تشخیص چهره برای خوک ها: کمک به کشاورزان چینی یا آسیب رساندن به فقیرترین ها؟ | هوش مصنوعی (AI)

[ad_1]

آ پوزه نازک گوش های فرفری و عمودی. مانند انسان ها ، خوک ها چهره ای متشابه دارند و بازیکنان جدید در بازار گوشت خوک چین با آزمایش نسخه های پیچیده و فزاینده ای از برنامه های تشخیص چهره برای خوک ها ، به این امر توجه می کنند.

چین بزرگترین صادرکننده گوشت خوک در جهان است و انتظار می رود تولید سال آینده 9 درصد افزایش یابد. با رشد اندازه گاوداری های خوک در کشور ، تعداد بیشتری از کشاورزان به سیستم های هوش مصنوعی مانند فناوری تشخیص چهره – معروف به FRT – روی می آورند تا دائماً گله های خود را رصد ، شناسایی و حتی تغذیه کنند.

این سبک کشاورزی خودکار می تواند ایمن تر ، ارزان تر و به طور کلی کارآمدتر شود: در سال 2018 ، کشاورزان خوک در استان گوانگشی چین با آزمایش FRT دریافتند که این باعث کاهش هزینه ها ، کاهش زمان پرورش و عملکرد رفاهی خوک ها می شود.

اما همچنین می تواند کشاورزان کوچک مستقل که توانایی اجرای این نوع فناوری را در عملیات خود ندارند ، پشت سر بگذارد.

همانطور که یک کشاورز از گوانگشی به گاردین گفت، FRT به سادگی برای بسیاری از کشاورزان مناسب نیست.

“مزارعي كه كمتر از 100 خوك دارند ، آنها توان مالي رديابي را ندارند [pigs’] چهره ها ، “او می گوید.

FRT قادر است خوک ها را با تجزیه و تحلیل پوزه ها ، گوش ها و چشم های آنها تشخیص دهد. سیستم مورد استفاده در مزارع گوانگشی به طور مداوم ضربان قلب و عرق را کنترل می کند. همزمان ، برنامه تشخیص صدا میزان سرفه در حیوانات منفرد را کنترل می کند.

به این ترتیب وی قادر است علائم هشدار دهنده را قبل از بیماری یا گرسنگی خوک مشاهده کند. حیوانات “بسیار واضح” ، دوربین ها حتی می توانند رنج صورت حیوانات را تشخیص دهند.

تغییرات فنی در صنعت خوک 70 میلیارد دلاری چین پس از دو سال پر آشوب رخ داد که در آن صنعت خوک کشور با شیوع آنفولانزای خوکی آفریقایی که 40 درصد از خوک های کشور را کشت ، نابود شد.
تغییرات فنی در صنعت گوشت خوک چین به ارزش 70 میلیارد دلار پس از دو سال آشفته که در آن صنعت خوک این کشور با شیوع آنفولانزای خوکی آفریقایی از بین رفت ، اتفاق افتاد. عکس: بلومبرگ

جکسون هی ، مدیر عامل شرکت Yingzi Technologies ، که نرم افزار را توسعه داده است ، گفت: “اگر آنها خوشحال و سو and تغذیه نباشند ، در بعضی موارد می توانید بیماری خوک را پیش بینی کنید.

یینگزی یکی از چندین استارتاپی است که 70 میلیارد دلار انقلابی در صنعت خوک سازی کشور ایجاد کرده است. این امر پس از دو سال آشفته رخ داد که در آن صنعت خوک چین با شیوع آنفولانزای خوکی آفریقایی نابود شد و 40٪ از خوک های کشور را کشت.

بیشتر گوشت خوک با فناوری پیشرفته و تعداد بیشتری شرکت بزرگتر در مرکز واکنش دولت به این فاجعه است.

در مزرعه Yingzi ، دوربین های مدار بسته به توزیع کننده های خوراک متصل هستند – به سیستم اجازه می دهد تا برنامه های تغذیه فردی را مدیریت کند.

به کشاورزان نیز اطلاعیه های شخصی از طریق این برنامه ارسال می شود که به آنها اجازه می دهد در صورت تمایل رژیم غذایی خود را به صورت دستی تنظیم کنند. همه اینها رابطه بین کشاورز و خوک را بهبود می بخشد ، اما فن آوری همچنین به کشاورزان امکان می دهد تا کارآیی بیشتری داشته باشند.

با ردیابی خوک ها از زمان تولد تا کشتار ، شرکت هایی مانند Incas می توانند یک پایگاه داده از رشد هر حیوان ایجاد کنند. این به کشاورزان اجازه می دهد تا 20٪ از مصرف غذا را کاهش دهند و سیستم FRT میزان غذای سرو شده به هر حیوان را بهینه می کند.

اصلاح دقیق دام (PLF) ، به عنوان یک سیستم خود کالیبراسیون به طور گسترده ای شناخته شده است ، نه تنها با محدود کردن زباله ، بلکه به بهبود سود مزرعه در سراسر کشور کمک می کند. با گذشت زمان ، داده های هزاران خوک به یینزی و رقبایش اجازه داد تا دائماً این الگوریتم ها را بهبود بخشند.

