از نظر بوریس جانسون ، علاقه شخصی همیشه حرف اول را می زند. بنابراین وی معامله ای درباره Brexit منعقد خواهد کرد. | نظرات Polly Toynbee

[ad_1]

باوریس جانسون فقط در یک نابغه است. او همیشه یک سوال را درک خواهد کرد: چه چیزی برای من بهتر است؟ به همین دلیل برای خواندن افکار ساده وی درباره معضل بزرگ “خواه ناخواه” به روانکاو ، تله پات یا یک فنجان برگ چای نیازی ندارید. باید یک معامله باشد.

به شب کوتاه روحیه باورنکردنی او نگاهی بیندازید که به نظر می رسید به جهانیان می گوید که پس از یک “درد عاطفی بزرگ” بعید به کسانی که زندگی را ترک کرده اند می پیوندد. البته ، او دوست داشت: این تنها راهی بود که یک دوست توری را به عنوان رهبر انتخاب می کرد. برای عقب ماندن ، او را با مایکل هسلتین ، یکی از کسانی که “می تواند حریف شود” ، به کنار زمین می انداخت.

با خلق و خوی Wayne Sleep ، با نمایش ادرار-پانتومیم و آهنگ های مقاومت در برابر Brexit برای تسکین مزاحمت های خود ، خلبان نفسانی با یک معامله تجاری به طرز ماهرانه ای HMS Boris را به بندر هدایت می کند. اتحادیه اروپا که ابدی صبور است ، خود را ناراضی ، اما آماده “فراتر رفتن” برای اعلام پیروزی بر ظالمان بروکسل در آخرین لحظه نگاه می کند.

این اتفاق باید به محض این بود که نخست وزیر ، که جزئیاتی ندارد ، مجبور شد به واقعیت های واقعی نگاه کند. ساندی تایمز زنگوله ای است که او از نزدیک آن را تماشا می کند: هنگامی که تغییر اجتناب ناپذیر باشد ، مرداک حرکت می کند. نسخه این هفته برای ترساندن خوانندگان با نور روز ، ایجاد وحشت در خرید و ترساندن نمایندگان مجلس در Brexit طراحی شده است. وی گفت: “وزرا به سوپرماركت ها هشدار می دهند كه مواد غذایی را ذخیره كنند.” “برنامه ریزان اورژانس پیش بینی می كنند كه هیچ معامله ای باعث وحشت خرید نخواهد شد” ، در حالی كه “وزرای بهداشت به تهیه كنندگان دارو گفته اند كه ذخیره كنند.” هیچ معامله ای “مرزها را در برابر قاچاقچیان و باندهای تبهکار آسیب پذیر نمی کند”.

اگر این الوار را تکان ندهد ، سردبیر اقتصاد روزنامه سرنیزه جانسون را می زند “ما رشد خواهیم کرد”. او می نویسد ، “من متاسفم برای کسانی که در جذب سرمایه خارجی جدید به این کشور مشارکت دارند” ، آشکار شدن سقوط سرمایه گذاری و بهره وری پس از همه پرسی مدتها قبل از کوید. رهبر می خواند: “این بحران قریب الوقوع Brexit نیست که نخست وزیر قول داده باشد.”

تلگراف در کیک میوه ای منحصر به فرد خود گزارش می دهد که وزرا قول می دهند “کمک های میلیاردی به کشاورزان و کارخانه ها”. غرامت مگا تعرفه بدون معاملات برای همه در بخشهای شیلات ، کشاورزی ، شیمیایی و خودرو؟ واقعاً؟ اگر این واقعیت داشته باشد ، سیاست “وحشتناک” مشترک کشاورزی اتحادیه اروپا را رها می کنیم ، زیرا این کشور ثروت خود را صرف نگهداری کشاورزی بی سود می کند ، تا نه تنها کشاورزی ، بلکه تقریباً همه چیز را یارانه دهد. در طول سکته مغزی ، که همه قلدریهای “اردک لنگ” Techeritsa را که منجر به کشته شدن معدن ، فولاد و کشتی سازی شد ، خنثی می کند.

