انقلاب واکسن | پادکست | اخبار جهان

[ad_1]

پس از یک سال طاقت فرسا از امواج متوالی عفونت Covid-19 و محاصره های ملی ، در ماه جاری خبر خوبی منتشر شد که سه کاندید واکسن فردی در آزمایشات بالینی عملکرد بسیار خوبی داشتند.

ابتدا Pfizer و Moderna اعلام کرده اند که واکسن های آنها با بازدهی حدود 95٪ در حال آزمایش است. سپس خبر رسید که واکسن AstraZeneca (واکسنی که دولت انگلیس قبلاً به صورت عمده سفارش داده بود) 90٪ تأثیر می گذارد. این نه تنها مرحله جدیدی از بیماری همه گیر Covid-19 ، بلکه انقلابی بالقوه در خود فن آوری واکسیناسیون است.

به عنوان سردبیر نگهبان بهداشت ، سارا بوزلی، می گوید آنوشکا آستانه ، علم mRNA – یکی از عناصر سازنده زندگی – رمز موفقیت واکسن های Pfizer و Moderna است. با سنتز ماکت یک پروتئین ویروس کرونا ، بدن یک واکنش ایمنی را انجام می دهد که با ویروس می جنگد. این فناوری است که وی استفاده می کند رابین شاتوک در کالج امپریال لندن ، که به انوشکا می گوید آزمایشگاه وی همچنین امیدوار است که یک واکسن موثر Covid-19 تولید کند. اما به غیر از این ، دستاوردهای به دست آمده در سال جاری می تواند کلید مبارزه با سرطان و سایر بیماری های کشنده در آینده باشد.

دستی که آمپولی از BNT162b2 ، واکسن کاندیدای مبتنی بر mRNA بر علیه Covid-19 دارد.


عکس: Biontech Se / EPA

پشتیبانی از The Guardian

گاردین از نظر سرمقاله مستقل است. و ما می خواهیم روزنامه نگاری ما همچنان باز و در دسترس همه باشد. اما ما به طور فزاینده ای به خوانندگان خود برای تأمین هزینه کار خود نیاز داریم.

پشتیبانی از The Guardian

[ad_2]