در سال 2020 ، 42 روزنامه نگار به دلیل کار خود درگذشتند رسانه ها

[ad_1]

بر اساس آمار سالانه فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران ، امسال 42 روزنامه نگار و کارمند رسانه درگذشته اند. در این گزارش آمده است که 235 نفر دیگر به دلیل پرونده های مربوط به کارشان در زندان هستند.

برای چهارمین بار در طول پنج سال ، مکزیک در فهرست کشورهای کشته شده بیشتر روزنامه نگاران قرار داشت ، در سال 2020 – 13 قتل ، سپس پاکستان – پنج. افغانستان ، هند ، عراق و نیجریه هرکدام سه قتل را ثبت کرده اند.

تعداد کشته شدگان در جهان تقریباً در همان سطحی است که اتحادیه جهانی روزنامه نگاران 30 سال پیش شماری فجیع مرگ و میر را آغاز کرده و بخشی از روند نزولی اخیر است.

آنتونی بلانگر ، دبیرکل فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران (IFJ) گفت: “کاهش تعداد قتل روزنامه نگاران در سال های اخیر نمی تواند خطر مرگبار و تهدیدهایی را که روزنامه نگاران برای کار خود تهدید می کنند ، پنهان کند.”

برای سه دهه ، IFJ با شمارش آرا ، منجر به کشته شدن 2،658 روزنامه نگار شد.

بلانگر گفت: “این فقط آمار نیست. آنها دوستان و همكاران ما هستند كه زندگی خود را وقف كرده و هزینه های روزنامه نگاری خود را پرداخت كرده اند.

“ما فقط آنها را به یاد نمی آوریم ، بلکه هر پرونده ای را دنبال خواهیم کرد ، و به دنبال دولت ها و نیروهای انتظامی هستیم تا قاتلانشان را به محاکمه بکشند.”

گزارش IFJ پیش از روز جهانی حقوق بشر روز پنجشنبه رسماً منتشر می شود. این مسئله همچنین همزمان با یک کنفرانس آنلاین مطبوعات برای آزادی مطبوعات است که توسط دولت هلند و آژانس فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو برگزار شده است.

IFJ با 600000 عضو در 150 كشور جهان ، تعداد زیادی از روزنامه نگاران را كه اغلب بدون اتهام ، توسط دولتهایی كه از كنترل اعمال خود طفره می روند ، زندانی كرده اند.

یونس مجاهد ، رئیس IFJ گفت: “این نتایج سو abاستفاده های فاحش توسط دولتهایی را نشان می دهد كه می خواهند با زندانی كردن روزنامه نگاران خود را از مسئولیت محافظت كنند و دادرسی آنها را انكار كنند.

“ارقام سرسام آور همکاران زندانی ما یادآوری گرانی است که روزنامه نگاران در سراسر جهان برای جستجوی حقیقت در جهت منافع عمومی می پردازند.”

آدری آزولای مدیرکل یونسکو گفت که کنفرانس لاهه بر نقش مهم خبرنگاران تأکید کرد. وی گفت: “روزنامه نگاران نه تنها اطلاعات حیاتی را در طی یك بیماری همه گیر منتقل می كنند ، بلكه به ما كمك می كنند كه هر واقعیتی را از دروغ ، كه اساس قرارداد اجتماعی ماست ، تشخیص دهیم.”

وزیر امور خارجه هلند استف بلوک کنفرانس را افتتاح کرد و با ده ها وزیر دیگر دیدار و در مورد بهبود دفاع گفتگو کرد. بلوک گفت: “روزنامه نگاران در سراسر جهان باید بهتر محافظت شوند تا بتوانند نقش خود را به عنوان محافظ دموکراسی ایفا کنند.”

[ad_2]