تصنیف های قرقیزستان ، پیشینه های محلی اوکیناوا ، سرودهای اوگاندا … آلبوم تاریخ موسیقی جهان را بازنویسی می کند | موسیقی

من هستمMagine یک گلچین از موسیقی قرن بیستم است که به عمد از پاپ ، راک ، جاز ، بلوز ، کانتری ، کلاسیک و اپرا چشم پوشی می کند. این دست کم از نظر شنوندگان انگلیسی زبان شرم آور است. اما دور از کانون غربی که بر مفهوم موسیقی ما تسلط یافت ، بسیاری از جهان مشغول ایجاد نمونه هایی از موسیقی بسیار متفاوت و فوق العاده زیبا بودند.

این سبک های فراموش شده در مجموعه جدیدی از 100 قطعه “تاریخ آلترناتیو موسیقی جهانی” جمع آوری شده است و ممکن است به نظر برسد که گزارش شده است که بهترین آلبوم 2021 قبلاً منتشر شده است ، به نظر من بعید است که در بالای صفحه باشد. با مدیریت Dust-to-Digital ، یک برچسب آمریکایی که جعبه هایی را کنترل می کرد که جهان موسیقی را قبل از جنگ جهانی دوم نادیده می گرفتند ، همچنین دارای یک کتاب الکترونیکی 186 صفحه ای است (کامل با تصاویر زیبا مانند آنچه در اینجا نشان داده شده است). ) ، که در آن هر ملودی مورد بحث قرار گرفته است – اولین مورد اعتراض یک معدنچی آفریقای جنوبی به وحشیگری پلیس است ، آخرین ملودی رقص کوبایی داغ ، که به نظر می رسد مجریان آن هنگام ضبط به رم وارد می شوند. این زمرد صوتی از سراسر جهان با موسیقی از افغانستان ، سودان ، یوگسلاوی سابق ، اوگاندا ، اسپانیا ، آلبانی ، مغولستان ، مکزیک و سایر کشورها با عناوین تحریک کننده مطابقت دارد. آیا تا به حال فکر کرده اید که ارکستر تاتار کریمه چگونه می تواند صدا کند؟ خوب ، موسیقی ترد ، جزئی و برنجی آنها افسانه است.

کاتالوگ موسیقی مائوری ، کلمبیا و پارلمان.
کاتالوگ موسیقی مائوری ، کلمبیا و پارلمان. عکس: مجموعه بن هوپل (PA Mss 26) ، کتابخانه UC سانتا باربارا

این آلبوم کار جاناتان وارد ، جمع کننده رکوردهای قدیمی در 78 دور در دقیقه است که در سال 2007 سایت خود را با نام “Excavated Shellac” افتتاح کرد و هر روز سوابق ارسال می کرد. با اجتناب از رابرت جانسون ، گیشی ویلی و دیگر مجموعه های مشابه مربوط به دهه 78 ، بازی Excavated Shellac با تمرکز بر موسیقی ضبط شده در جهان غیر انگلیسی زبان ، نگاهی اجمالی به جوامع بی شماری در طلوع صدای ضبط شده دارد. وارد می گوید: “وقتی مردم به صدای ضبط شده اولیه می اندیشند – وقتی این كار را می كنند – معمولاً به موسیقی جاز اوایل آمریكا می اندیشند.” “ده ها سال است که به ما گفته می شود که اینها مجریان و اجراهای اصلی هستند که باید مورد تقدیر قرار گیرند ، اما هر کشوری نوازندگان ، گروههای موسیقی پاپ ، سرگرمی ها و تربادورهای خاص خود را داشت.”

وارد “پادشاه فراداده” از لس آنجلس است که در زمینه اسناد موزه فعالیت می کند. وی با همان دقت علمی در مجموعه سوابق خود ، اطلاعات زیادی در مورد سوابق به دست آورد ، جایی که اغلب بسیار کم بود و به یکی از مهمترین مقامات در جهان عصر 78 انقلاب در دقیقه تبدیل شد.

وی با جمع آوری یافته های جدید در سفرهای خارجی ، اما بیشتر اوقات “از طریق ارتباطات خصوصی و بازار جهانی ، به دلیل نداشتن عبارت بهتر ، می گوید:” مجموعه من به آرامی و به طور مداوم در حال رشد و کوچک شدن است. شاید همه مجموعه ها فقط نمایانگر وضعیت روانی باشند. ” هر لحظه مال من جمع می شود. مال من قطعاً چنین است. با این حال ، مطمئن نیستم که شما برای جمع آوری به استعداد واقعی احتیاج دارید – بیشتر فقط صبر و پول. “

جلد کاتالوگ Columbia Bohemian Records ، 1926.
جلد کاتالوگ Columbia Bohemian Records ، 1926. عکس: مجموعه بن هوپ ، کتابخانه UNS سانتا باربارا

وارد تأكید می كند كه برای وی ، جمع آوری اسناد یك امر نادر و ارزشمند نیست ، بلكه فرصتی است برای شناختن افراد و فرهنگ های دیگر و ارتباط با آنها. “من متعلق به موسیقی یا داستانهای موجود در پشت آن نیستم – من بیشتر اطلاعاتی را از منابع کاملاً متفاوت و بعضاً کمتر شناخته شده برای آنچه که امیدوارم در دسترس باشد جمع آوری می کنم.

