کودتای ترامپ ناکام ماند – اما دموکراسی آمریکایی دچار ترس شد سیاست آمریکا

[ad_1]

من هستمدر پایان کودتا صورت نگرفت. دونالد ترامپ دوشنبه شب به نارضایتی ترین راه نشان داد که انتقال قدرت می تواند آغاز شود.

سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت ، این همان چیزی بود که ترامپ ممکن است هرگز امتیاز دهد ، اما سازوکار انتقال قدرت بیشتری پیدا کرده است. دولت ورودی جو بایدن اکنون یک دامنه اینترنت دولتی دارد ، توسط سازمانهای دولتی راهنمایی می شود و باید بودجه فدرال دریافت کند.

پنتاگون به سرعت گفت که پشتیبانی از انتقال قدرت را فراهم می کند. و یک به یک ، جمهوری خواهان ارشد – به ویژه گروه ترسو – نتیجه انتخابات را تشخیص می دهند.

اما شکی نیست که دموکراسی آمریکا ترس و وحشت پیدا کرده است. با کم رنگ شدن احساس تهدید قریب الوقوع ، فعالیتهای گیج کننده داخلی سیستم انتخابات دقیق مورد بررسی قرار می گیرد تا مشخص شود آیا این سیستم به همان اندازه که هوادارانش امیدوار بودند قابل اعتماد است – یا اینکه این بار ملت فقط خوش شانس بود.

کاترینا مولیگان ، یک مقام ارشد سابق در بخش امنیت داخلی وزارت امنیت داخلی گفت: “من مدت طولانی در اردوگاهی بوده ام که فکر می کردند نرده های دموکراسی کار می کنند.” “اما در طی چند هفته گذشته در حالی که بازیهایی را مشاهده کردم دیدگاه من تغییر کرده است. اکنون واقعاً فکر می کنم ما بیش از حد به قسمت شکننده دموکراسی خود وابسته هستیم و انتظار داریم مردم ، نه نهادها ، کارهایی را که این نهاد باید انجام دهد انجام دهند.

ترامپ حتی قبل از انتخابات برنامه بازی خود را پنهان نکرد و از آن زمان هر روز توجه بیشتری به هر روز پر جنب و جوش می کند: زیر سوال بردن قابلیت اطمینان آرا ، اعلام پیروزی در شب انتخابات قبل از شمارش بیشتر آنها و سپس کاشت کافی سردرگمی با اتهامات ، تحقیقات وزارت دادگستری و هرج و مرج خیابانی با شبه نظامیان راست افراطی برای تأخیر در تأیید نتایج.

چنین تأخیری فرصتی را برای مجالس قانونگذار ایالتی تحت نظارت انتخابات جمهوریخواهان ایجاد می کند تا رأی دهندگان خود را برای اعزام به هیئت انتخاباتی که رسماً تصمیم می گیرد رئیس جمهور شود ، انتخاب کنند. این امر منجر به بحران قانون اساسی خواهد شد که سرانجام توسط دادگاه عالی که اکثریت 6-3 جمهوری خواه دارد و به طور فزاینده ای سیاسی می شود ، حل خواهد شد. ، این اتفاق نیفتاد

یکی از ملفه های اصلی کودتای کلاسیک – نظامی با انگیزه سیاسی – از همان ابتدا وجود نداشت ، البته به دلیل عدم تلاش ترامپ. در تابستان ، او تلاش کرد تا نیروهای نظامی را برای خنثی کردن اعتراضات زندگی سیاه به خیابانها بیاورد ، اما وزیر دفاع مارک اسپر حاضر به همکاری نشد.

پس از برکناری اسپر پس از انتخابات و طرفداران ترامپ در مناصب رهبری ، ژنرال مارک میلی از سخنرانی عمومی برنامه ریزی شده در تقدیس موزه ارتش استفاده کرد. پیام تیز شده

وزیر دفاع سابق ایالات متحده مارک اسپر (L) و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ژنرال ارتش ایالات متحده (مارک میلی) (R) ، که در سال 2019 در کنار وزیر خارجه ایالات متحده مایک پمپئو (C) ایستاد.
وزیر دفاع سابق ایالات متحده مارک اسپر (L) و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ژنرال ارتش ایالات متحده (مارک میلی) (R) ، که در سال 2019 در کنار وزیر خارجه ایالات متحده مایک پمپئو (C) ایستاد. عکس: نیکلاس کم / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

ملی گفت: “ما سوگندنامه قانون اساسی را می خوریم.” “ما به یک پادشاه ، یا یک ملکه ، یا یک ظالم ، یا یک دیکتاتور سوگند یاد نمی کنیم.”

این بیانیه با خیال آسوده روبرو شد ، اما آنچه بیشتر مرا جلب کرد این بود که کلاً باید گفت

اهرم بعدی قدرت که ترامپ سعی در بیرون کشیدن آن داشت ، وزارت دادگستری و FBI بود. دادستان کل ویلیام بار توسط وکلای ایالات متحده مجاز به تحقیق درباره ادعای کلاهبرداری رای دهندگان در حضور “ادعاهای آشکار و احتمالی احتمالی تخلفات” است.

