شب سوم شورش ها باعث شد هلند به دلیل مقررات منع رفت و آمد كاوید باشد هلند

سومین شب ناآرامی ها در حالی که معترضان پس از آنکه دولت منع رفت و آمد شبانه ای را در شهرها انجام داد ، در شهرهای سراسر کشور پرسه زدند ، باعث هلند شد.

روز دوشنبه حدود 150 نفر در آمستردام و روتردام دستگیر شدند ، جایی که مغازه ها مورد غارت و غارت قرار گرفتند و شهردار احمد ابوطالب با صدور حکمی اضطراری اختیارات بیشتری برای دستگیری به پلیس داد.

وی گفت: “این افراد دزد بی شرمانه هستند ، من نمی توانم چیز دیگری بگویم.” “من مجبور شدم آنها را با گاز اشک آور تهدید کنم – این یک اقدام گسترده است. من ناراحت هستم زیرا در تمام دوران حرفه ای خود به عنوان شهردار هرگز مجبور به این کار نبودم.

اما در مراکز کوچکتر کشور مانند دن بوش ، زولله ، آمرسفورت ، آلکمار ، هورن ، گودا – جایی که چندین اتومبیل را به آتش کشیدند – و در هارلم که پلیس را سنگسار کردند ، مشکلاتی نیز به وجود آمد.

پلیس در جریان درگیری ها در بیرلندسلان مردی را دستگیر کرد.
پلیس در جریان درگیری ها در بیرلندسلان مردی را دستگیر کرد. عکس: مارکو دو سوارت / ANP / AFP / گتی

مقامات گفتند كه آشوبگراني كه گفته مي شود از برنامه هاي رسانه هاي اجتماعي استفاده كرده اند ، بيشتر نوجوان بوده و ميزان انگيزه آنها را مخالفت با مقررات منع آمد و شد ، كه از روز شنبه اجرا شد ، مورد سال قرار دادند.

جاس وینن ، شهردار هارلم گفت: “این یک نقض جدی نظم عمومی است.” “اقدامات برای همه سخت است ، همه ما می خواهیم آزادانه حرکت کنیم. اما به کسی حق نمی دهد که آتش روشن کند ، آتش بازی بزند و تخریب کند. “

شهرداران تعدادی از شهرهای هلند اقدامات اضطراری را برای تلاش برای جلوگیری از ناآرامی های بعدی اعلام کرده اند.

نخست وزیر ناآرامی های آخر هفته را که در آن معترضین به پلیس حمله کردند و اتومبیل ها را به آتش کشیدند محکوم کرد. وی افزود: “انگیزه این افراد هیچ ارتباطی با اعتراض ندارد. این خشونت جنایی است “، مارک روته گفت.

این وسیله نقلیه پس از پیدایش تظاهرکنندگان در Beyerlandselaan در روتردام در آتش سوخت.
این وسیله نقلیه پس از پیدایش تظاهرکنندگان در Beyerlandselaan در روتردام در آتش سوخت. عکس: مارکو دو سوارت / ANP / AFP / گتی

پلیس گفت روزهای شنبه و یکشنبه 300 نفر بازداشت شدند که مردان جوان با پرتاب سنگ و در یک مورد با چاقو به سمت مأموران حمله کردند و به بیمارستان حمله کردند و ایستگاه آزمایش کوید را سوزاندند. بیش از 5700 جریمه نقض قانون منع رفت و آمد مقرر شده است.

بارها و رستوران ها از ماه اکتبر در هلند بسته شده اند ، در اواسط ماه دسامبر مدارس و مغازه های غیر مسکونی خالی از سکنه بودند. تعداد عفونت ها در حال کاهش است ، اما مقامات از گسترش سریع ویروس در انگلیس وحشت دارند.

دولت روت پس از استعفای هفته گذشته به دلیل رسوایی مراقبت از کودکان ، پیش از انتخابات 17 مارس به عنوان سرپرست عمل می کند.

کین سیمرز ، رئیس اتحادیه پلیس ملی گفت که کارکنان تلویزیون هلند در صورت ادامه ناآرامی ها آماده هستند. وی گفت: “من امیدوارم که این یک بار مصرف باشد ، اما من می ترسم که این یک پیام آور برای روزها و هفته های آینده باشد.”