وی درباره “تاریخچه جایگزین” خود می گوید: “برای من بسیار مهم بود كه هرچه بیشتر اطلاعات متنی اضافه كنم ، و هرچه بیشتر خودم و نظرات خودم را از متن حذف كنم. من مطمئن هستم که جهان به جمع كننده ركورد دیگری كه درباره موسیقی فرهنگ هایی كه متعلق به خودش نیست صحبت می كند. من می خواستم تا آنجا که می توانم از رمانتیسم فرهنگی ، گردشگری و عجیب و غریب اجتناب کنم ، اما می توانم گزینه های جالب و منحصر به فردی را ارائه دهم. “او قبلاً در چندین پروژه از نزدیک با Dust-to-Digital همکاری کرده است (Opika Pende: Africa at 78rpm؛ Shellac Excavated). : رشته ها ؛ Shellac حفاری شده: نی) و همچنین دستگاه مکالمه هندی در برچسب فرکانس های متعالی ، ضبط شده از جنوب آسیا.

78 یادداشت که در اواخر قرن نوزدهم اختراع شد و تا اواخر دهه 1950 به عنوان یک قالب ضبط شده موسیقی (برای ایالات متحده و انگلستان) باقی ماند ، در آسیا ، اتحاد جماهیر شوروی ، مناطقی از آفریقا و آمریکای جنوبی و تعدادی دیگر به حیات خود ادامه داد. مناطق در دهه 1960 وارد شدند. -من – برای تأکید بر این ، “تاریخ جایگزین” 78 پرونده مربوط به دهه 60 از ازبکستان ، کنیا ، آفریقای جنوبی و میانمار را ارائه می دهد. وارد می خواست این مکان را به نمایش بگذارد ، “اکثر مردم تصور نمی کردند که یک صنعت ضبط 78 دور در دقیقه وجود داشته باشد ، مانند خلیج فارس ، جزایر اوکیناوا ، زنگبار. این یک تلاش متوسط ​​است تا تاریخ رکورد ما را برابرتر ، کل نگرتر جلوه دهیم. “

این یک آرزوی صوتی صوتی است ، علی رغم این واقعیت که نه از نوارهای اصلی ، بلکه اغلب از طریق یک نسخه شناخته شده از 78 مورد موجود منتقل می شود. دوران الکتریکی دهه 1920 ، عملکردهای پویایی را که به طور زنده در اتاق ایجاد شده بود ضبط کرد (ضبط های صوتی قبلی ، به نظر می رسد ظریف هستند) ، و وضعیت خوب 78 ، در یک سیستم مناسب – چه یک گرامافون زخم عتیقه ، چه یک پخش کننده سازگار – پخش شده است. صدای بلند مانند بلندگوها از بلندگوها منفجر می شود.

جزئیات از فهرست سوابق سوئیس.
جزئیات از فهرست سوابق سوئیس. عکاسی: دیجیتال گرد و غبار

وارد می گوید: “صنعت 78 دور در دقیقه یک سرمایه گذاری عظیم جهانی بود که صدها هزار و شاید میلیون ها رکورد فردی تولید کرد” و با این وجود تنها کوچکترین قسمت آن بازنشر شد. “انگار که وجود نداشته باشد – به تعبیری یک جهان جایگزین.”

برای شنوندگانی که عاشق سفر به موسیقی هستند ، “تاریخچه جایگزین” بهترین پروژه برای نتیجه گیری فعلی ما است: در اینجا ، همانطور که می گویند ، انسانیت خلاق ترین و بازیگوش ترین است. وارد می گوید: “بسیاری از افرادی که غرق در موضوع نیستند می توانند به اندازه من مجذوب و تحت تأثیر این موسیقی قرار بگیرند.” “آنها فقط به یک نقطه ورود ، یک نوع رمپ نیاز دارند. ممکن است بخشی از این موسیقی بیگانه به نظر برسد ، گویی از یک سیاره دیگر افتاده است ، اما موسیقی واقعی مردم واقعی است و در تمام مدت اینجا بوده است. “