردین 2018 نشان داد. محدود کردن بیشتر استفاده از “شواهد سابقه جنسی” برای تضعیف اعتماد به شاکی یکی از راه های مبارزه با این امر است. دیگر – آموزش هیئت منصفه برای از بین بردن “افسانه های تجاوز” که قربانیان را مقصر می داند

اکنون ارزش دارد که ترمیم اساسی تری صورت گیرد. پیش از این ، نمایندگان مجلس و شرکت کنندگان در مبارزه برای عدالت زنان ، نقش هیئت منصفه و مناسب بودن کلی سیستم حقوقی رقابتی ما را در موارد تجاوز جنسی زیر سوال بردند. وزرا باید تحقیقاتی را براساس داده های بین المللی انجام دهند که در مورد ایده گزینه های جدی – مانند دادگاه های ویژه – جدی هستند. نیازهای قربانیان هم برای عدالت و هم برای بهبود باید در مرکز باشد: سیستمی که به آنها خدمت نمی کند نمی تواند به جامعه خدمت کند. اما آنها تنها ذینفعان نیستند: وضعیت فعلی که بیشتر متجاوزان مجازات نمی کنند خطرناک است. هیچ پیروزی سریعی وجود نخواهد داشت: این یک منطقه دشوار از سیاست است. هر تصمیمی برای محدود کردن دادرسی هیئت منصفه باید با دقت سنجیده شود. اما اصلاح طلبان باید تشویق شوند که فرصت های پیشرفت بسیار زیاد است.

[ad_2]