“مثل اینکه پیرمردم فوت کرد”: مارادونا هنگام خداحافظی آرژانتینی ها با دومی ، دفن شد فوتبال

[ad_1]

دیگو مارادونا ، اسطوره فوتبال آرژانتین ، در یک مراسم خصوصی کوچک در بوینس آیرس به خاک سپرده شد – این کاملا متضاد با صحنه های آشفته روزی است که ده ها هزار هوادار گریان برای ادای احترام در پایتخت جمع شدند.

برای آخرین مراسم مذهبی و مراسم تشییع جنازه مارادونا در پنجشنبه شب در کنار قبرهای والدینش ، دالما و دیگو ، در قبرستان جیاردینو بلا ویستا ، فقط اعضای خانواده و دوستان نزدیک اجازه داشتند.

هواداران در حال تکان دادن پرچم های ملی در حالی که ماشین تشییع جنازه مارادونا از زیر مراقبت شدید عبور می کرد ، در مسیر قبرستان جمع شدند. هر کسی که وسیله حمل و نقل متوقف شود ، بسیاری تلاش کردند آن را لمس کنند.

آرژانتین تقریباً در روزی متوقف شد که ملت نگاه خود را به کاخ ریاست جمهوری کاسا راسادا معطوف کردند ، جایی که هزاران نفر در صف ایستاده بودند تا به آرامی ، با احترام و به تناوب از کنار تابوت نمادین فوتبال عبور کنند.

اشک و هق هق گریه از سوگواران در هر سن و کلاس که از صبح برای ادای احترام به مارادونا هنگام جسد در یک حالت جمع شده بودند ، شنیده شد. از میان نوحه ها آهنگ های فوتبالی بود که اصلی ترین آنها: “اوه ، اوه ، اوه ، اوه ، اوه ، مرگ! بمیر »

جسد مارادونا را در یک تابوت چوبی آویزان با پرچم ملی به رنگ آبی و سفید و نواری از آرژانتین با شماره 10 نگهداری می کردند ، که در نام مستعار او “D10S” گنجانده شده بود – نمایشنامه دیودها، کلمه اسپانیایی “خدا” است. هواداران روی تابوت گل ، تی شرت و تسبیح می انداختند و در خیابان کارگران پزشکی در میان جمعیت عظیمی از مردم که در زیر آفتاب سوزان جنوب بهار ایستاده بودند ، آب منتظر می ماندند تا نوبت برسد.

رئیس جمهور آرژانتین پس از اعلام عزای سه روزه در روز چهارشنبه ، برنامه خود را پاک کرد و خانواده مارادونا را به کازا رسادا همراهی کرد.

فرناندز پس از مرگ مارادونا گفت: “او کسی بود که آسمان را با دستانش لمس کرد اما هرگز پاهایش را از زمین جدا نکرد” ، بازتاب هدیه بازیکنی بود که قلب های خانه و خارج از کشور را تسخیر کرد.

هفتگی فوتبال

تعظیم به دیگو مارادونا

ورودی غول ورودی کاخ چهارشنبه شب در خارج از کاخ ریاست جمهوری شکل گرفت و تا ظهر به مدت 20 بلوک امتداد یافت.

اما وقت کافی برای مشاهده تابوت در کاخ ریاست جمهوری نبود ، پلیس از پشت جمعیت عبور کرد و هواداران را که با سنگ و سایر اشیا at به سمت مأمورانی که با گلوله های لاستیکی پاسخ می دادند پرتاب کردند ، عصبانی شد.

جمعیت بر برگزارکنندگان غلبه کردند ، و خشونت منجر به زخمی شدن و دستگیری شد که منجر به توقف دیدارهای عمومی خانواده مارادونا در روز پنجشنبه در ساعت 6 عصر شد.

پاپ فرانسیس ، یکی دیگر از پسران محبوب آرژانتین ، یک هدیه ویژه به خانواده مارادونا ارسال کرد – تسبیح پاپی مبارک ، که در ساعات اولیه صبح پنجشنبه قبل از افتتاح کاخ ریاست جمهوری ، با دست و در طی یک خانواده صمیمی به دست جیانینا دختر مارادونا تحویل داده شد. عمومی.

کلودیا ویلافانیر ، همسر سابق مارادونا و دخترانش به همراه مارادونا ، دالما و جیانینا ، و همچنین فرزندانش از روابط دیگر ، جان و دیگو مارادونا ، در این جشن کوچک شرکت کردند.

بزرگترین ورزشکاران و رهبران جهان از جمله پاپ فرانسیس ادای احترام کردند. هواداران از ناپل به هند در سوگ مرگ او عزادار شدند. در اسپانیایی “Diario AS” تیتر صفحه اول ساده بود: “D10S مرده است”.

در میان کسانی که روز پنجشنبه به کازا راسادا نزدیک شدند ، کریستین مانتلی ، طرفدار 22 ساله بوکو جونیورز بود که صورت مارادونا روی خال کوبی روی پایش بود. مانتلی گفت: “من او را به اندازه پدرم دوست دارم و به نظر می رسد پیرمردم مرده است.” “وقتی جوان می میرم ، امیدوارم که در طبقه بالا بتوانم توپ بازی کنم و با او بازی بوکا را تماشا کنم.”

یکی دیگر از هواداران و متحدان بوکو ، مورا خیمنز ، احساس بدبختی مشابهی را ابراز داشت: “من فکر می کنم امروز همه احساس کردند که چیزی مرده است ، کودکی شما درگذشت ، مادر شما فوت کرد ، پدر شما مرد ، این همان چیزی است که شما احساس می کنید. این سخنان ، وی افزود ، نمی تواند معنای ظاهر مارادونا در زمین را برای هوادارانش توضیح دهد: “شما باید یک فوتبالیست باشید ، اشتیاق داشته باشید ، و سپس می آموزید که دیگو چیست – خوشبختی ، غم ، عصیان.”

رویترز و آسوشیتدپرس در این گزارش شرکت کردند

[ad_2]