بیماران Covid-19 در ترکیه در اثر انفجار مخزن اکسیژن کشته شدند بوقلمون

[ad_1]

وزیر بهداشت گفت حداقل 10 نفر در اثر انفجار مخزن اکسیژن در بخش مراقبت های ویژه Covid-19 در ترکیه جان خود را از دست داده اند.

خبرگزاری دولتی آنادولو گزارش داد که آتش سوزی در یک بیمارستان خصوصی در دانشگاه سانکو در غازیانتپ واقع در حدود 40 مایلی شمال مرز این کشور با سوریه رخ داده است. وی به بیانیه ای از یک بیمارستان استناد می کند که قربانیان بین 56 تا 85 سال را شناسایی کرده است. آتش به سرعت کنترل شد.

همه قربانیان بیمارانی هستند که با ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده اند. در این بیانیه آمده است که 14 بیمار احیا به بیمارستان های دیگر منتقل شده اند. تحقیقات در حال انجام است.

فراتین کوچا ، وزیر بهداشت ترکیه پیش از بازدید برنامه ریزی شده از بیمارستان گفت: “ما از این فاجعه بسیار ناراحت هستیم.”

دفتر فرمانداری گفت که 19 بیمار در این واحد بودند که یک دستگاه اکسیژن فشار قوی در ساعت 4.45 صبح منفجر شد (1.45GMT). به غیر از قربانیان ، در این آتش سوزی هیچکس آسیب ندید.

طبق ارقام دولت ، در واحدهای مراقبت های ویژه در سراسر ترکیه ، 74٪ اشتغال ناشی از شیوع ویروس کرونا است ، اگرچه انجمن های پزشکی می گویند این رقم بیشتر است و بیمارستان های آنها بیش از حد بیماران Covid-19 است.

وزارت بهداشت ترکیه 26،410 مورد جدید از ویروس کرونا را در روز جمعه گزارش داد که مجموع این کشور را به 1.98 میلیون نفر رساند. این رقم شامل موارد بدون علامت است که آنکارا تا پایان ماه نوامبر چهار ماه گزارش نکرده است و این انتقاد را برانگیخته است که دولت در تلاش است تا مقیاس شیوع را پنهان کند.

ترکیه همچنین گزارش داد که بالاترین میزان ثبت روزانه 246 مورد مرگ ناشی از کوید 19 در روز جمعه ، در مجموع 17610 نفر بوده است.

[ad_2]