جلسه توجیهی روز دوشنبه: بایدن علیه ترامپ – شمارش معکوس نهایی برای انتخابات ایالات متحده اخبار جهان

[ad_1]

داستان اصلی: ترامپ مافیای مسلح را “میهن پرست” می نامد

سلام ، من وارن موری هستم و دوشنبه است – آخرین روز این هفته که شامل انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و نتایج بعدی آن نیست. بیایید با اصطلاحات UK حرکت کنیم: توسط سه شنبه ساعت ناهار در گرینویچ غرفه های انتخابات در سرزمین اصلی ایالات متحده افتتاح می شود. سپس ادامه دهید صبح چهارشنبه ما سعی خواهیم کرد که بفهمیم چه اتفاقی افتاده است

انتخابات ریاست جمهوری قرار است بالاترین میزان مشارکت را در صد سال گذشته را بدست آورد و این نشان دهنده شرط بزرگی در رقابت بین دونالد ترامپ و جو بایدن است. پیش نویس انتخابات ایالات متحده می گوید بیش از 93 میلیون نفر از روز یکشنبه رأی داده اند. هماهنگ کننده پروژه ، پروفسور مایکل مک دونالد از دانشگاه فلوریدا پیش بینی کرده است که 150 میلیون آمریکایی از 239 میلیون رای دهنده می توانند رأی دهند.

نوسانات مبارزات حزب دموکرات پس از نظرسنجی در آیووا نشان داد که ترامپ هفت امتیاز جلوتر است. او قبل از پیروزی در این ایالت و قبل از انتخابات 2016 از همان برتری نسبت به هیلاری کلینتون برخوردار بود. بایدن نظرسنجی های ملی را انجام می دهد ، اما کلینتون نیز چنین می کند. در مهمترین زمینه ها اینگونه به نظر می رسد. انتظار می رود که رای پستی ، که ترامپ به ناحق انجام داد ، نسبت به دموکرات ها کج باشد.

دونالد ترامپ به عنوان “میهن پرست” از جمعیت طرفداران خود – تا حدی مسلح – که مردم را در اتوبوس جو بایدن در تگزاس محاصره و تهدید می کرد ، دفاع کرد. ترامپ در یکی از راهپیمایی های انتخاباتی خود جمعیت گوشت قرمز را پرتاب کرد و تهدید کرد که پس از انتخابات ، متخصص بیماری همه گیر بسیار محبوب آنتونی فاوسی را اخراج خواهد کرد – بیشتر در این باره در وبلاگ زنده ما – در حالی که جداگانه بلافاصله پس از پایان رای گیری پیش بینی “رفتن با وکلای ما” را داشت. اما رئیس جمهور گزارش ها مبنی بر اینکه قصد دارد پیروزی را اعلام کند ، علیرغم اینکه احتیاج به شمارش آرا دارد ، تکذیب کرد. به طرز باورنکردنی ، پلیس در کارولینای شمالی به اقدام “رأی” شرکت کنندگان در اسپری فلفل واکنش نشان داد ، زیرا آنها در یک راهپیمایی مسالمت آمیز که به طور قانونی مجاز بود جاده را مسدود کردند. و به نظر نمی رسد خیلی چشمگیر باشد ، اما گروهی از دانشمندان از دانشگاه های ایالات متحده ، کانادا و اروپا هشدار دادند که دموکراسی “یا در سراسر جهان پژمرده می شود یا به طور کامل نابود می شود … آیا دونالد ترامپ یک فاشیست فاشیست ، پس فاشیست پوپولیست ، خودکامه یا فقط ناجور است؟” فرصت طلب ، تهدید به دموکراسی با رئیس جمهور وی بوجود نیامد و فراتر از 3 نوامبر سال 2020 است. ” آنها معتقدند كه شهروندان باید نه تنها برای دفاع از دموكراسی در پای صندوق های رأی آماده باشند ، بلكه “در صورت لزوم از طریق اعتراضات غیر خشونت آمیز در خیابان ها”.


