ایالات متحده کیفرخواست جدیدی را علیه بمبگذاری لاکربی در سال 1988 اعلام کرد | اسکاتلند

[ad_1]

یک مرد لیبیایی متهم به ساخت دستگاهی که در سال 1988 پرواز Pan Am 103 را بر فراز شهر لاکربی اسکاتلند منفجر کرد ، در دادگاه ایالات متحده به علت انفجار منجر به کشته شدن 270 نفر متهم شد.

محمد ابوگیلا مسعود در سی و دومین سالگرد انفجاری که در 21 دسامبر سال 1988 اتفاق افتاد ، باعث کشته شدن همه 259 نفر در هواپیما و همچنین 11 نفر در زمین شد. از مسعود به عنوان افسر اطلاعاتی سابق لیبی و یکی از برترین تولیدکنندگان بمب که برای معمر قذافی دیکتاتور فقید لیبی کار می کند ، توصیف شده است.

این اتهامات مربوط به سومین لیبیایی است که در 30 سال گذشته در رابطه با بمب گذاری لاکربی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است. در سال 1991 ، دو افسر اطلاعاتی ، عبدالباست المگراهی و لامن خلیفه فیمه ، متهم شدند.

آنها هشت سال بعد محاکمه شدند. مگراهی به حبس ابد محکوم شد ، که وی آن را قبل از آزادی در سال 2009 تحمل کرد و فیما تبرئه شد.

افشای اتهامات علیه مسعود در روز دوشنبه نتیجه مأموریت شخصی ویلیام بار ، دادستان کل ایالات متحده بود. وی در یکی از اولین اقدامات خود در دوره نخست وزیری به عنوان دادستان کل تحت مدیریت جورج دبلیو بوش ، اتهامات سال 1991 را بیان کرد.

اتهامات علیه مسعود احتمالاً آخرین اقدام بار به عنوان دادستان کل کشور در دوره دوم ریاست جمهوری وی در دوران دونالد ترامپ بود. انتظار می رود وی روز چهارشنبه کناره گیری کند.

در یک کنفرانس مطبوعاتی با اعلام کیفرخواست ، بار گفت: “در آن روز 32 سال پیش ، یک بمب پرواز 103 هواپیمای پان آم را که 31000 پا بر فراز لاکربی اسکاتلند پرواز می کرد ، نابود کرد. بمب گذاری لاکربی همچنان پس از یازده سپتامبر به عنوان مرگبارترین حمله تروریستی در تاریخ پادشاهی انگلستان و دومین حمله مرگبار تروریستی در ایالات متحده باقی مانده است.

[ad_2]