تیراندازی در کرایست چرچ: تمرکز نیروهای امنیتی بر ترور اسلامگرایان ، یافته ها | عکس کریستچرچ

[ad_1]

سازمانهای امنیتی نیوزیلند “تقریباً منحصراً” بر روی تهدید تروریسم اسلامگرا در جریان تیراندازی کریستچرچ در سال 2019 متمرکز بودند ، زمانی که افراد مسلح 51 م 51من مسلمان را تیراندازی کردند ، تحقیقات در مورد بدترین قتل عام مسالمت آمیز جهان برقرار شد.

گزارش برجسته کمیسیون سلطنتی در کریستچرچ ، که روز سه شنبه پس از 20 ماه مشاوره منتشر شد ، همچنین نشان می دهد که پلیس در اطمینان از تأیید صحیح مجوزهای سلاح گرم موفق نشده است.

نخست وزیر Jacinda Ardern به دلیل کمبودها عذرخواهی کرد ، اما خاطرنشان کرد: “کمیسیون نتیجه نگرفته است که این مسائل می تواند حمله را متوقف کند.”

وی گفت: “به جلو ، ما باید اطمینان حاصل کنیم که منابع به درستی برای طیف تهدیداتی که نیوزلند با آن روبرو می شود هدف قرار گرفته و امنیت ، اطلاعات و کار ما برای انسجام اجتماعی را تقویت کنیم.” “شما و دیگران نیوزیلند را به خانه خود تبدیل کرده اید. شما و هر نیوزیلندی سزاوار سیستمی هستید که تمام تلاش خود را برای حفظ امنیت شما انجام می دهد. “

آردرن اعلام کرد که تمام 44 توصیه مندرج در سند 792 صفحه ای را می پذیرد.

نخست وزیر نیوزیلند ، جاسیندا آردرن
جاسیندا آردرن ، نخست وزیر نیوزیلند گفته است که همه توصیه های کمیسیون سلطنتی کریستچرچ را قبول خواهد کرد. عکس: هاگن هاپکینز / گتی ایماژ

اقدامات اولیه شامل تأسیس وزارت جوامع قومی ، بهبود کمک های پلیس در کشف و مبارزه با جرایم نفرت ، و پاسخگویی به قربانیان ، بهبود قوانین مربوط به نفرت و تحقیق در مورد افراط گرایی و ایجاد برنامه مداخله زودهنگام برای افرادی که نشانه های نفرت دارند. رادیکال شدن

به گفته وی ، برای پاسخگویی به برخی توصیه ها زمان بیشتری لازم است.

در تاریخ 15 مارس 2019 ، یک فرد مسلح استرالیایی در هنگام نماز جمعه 51 مومن را در دو مسجد در کریستچرچ تیراندازی و کشت. این حملات بزرگترین تیراندازی دسته جمعی در تاریخ نیوزیلند و اولین اقدام تروریستی در دهه های گذشته بود ، که باعث شیوع غم و اندوه در یک کشور مسالمت آمیز شده و بسیاری از جوامع مسلمان خواستار مقاومت در برابر آنچه در حال رشد بودند ، شدند. تهدیدهای سفید به Suprematism.

قبل از حمله ، فرد مسلح چندین لینک مزاحم بر روی اینترنت قرار داد ، توانست به طور قانونی مجوز اسلحه دریافت کند و در هر دو مسجد مأموریت شناسایی را انجام دهد.

پس از حمله ، آردرن دستور داد كه درباره چرایی و چگونگی این قتل عام تحقیق كند ، و اینکه دولت ها و پلیس می توانند برای جلوگیری از آن كاری كنند.

اندرو لیتل ، وزیر مسئول سازمان های جاسوسی کشور ، وظیفه هماهنگی در اجرای توصیه های گسترده را داشت.

آردرن خاطرنشان كرد كه علیرغم گزارش های مربوط به دهه 1990 مبنی بر شناسایی سیستم كنترل سلاح گرم ، اما پس از حمله تغییرات مهمی ایجاد شد.

اندری کوستر ، کمیسر پلیس روز سه شنبه گفت که تغییرات قانونی در این ماه معیارهایی را برای تعیین اینکه آیا شخصی توانایی داشتن اسلحه گرم را دارد ، از جمله نشان دادن محکومیت هایی که رد صلاحیت او را روشن می کند ، روشن می کند.

رئیس خدمات اطلاعات امنیتی نیوزلند (NZSIS) ربکا کیتریج عدم توجه به افراط گرایان راست را تا سال 2018 تایید کرد ، اما گفت که این یک باور غلط است که جامعه مسلمانان به طور خاص هدف قرار گرفته است.

او گفت ، این یک آژانس کوچک بود و فقط تعداد کمی از افراد مشاهده شدند. کیتریج گفت که در سال 2016 ، سخنرانی ای که در آن وی با تروریسم به عنوان یک مسئله مسلمان رفتار می کرد ، در یک زمینه خاص به نظر می رسید ، و او به این دیدگاه پایبند نبود.

NZSIS باید نقش خود را برای مردم بهتر توضیح دهد ، و کیتریج گفت که او در تلاش است تا رابطه بهتری با جامعه مسلمان ایجاد کند.

آردرن گفت هیچ کس در این گزارش مقصر شناخته نشده و هیچ کس شغل خود را از دست نخواهد داد. علی رغم توجه نامناسب به افراط گرایی مسلمانان ، این گزارش نتیجه گیری نمی کند که نیروهای امنیتی اسلام هراسی هستند.

قبل از نادیده گرفته شدن حمله ، گروه های مسلمان بارها به مقامات در مورد تهدیدهای سوپرهمینتیست های سفیدپوست هشدار داده اند.

جامعه اسلامی اظهار داشت که در برابر حمله “آسیب پذیر” است و نیروهای امنیتی به اشتباه بر تروریسم اعمال شده توسط افراط گرایان مسلمان تمرکز کرده اند.

فدراسیون انجمن های اسلامی نیوزیلند اعلام کرد که هفته گذشته منتشر شد: “ما کمک خواستیم. ما می دانستیم که در برابر چنین حمله ای آسیب پذیر هستیم. ما نمی دانستیم چه کسی ، کی ، چه چیزی ، کجا و چگونه. اما ما می دانستیم.”

روز دوشنبه ، شورای اسلامی زنان نیوزیلند (IWCNZ) از دولت خواست که برای این حمله عذرخواهی ملی کند.

تحقیقات نشان داد که این تروریست مدتهاست که قصد حملات تروریستی را دارد. گزارش رسمی ارائه شده به دادگاه نشان داد که فرد مسلح یک قبضه اسلحه نیمه اتوماتیک را جمع آوری کرده و نقشه های مساجدی را که قصد حمله به آنها را داشت ، مطالعه کرده است.

در ماه آگوست ، قاتل ، كه قتل عام را به طور زنده از فیس بوك پخش كرد و مانیفست تندرویی را با جزئیات دیدگاه های ضد اسلامی خود به صورت آنلاین منتشر كرد ، به حبس ابد و بدون آزادی مشروط محكوم شد.

تحقیقات در پشت درهای بسته انجام شد و با همه مصاحبه شد – از مقامات ارشد گرفته تا بازماندگان ، نخست وزیران فعلی و سابق و تارانتو.

این تحقیقات بیش از 400 جلسه انجام داد ، 340 دستور عدم افشای اطلاعات صادر شد ، 73.500 صفحه شواهد و مواد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و از 217 آژانس بخش دولتی خواستار ارائه اطلاعات شدند.

بیش از 1100 نفر مطالب رسمی نوشتند.

[ad_2]