جدیدترین ویروس کرونا – بلوک های مشابه انگلیسی ، قرار است از روز پنجشنبه اعمال شوند ، دکتر مارگارت هریس ، از سازمان بهداشت جهانی ، می گوید: – این هزینه ای است که کشورها باید به دلیل عدم انزوای شخصی افراد آلوده و تماس با آنها بپردازند. WHO دائما خواستار قرنطینه و تماس است ، اما هریس گفت که انزوا در کشورهای اروپایی ضعیف مدیریت می شود. «[People] احساس تعهد جدی اجتماعی نکنید ، یا لزوماً تقویت نمی شوند … در مکانهایی مانند هنگ کنگ ، هر روز با شما تماس گرفته می شود یا پلیس به خانه شما می آید. “تایوان” علی رغم که او “یک جامعه بسیار لیبرال” است.

گویا برای نشان دادن این موضوع ، رئیس سازمان بهداشت جهانی ، دکتر تدراس ادهان گبریزوس ، پس از اینكه مشخص شد وی در كنار یك فرد آلوده است ، خود را در قرنطینه سخت قرار داد. در همین حال ، آزمایشات وعده داده شده توسط بوریس جانسون برای “سریع تغییر ویروس کرونا” برای توضیح عمومی بدون کمک متخصص مجاز نیست ، و بنابراین به گفته گاردین نتیجه ای برای 15 دقیقه اعلام شده نخواهد داشت. و گزارش ها حاکی از آن بود که شاهزاده ویلیام تقریباً در همان زمان تشخیص پدرش آزمایش ویروس کرونا را انجام داده است ، اما اعلام نشده باقی مانده است زیرا “هیچ کس نمی خواست مزاحم شود.” تحولات وبلاگ جهانی ما درباره ویروس کرونا را دنبال کنید.


کاهش خطر – بیش از 49،000 مایل مسیرهای پیاده روی عمومی در نقشه های مدرن انگلیس و ولز گم شده اند و با توجه به تلاش های “Citizen Mapping” به رهبری رمبلرز ، خطر از بین رفتن برای همیشه وجود دارد. از ماه فوریه ، هزاران داوطلب از ابزار خیریه آنلاین برای جستجوی نقشه های تاریخی در مسیرهایی که در نقشه های رسمی امروز که قرار است حقوق قانونی را ثبت کنند ، استفاده نمی کنند ، استفاده کرده اند. جنوب غربی انگلیس به تنهایی 9000 مایل کم دارد ، در حالی که میدلندهای غربی بیشترین تراکم جاده های از دست رفته را دارند. دولت تاریخ فسخ را ژانویه 2026 تعیین کرده است ، پس از آن دیگر بازیابی و محافظت از حقوق از دست رفته دیگر امکان پذیر نخواهد بود. Ramblers برای حمایت از کمپین خود سرمایه گذاری گسترده را آغاز کرده است.


دپ به جرم افترا محکوم شد – دادگاه عالی لندن چهار روز پس از نبرد در سالن دادگاه بین این بازیگر و همسر سابقش امبر هرد ، قرار است امروز در پرونده افترا بین جانی دپ و روزنامه سان رای صادر کند. بازیگر فیلم دزدان دریایی کارائیب به دلیل مقاله ای در سال 2018 که او را “همسر ضرب و شتم” نامید ، از گروه خبری نیوز (NGN) و سردبیر اجرایی سان ، دان ووتون شکایت کرده است. دپ همچنین از هورد در ایالات متحده شکایت کرده و از او بخاطر ستونی که نوشته 50 میلیون دلار (38.7 میلیون پوند) شکایت کرده است.


روزنامه نگاری عزادار رابرت فیسک است – رابرت فیسک خبرنگار و نویسنده کهنه کار خارجی انگلیس در سن 74 سالگی درگذشت. خبرنگار خاورمیانه که وارد روزنامه ایندیپندنت می شود پس از سکته مغزی در بیمارستان سنت وینسنت در دوبلین بستری شد. فیسک برای کار چند طبقه خود برنده جایزه روزنامه نگاری اورول و چندین جایزه مطبوعات انگلیس شده است. وی پیش از انتقال به روزنامه تایمز کار خود را در ساندی اکسپرس آغاز کرد و خبرنگار روزنامه بلفاست در میان مشکلات در دهه 1970 بود. در سال 1976 ، او به بیروت نقل مکان کرد ، و جنگ داخلی لبنان ، انقلاب ایران ، جنگ ایران و عراق و حمله شوروی به افغانستان را پوشش می داد. عربی روان یکی از معدود روزنامه نگاران غربی بود که با اسامه بن لادن مصاحبه کرد و این کار را سه بار انجام داد.