اما نگاه کنید ، در اینجا ، در صحنه پانتومیم زرق و برق در انتهای تونل را مشاهده خواهید کرد. اکنون مطبوعات Brexit می بینند که “گمانه زنی های فزاینده بروکسل در حال آماده سازی برای سقوط است” (تلگراف). “به نظر می رسد رهبران اتحادیه اروپا متزلزل شده اند” (اکسپرس). همه ما می توانیم بقیه متن را بنویسیم. جانسون سعی کرد در مقابل آینه “مذاکره” و “بدون قرارداد” کند تا ببیند چه چیزی پوست سیاسی او را بهتر نجات می دهد. در این روزهای آخر معامله ای انجام خواهد شد: یک چیز بد ، پوسیده ، کک گزیده ، اما بی نهایت بهتر از هیچ.

حالا جانسون فقط باید با شرورهای پانتومیم روبرو شود – فقط تعداد انگشت شماری از قاتلان واقعی ، مانند ایان دانکن اسمیت ، که هنوز هم غرش می کند: “به نظر می رسد خواسته های شگفت انگیز بروکسل غیرممکن است.” آه ، بله

نخست وزیر فقط باید به مراکز رأی گیری نگاه می کرد. “بریتانیا فکر می کند” کمتر Brexiters سخت پیدا می کند که از فوریه از 35٪ به 25٪ کاهش یافته است. آنها هنوز از Brexit حمایت می کنند ، اما با اعتماد به نفس کمتری. Opinium Brexiters ناامید کننده تری را پیدا می کند که از Tories دور می شوند. نظرسنجی دیگری نشان داد که از هر شش نفر فقط یک نفر هیچگونه ترتیب و نظری ندارد.

ممكن است Bregreters زیاد نباشد: تغییر عقیده درباره چیزی كه هویت را تعریف می كند نادر است. اما اکنون انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شده است ، آنچه مهم خواهد بود: YouGov معتقد است که اکثریت قریب به اتفاق معتقدند که دولت با Brexit کار بدی انجام می دهد – 64 تا 23 درصد. سرزنش فقط به عهده جانسون است. نبوغ منافع شخصی او در همه پرسی و انتخابات پیروز شده است ، اما وعده های دروغین ظالمانه او اکنون خانه و کوشش اوضاع است. حالا او همه عواقب را به همراه دارد.

این تصور که دیگران مسئولیت دارند ، پوچ است. چارچوب ضعیف طبقاتی در تلاش است تا 48٪ از رای دهندگان برای نخبگان پایتخت غیرقابل دسترسی باشند ، در حالی که 52٪ از Brexitists شغل خود را از دست داده اند. جوانان بهتر از سن هستند. Brexit توسط Tories سالخورده پاشنه دار از شهرها و حومه شهرها که تلفات کمتری داشتند ، تغییر یافت. آنها توسط Itonian Johnson و Nigel Farage ، یک تاجر کالا با بودجه میلیاردر جیم راتکلیف ، که تازه کارخانه اتومبیل خود را در اتحادیه اروپا لغو کرده بود ، هدایت می شدند.

آنها اشتباه کردند و هر روز که بگذرد این موضوع را ثابت خواهد کرد. اما این قاب بندی جالب یک سیاست معقول است: چپ گناه اجتماعی را خیلی خوب درک می کند. بقیه باید از زانو بلند شوند و مطمئن شوند که شراب به جایی که تعلق دارد می رسد. نه ، تکرار همه پرسی تمام نشده است ، اما ما از آینده محافظت می کنیم.

اوقات بد به ندرت زمینه تولید اصلاح سیاست ها است. درسی از سقوط بانکی 2008 این است که احساس گناه نسبت به درد به راحتی قابل پیچش و انحراف است. که عوام فریب ها و کلاهبرداران با تحریف کردن آنها برای استفاده شخصی از مشکلات تغذیه می کنند. در حالی که حزب کارگر با رتبه بندی Tories و Johnson همسو می شود پس از انتخابات ، احزاب دیگر با هم قدرت شلیک دارند تا به کسانی که کشور را به این معضل کشانده اند پرداخت کنند.

پولی توینبی ستون نویس روزنامه گاردین است

[ad_2]