انجمن LGBTQ + در چین این شانس را پیدا کرد تا سرشماری شود و شمارش شود | چین

[ad_1]

جامعه LGBTQ + در چین هر ده سال یکبار فرصت را پیدا می کرد تا قبل از شروع سرشماری عمومی در سراسر کشور ثبت نام کند.

در این ماه ، بیش از هفت میلیون کارگر از چین به خانه به خانه دیگر رفتند تا تغییرات جمعیتی را در بین 1.4 میلیارد نفر ثبت کنند. حمایت از حمایت از حقوق LGBTQ + برای حقوق در چین در گوانگژو چین زوج های همجنس را ترغیب می کند تا وضعیت رابطه خود را اعلام کنند. این کمپین تحت عنوان “آنها هم اتاقی من نیستند ، آنها شریک زندگی من هستند” برای جلب توجه سیاستمداران چینی به جامعه خود است.

“معمولاً جامعه LGBTQ + در چین از نظر سیاسی و زندگی اجتماعی قابل مشاهده نیست. ما امیدواریم که این امر به دولت این امکان را بدهد تا نیازهای جامعه LGBTQ را به عنوان بخشی از جمعیت چین در سیاستگذاری های آینده در نظر بگیرد. “” پنگ یانهویی ، مدیر گروهی که تلاش را مدیریت می کند ، گفت. “با سرشماری می توانید آن را قابل توجه کنید.”

وقتی شمارشگران در گوانگژو به درب آه کیانگ ، فعال LGBTQ + نزدیک شدند ، علامت س “ال در رابطه با “رابطه شریک آه کیانگ با رئیس خانواده” “دیگری” را علامت زد. در فضای موجود در فرم ، شرکت کننده در سرشماری “زوج” را با دست نوشت.

در حالی که آه کیانگ وقتی برچسب مهمترین فرد زندگی خود را “دیگری” گذاشت کمی احساس ناراحتی می کند ، اما خوشحال است که صادقانه به او پاسخ داده است. “این شجاعت زیادی لازم داشت و امیدوارم دیگران نیز بتوانند افتخار کنند ، پنهان نشوند.”

زوج های همجنسگرای در چین اغلب با توصیف شریک زندگی خود به عنوان هم اتاقی وضعیت روابط خود را با دیگران پنهان می کنند. طبق نظرسنجی UNDP 2016 ، فقط 5٪ از بیش از 28،000 پاسخ دهنده به افرادی خارج از خانواده خود مراجعه کرده اند و کمتر از 15٪ این موضوع را به خانواده های خود گزارش داده اند.

چین در سال 1997 همجنس بازی را جرم زدایی کرد و در سال 2001 از لیست رسمی اختلالات روانی خارج شد. چین هنوز ازدواج همجنسگرایان را به رسمیت نمی شناسد و سال گذشته سخنگوی کمیسیون امور حقوقی چین گفته بود که این قانون با “وضعیت ملی و سنت های تاریخی و فرهنگی” مطابقت دارد.

سال گذشته ، Weibo با هرگونه محتوای LGBTQ + سرو کار داشت و یک سال قبل ، سایت تجارت الکترونیکی Taobao محصولات با موضوع رنگین کمان را سرنگون کرد. در اواخر سال 2015 ، محتوای همجنسگرایانه از برنامه های تلویزیونی چین ممنوع شد.

اما در این بین ، مردم چین حمایت بیشتری از حقوق LGBTQ + کرده اند. قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان یکی از اصلی ترین درخواست ها برای تغییر در قانون مدنی چین بود که اوایل سال جاری تصویب شد. در یک نظرسنجی آنلاین توسط شرکت رسانه ای محلی Ifeng ، بیش از 67 درصد از حدود 10 میلیون نفر آنلاین گفتند که از قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان حمایت می کنند.

کمپین “آنها هم اتاقی من نیستند ، آنها شریک زندگی من هستند” در حال جابجایی در رسانه های اجتماعی است ، جایی که ده ها کاربر اینترنت اظهار نظر می کنند و اعلام می کنند وضعیت خود را در سرشماری اعلام می کنند. چندین نفر از گروه + LGBTQ به WeChat گفتند: “فقط پس از صحبت می توانیم دیده شویم.”

دیگری نوشت: “من تصمیم گرفتم احتمال این سرشماری را که هر 10 سال یک بار برگزار می شود ، گرامی بدارم و با جسارت بگویم که من با دوست دخترم زندگی می کنم.”

مشخص نیست که داده های مربوط به تلاش های آنها اطلاعاتی درباره سرشماری را فراهم می کند. اداره آمار چین به رویترز گفت که هیچ اطلاعات دیگری به جز پاسخ های از پیش تعیین شده برای گروه “برخورد با سرپرست خانوار” ثبت نخواهد شد.

با این حال ، کسانی که به سرشماری رفتند احساس می کنند که به چیزی دست یافته اند. لورن ، 26 ساله ، که در یک شرکت فناوری در شانگهای کار می کند و با دوست دخترش زندگی می کند ، گفت: “در ابتدا وقتی که کاتبان آمدند ، دوست نداشتم صحبت کنم. اما اکنون ، با نگاه به گذشته ، فکر می کنم بسیار شجاع بودم. “

[ad_2]