امروز در پادکست “تمرکز”: چرا ترامپ را دنبال می کنید؟

دونالد ترامپ برای تکرار پیروزی ایالت که در سال 2016 به دست آورد با یک چالش جدی روبرو است. کریس مک گرال ، عضو گاردین ، ​​راهی انتخابات ایالات متحده شد و با رأی دهندگانی دیدار کرد که توضیح می دهند چرا در کنار رئیس فعلی کاخ سفید ایستاده اند.

امروز در کانون توجه است

چرا ترامپ را دنبال می کنید؟

ناهار خواندن: انقلاب پنکیک ترد

در تایلند که اعتراضات فوران می کند ، غذای دور از دسترس نیست. علاوه بر ازدحام معترضین اکثراً جوان در سراسر کشور که خواستار اصلاحات دموکراتیک هستند ، فروشندگان مواد غذایی در خیابانها صف کشیده شده اند ، توپهای ماهی و گلوله های گوشت خوک را سرخ می کنند ، مرغ را سرخ می کنند. نخ های سوسیس و کالباس بر روی گاری های سیار پرتاب می شود و آماده است تا تظاهرکنندگان پس از مدرسه یا محل کار به تجمعات بپیوندند. فروشندگان از پنکیک رول ترد گرفته تا بستنی نارگیل و کیسه های ترشی انبه تهیه می شوند.

تظاهرکنندگان طرفدار دموکراسی در یک کیوسک خیابانی در بانکوک



تظاهرکنندگان طرفدار دموکراسی در یک کیوسک خیابانی در بانکوک. عکس: لیلیان سووانرامفا / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

حتی اگر تجمعات ماه گذشته ممنوع بود ، و باعث ایجاد یک بازی موش و گربه بین معترضین و پلیس شد ، فروشندگان مواد غذایی اولین کسانی بودند که در زمین بودند – قبل از ورود روزنامه نگاران ، مقامات و حتی بسیاری از تظاهرکنندگان مقام های عالی را به دست گرفتند. برای این فروشندگان مواد غذایی ، جنبش تشدید کننده ، که بسیاری را با درخواست اصلاح سلطنت متعجب کرده است ، فرصتی خوشایند برای تجارت است.

ورزش ها

لوئیس همیلتون به طور جدی در نظر دارد تا در پایان فصل پس از کسب جایزه بزرگ امیلیا رومانیا ، قهرمان جهان در ایمولا ، از کار طولانی و درخشان فرمول یک خود استفاده کند. اوله گونار سولسکر فرم وحشتناک خانگی منچستریونایتد را رد کرد -برای مانع روحی پس از پیروزی 1-0 آرسنال در اولدترافورد ، در نتیجه سه شکست و یک تساوی در چهار مسابقه لیگ برتر در این فصل. گرت بیل سالها پیش پیمایش کرد و سه دقیقه پس از ترک نیمکت یک گل به ثمر رساند تا تاتنهام به پیروزی 2-1 برابر برایتون برسد.ادی جونز معتقد است تیم تازه کار شده انگلیس با کسب سومین عنوان شش گانه خود به مقام عالی رسیده است. ملت ها “پنج سال ، تقریباً 12 ماه پس از شکست نهایی در جام جهانی. صاحبان دونده ای که اواخر این هفته وارد آن شدند باید امروز بدانند که آیا اجازه دارند در مسابقات اسب سوار شوند یا خیر.