با شروع چنین تحقیقات نظریه های توطئه تخلیه می شود و پوشش بیشتری برای جمهوریخواهان در سطح ایالت فراهم می کند تا تأیید آراification را تأخیر بیندازد. اما دادستانی وزارت دادگستری ظهور کرد. ریچارد پیلگر ، مسئول تحقیق در مورد جنایات انتخاباتی ، استعفا داده است ، در حالی که دیگران اعتراضات خود را علنی اعلام کرده اند.

مولیگان ، اکنون مدیر ملی امنیت ملی در مرکز پیشرفت آمریكا ، گفت: “وزارت دادگستری ، مانند بسیاری از م institutionsسسات ، افرادی دارد كه واقعاً می فهمند دموكراسی چیست و چرا باید آن را نجات داد.” وی افزود که شفافیت پیروزی بایدن احتمال کارکنان وزارت دادگستری با چنین مشکوکی را حتی کمتر می کند.

خط دفاعی بعدی کارمندان دولت در سطح جمهوری بود که در سازوکار تأیید نتایج شرکت می کنند. آنها تحت فشار شدیدی بودند ، از جمله در چندین مورد تماس مستقیم رئیس جمهور. در برخی موارد ، به ویژه در میشیگان ، آنها آرزو می کردند ، اما در اکثر ایالت ها ثابت قدم بودند ، مانند مورد وزیر امور خارجه گرجستان ، براد رافنسپرگر ، که اکثریت کمی از پیروزی بایدن را تأیید کرد و به این ترتیب در حزب خود به پاریا تبدیل شد.

ربکا اینگبر ، مشاور حقوقی سابق وزارت امور خارجه ، اکنون استاد دانشکده حقوق کاردوس ، گفت: “برخی از مردم در اینجا شایسته مدال هستند و برخی دیگر نیز به برنامه های بسیار کم دست یافته اند.” “این داستانی در مورد نرده های در حال کار است ، اما همچنین یادآوری شکنندگی آن نرده ها است. به هر حال ، ما در مورد انسان صحبت می کنیم ، نه روبات.

به همین ترتیب ، حتی محافظه کارترین قضات نیز ادعای خیالی تقلب در انتخابات توسط تیم حقوقی ترامپ را که ارزش فعلی آنها در دادگاه ها یک برد و 35 باخت است ، رد کرده اند.

این احتمال وجود دارد که توطئه گران باسوادتر بتوانند آسیب بیشتری وارد کنند. به نظر می رسد ترامپ پس از انتخابات جلسه گروه حقوقی را ترک کرد و سرانجام کنترل خود را به وادی شخصی بی رحمانه اما بی ثبات و ناراضی خود ، رودی جولیانی سپرد.

به هر حال ، پیروزی بایدن (بیش از 6 میلیون نفر در سراسر کشور و ده ها هزار نفر در بیشتر میدان های جنگ) بسیار واضح بود و شواهد کلاهبرداری آنچنان ناچیز بود که حتی با داشتن بهترین وکلا نیز یک کانال قانونی تقریباً غیرممکن بود.

اما تجربه سال 2020 نگرانی هایی را در مورد چگونگی دوام دموکراسی آمریکایی در انتخابات آینده ایجاد کرده است و گروهی با نظم تر تصمیم گرفته اند از قدرت دولت برای سرقت آن استفاده کنند. شبه نظامیان که برای ظهور نیروی ارعاب آمیز ترامپ امیدوار نبودند ، می توانستند به مناسبت زیر شدت بگیرند.

“سخنان پرزیدنت ترامپ در مورد این گروه ها از روز اول مبارزات انتخاباتی خود خطرناک بوده است ، و از این گروه ها پشتیبانی ضمنی در فعالیت های غیرقانونی خود برخوردار است. و پاسخ نادرست آژانس های اجرای قانون به خشونت عمومی که توسط این گروه ها انجام شده است ، این مسئله را تشدید کرده است. ” تاکتیک ها و شبکه ها را بررسی کنید. بنابراین به محض اینکه پلیس به آنها دسترسی پیدا کند ، مشکل بسیار پیچیده تر خواهد شد. “

انتخابات سال 2020 نیز گسترش سریع پوسیدگی را در پایه و اساس سیستم – اعتماد جامعه به عدالت خود نشان داد. حدود 70٪ جمهوری خواهان ، علیرغم نتایج واضح تایید شده ، معتقدند که این آرا vote تقلبی بود.

سوزان هنسی ، وکیل سابق آژانس امنیت ملی و سردبیر اجرایی وبلاگ Lawfare ، گفت: “فکر می کنم ما خوش شانس بودیم.” “سگ پارس نمی کرد ، اما به دلیل کمبود تلاش نبود ، و اگر شرایط کمی متفاوت بود و اگر سهام کمی نزدیکتر بود ، من فکر می کنم ما به وضوح نشان می دهیم که محدودیت های نظارتی مانع از اقدامات عمیق غیر دموکراتیک نخواهد شد. “

[ad_2]