تعادل مناسب مواد مغذی در مرحله صحیح رشد یا چرخه استروس می تواند چرخه تولید مثل را طبق گفته یکی از افراد یک شرکت کوتاه کند و حتی می تواند کیفیت و طعم گوشت خوک را بهبود بخشد.

در کشوری که بیش از نیمی از خوک های جهان در آن زندگی می کنند ، تعجب آور نیست که ظهور کشاورزی به عنوان تولید کننده عمده پول شناخته شده است. کشاورزان که با گاردین گفتند ، سال گذشته ، یینگزی سیستم خود را در مزارع پرورش خوک در آینده به صدها مزارع در جنوب شرقی چین گسترش داد ، به کشاورزان اجازه داد تا هزینه های کشاورزی را بین 30 تا 50 درصد کاهش دهند.

یکی از بزرگترین رقبای Yingzhi – کشاورزی ارگانیک JingQiShen – نسخه FRT خود را در بیش از 200 خروس نصب کرده است که با هم قادر به تولید 200000 حیوان در سال هستند. طی سه سال آینده او امیدوار است که 3 میلیون خوک داشته باشد که تحت پوشش FRT قرار گیرندعمدتا در مناطق شمال شرقی چین پوشیده از برف.

پروفسور مارک هانسن ، متخصص یادگیری ماشین انگلیس می گوید این نوع جدید کشاورزی “انسانی تر” نسبت به روش های سنتی است. وی اشاره می کند که FRT نیاز به علامت گذاری گوش خوک را با گیره های RFID چدن جایگزین می کند. این همچنین به معنای انتقال از مراقبت های بهداشتی واکنش پذیر به فعال است. هانسن موفقیت شرکت هایی مانند یینگزی را به عنوان گزینه “برد-برد” برای خوک ها و کشاورزان توصیف می کند.

اما بعید به نظر می رسد که مزایای FRT به هر کشاورز برسد. چن هاوکای ، یکی از بنیانگذاران استارتاپ هوشمند کشاورزی SmartAHC ، تخمین می زند که هزینه نظارت بر خوک ها از 7 دلار به ازای هر خوک – در مقابل برچسب های سنتی ، که به گفته وی حدود 0.30 دلار برای هر خوک است ، متغیر است. علاوه بر این ، هزینه های نصب ثابت ، مانند پایگاه داده مرکزی و زیرساخت های ابری ، می تواند صدها هزار دلار هزینه داشته باشد.

اگر این تحولات برای کشاورزان کوچک بسیار پرهزینه باشد ، شاید باعث تمرکز بیشتر سرمایه کشاورزی در دست تعداد کمی شود. در دهه 1980 و 90 ، حدود 80٪ گوشت خوک از مزارع کوچک حیاط خانه روی بشقاب های چینی افتاد – تا سال 2018 ، این تعادل برعکس شد ، 80٪ از مزارع با 500 حیوان یا بیشتر.

یک مزرعه خوک در استان آنهویی چین.  اگر فناوری های جدید مانند FRT برای کشاورزان کوچک بسیار گران شود ، فقط تعداد کمی از بازیکنان سرمایه کشاورزی را کنترل خواهند کرد.
مزرعه خوک در استان آنهویی. اگر فناوری های جدید مانند FRT برای کشاورزان کوچک بسیار گران شود ، فقط تعداد کمی از بازیکنان سرمایه کشاورزی را کنترل خواهند کرد. عکس: VCG / گتی ایماژ

در واقع ، FRT برخی از بزرگترین شرکتهای کشور را علاقه مند کرده است. Alibaba ، Tencent ، JD.com و Netease شرکت های تابعه ای را افتتاح کرده و برای اولین بار به مناطق کشاورزی نقل مکان کرده اند.

مزارع بزرگ مورد حمایت شرکت های سرمایه گذاری که علاقه مند به گسترش بخش کشاورزی هستند ، احتمالاً همچنان از این فناوری های جدید بهره مند می شوند و کشاورزان کوچک برای رقابت رقابت می کنند.

بسیاری از بزرگترین تولیدکنندگان گوشت خوک صنعتی در طی این اپیدمی سود بی سابقه ای را ثبت کرده اند.

اگرچه این ممکن است کشاورزی گوشت خوک را انسانی تر و پردرآمدتر کند ، اما مشخص نیست که آیا مسیر چین برای رسیدن به این سبک جدید از راه دور و با فن آوری بالا به نفع جمعیت روستایی است یا خیر.

در طول همه گیری Covid-19 ، FRT ها بر بهبود فناوری هوشمند کشاورزی خود تمرکز داشتند ، نه در دسترس بودن بیشتر آن. در ماه مه ، Yingzi برنامه 3D Pig Farming خود را به روز کرد ، یک کنترل از راه دور از یک سیستم عامل مجازی است که ، به گفته مدیر عامل شرکت جکسون هه ، مدیریت مزارع خوک را بیشتر شبیه “بازی کردن” می کند.

مشترک شدن در به روزرسانی ماهانه حیواناتی که حیوانات را پرورش می دهند تا از بهترین داستان های جهان در مورد مزارع و غذاهای سراسر جهان مطلع شوند و با تحقیقات ما همراه باشید. شما می توانید داستان های خود را برای ما ارسال کنید و افکار در [email protected]

[ad_2]