گرت تیلور هنگامی که اولین جام خود را به عنوان سرمربی پس از پیروزی در وقت اضافی مقابل “اورتون” در فینال جام حذفی در بین زنان 3-1 ، جشن گرفت ، به آرزو و صبر تیمش “منچسترسیتی” ادای احترام کرد. ریچارد کاراپاس پیراهن قرمز رهبر را از Primoz Roglic در Vuelta a-Spain بدست آورد ، و پس از مرحله 12 یکشنبه با مجازات Alto de l’Angliru 10 ثانیه پیش افتاد. سر بابی چارلتون ، بزرگترین فوتبالیست انگلیس ، به زوال عقل تشخیص داده شده است. انگلیس پس از برتری 54 بر صفر ایتالیا در فینال شش ملت زنان ، دومین دوره مسابقات پیاپی خود را در مسابقات گرند اسلم برگزار کرد. رافائل نادال ، که پس از پیروزی در سیزدهمین دوره مسابقات آزاد فرانسه در سن 34 سالگی دوباره جوان شده است ، متعهد شده است که فصل تقسیم خود را در لندن طی دو هفته به پایان برساند ، در حالی که این هفته او مستر پاریس را می گذراند. و دولت در حال بررسی رویکرد انعطاف پذیرتری در ورزش در فضای باز است که تحت تدابیر جدید مسدود کردن که روز پنجشنبه معرفی می شود ، ممنوع است.

کسب و کار

حزب کارگر از لیز خرگوش ، دبیر تجارت ، خواستار بستن معاملات با کنیا و غنا است تا انگلیس در اول ژانویه مشمول تعرفه های بالا با اتحادیه اروپا نشود. سهام در منطقه آسیا و اقیانوسیه هفته گذشته پس از عملکرد مثبت در محصولات صنعتی چین از خسارات خود خارج شد ، اما بازارها همچنان به دلیل عدم اطمینان در مورد نتایج انتخابات آمریکا با یک هفته بسیار ناپایدار روبرو هستند. با باز شدن صبح امروز FTSE100 0.6٪ سقوط می کند. در بازارهای ارز ، پوند سقوط کرد و به 1229 دلار و 1.11 یورو رسید.

اوراق

مال ما نگهبان نسخه چاپی در راس “نخست وزیر” است. توری ها از اشاره به قلعه طولانی تر عصبانی هستند “- همچنین در جبهه” “طبقه جدید” گرسنه جدید “از بانک های مواد غذایی درخواست می کند” زیرا شبکه Feeding انگلیس می گوید اعضا از هجوم جدید افرادی که قبل از همه گیری شغل خوبی داشتند حمایت می کنند و درآمد راحت.

صفحه اول گاردین ، ​​دوشنبه ، 2 نوامبر 2020



صفحه اول گاردین ، ​​دوشنبه ، 2 نوامبر 2020

بیان با اصرار بر اینکه “قفل جدید فقط یک ماه دوام خواهد آورد” با همه افراد در تضاد است. ولی نامه منادی “کابوس بی پایان” را می بیند ، آینه صدای “Lockdown Xmas tirs” (به طور مشابه مترو “مسدود کردن ممکن است تا کریسمس ادامه داشته باشد”) و تلگراف در حالی که “نخست وزیر چشم انداز گسترش محاصره را افزایش می دهد” تماشا کردن در صفحه اصلی گزارش شده است که امکان تمدید برای “سال آینده” وجود دارد. من. کرایه نرم را ارائه می دهد: “هشدار بلوک گسترده”.

FT به طور طبیعی بر روی تجارت تمرکز کنید ، با بیان اینکه آنها می خواهند حمایت بیشتری کنند تا “از یک ضربه جدید زنده بمانند” خورشید با “The Battle of Wills Covid” هدایت می شود ، و ما به داخل نگاه نکردیم تا ببینیم آیا این دلیل دیگری برای بهتر بودن کیت از مگان است.

ثبت نام


جلسه توجیهی صبح گاردین هر روزه به هزاران صندوق پستی ارسال می شود. اگر هنوز آن را از طریق ایمیل دریافت نکرده اید ، می توانید در اینجا ثبت نام کنید.

اخبار بیشتر: www.theguardian.com

[ad_2]