بانو کاپیل برنده جایزه شعر TS الیوت برای “رادیکال” چگونه قلب خود را بشویید | جایزه شعر TS الیوت

بانا کاپیل ارزشمندترین جایزه را در شعر انگلیس دریافت کرده است – جایزه TS الیوت برای مجموعه “رادیکال و دستگیر کننده” چگونه قلب را بشوییم ، که در آن او پویایی ناخوشایند بین یک مهاجر و استاد سفیدپوست طبقه متوسط ​​او را نشان می دهد.

در مجموعه ، مهمان مهاجر کاپیل خطاب به استاد لیبرال خود ، در حال بررسی چگونگی “فرسایش میهمان / در خانه شخص دیگری / برای همیشه” است. او آثار شاعران ، از جمله جو مورگان و ناتالی دیاز را به جایزه 25000 پوندی برد که شامل برندگان سابق تد هیوز ، کارول آن دافی و سیموس هنی می شود.

رئیس دادگاه ، شاعر لاوینیا گرینلاو ، گفت که کمیسیون “قلب را بشویید” به اتفاق آرا انتخاب شد – او و شاعران مونا ارشا و اندرو مک میلان.

گرینلاو درباره چگونگی شستشوی قلب خود گفت: “بسیار وحشتناک است.” “این دینامیک بسیار ناخوشایندی است ، اما واقعاً باعث نشاط و آزمایش ، مطالعه می شود. ما دائماً می دانیم که این اعداد قابل توجه هستند و آنها بیانگر تنش عمومی است که برای کسی به عنوان عمل سخاوت و برای کسانی که آن را دریافت می کنند بسیار دشوارتر است. “

کاپیل می نویسد: “به عنوان مهمان شما ، آسیب جمعی ما را تزئین کردم. و بعداً: “من فهمیدم که تو گرگ هستی / قادر به بلعیدن / اعضای داخلی من هستی / وقتی آنها را در معرض دیدم.”

کاپیل گفت که الهام بخش “چگونه قلب خود را بشویم” عکسی است که او در روزنامه ای از یک زوج در کالیفرنیا دیده است که “خانه خود را به یک مهمان” با وضعیت ویزا نامطمئن “باز کرده اند.

“آنچه توجه من را به خود جلب کرد ، تنش عضلانی در اطراف دهان این میزبانان بود. شاید آنها فقط از عکس گرفتن عصبی بودند. با این حال ، انقباض بافت های نرم این عضلات خاص با لبخند منافات دارد (در صورت مشاهده) ، “او در مصاحبه با ناشر گفت.

“من نمی دانستم که قرار است خیلی زود کتاب بنویسم ، بنابراین این عکس را ذخیره نکردم. با این حال ، من بلافاصله شروع به تصور (اختراع) داستانی از مهمان نوازی ، سلام و مهمان نوازی کردم که همچنین “متناقض” وضعیت خود است. برای من ، این همچنین راهی برای نوشتن در مورد اختلاف بین حضور در فضاهایی بود که از نظر ظاهری شامل فراگیر ، برای خارجی ها یا اقلیت ها می شود ، اما طبق تجربه محل اقامت آنها دردناک است. “

گرینلاو گفت ، صدای ایجاد شده توسط کاپیل “توانایی تلفیق آسیب پذیری ، خشم ، شوخ طبعی ، تمایل ، بینشی باورنکردنی از وضعیت و طبیعت شخص خود و وضعیت و ماهیت دیگری را دارد.”

گرینلو گفت: “این یک اثر منحصر به فرد است که نشان می دهد چگونه شعر را می توان برای حقایق ناخوشایند و غیرقابل حل امتحان کرد و دوباره کار کرد.” ، این کتابی است که یکی از داوران گفت: “هر وقت آن را شروع می کنید ، باید آن را تمام کنید.” این “چیزی شبیه به آن نیست”.

“چگونه قلب خود را بشوییم” اولین مجموعه کامل از Kapil است که توسط انتشارات دانشگاه پاویلیون دانشگاه لیورپول منتشر شده است ، اگرچه از دو دهه گذشته در ایالات متحده منتشر شده است. کاپیل در انگلستان از پدر و مادر هندی متولد شد ، در لندن بزرگ شد و اکنون هم در انگلیس و هم در ایالات متحده زندگی می کند.

سال گذشته ، کاپیل یکی از هشت برنده جایزه ویندهام کمپبل بود که 165000 دلار (141000 پوند) به نویسندگان بی خبر اعطا می کند تا آنها را تشویق به ادامه کار خود بدون مشکلات مالی کند. در آن زمان ، کاپیل ، که قبلاً هرگز برنده جایزه شعر نشده بود ، به گاردین گفت که در هنگام شیوع ویروس کرونا ، بین نوشتن ، آموزش و مراقبت از یک مادر مسن تعادل برقرار کرده است: “من که در رختخواب نشسته ام و به آینده فکر می کنم ، با صدای بلند گفتم:” کمک کن. “… احساس کردم گویی آنچه را که خوانده ام دریافت کرده ام. و من شخص مذهبی نیستم. “