آخرین موج بخشش دونالد ترامپ شامل پل منافورت و چارلز کوشنر است. | دونالد ترامپ

[ad_1]

دونالد ترامپ طی دومین موج بزرگ عفو خود در کمتر از 48 ساعت 26 نفر دیگر را عفو کرد.

در بیانیه جسورانه دولت ریاست جمهوری برای پاداش دادن به مومنان ، رئیس جمهور آمریكا رئیس ستاد مبارزات انتخاباتی خود پاول مانافورت ، مشاوران دیرینه خود راجر استون و چارلز كوشنر ، پدر داماد و مشاورش جارد كوشنر را عفو كرد.

استون ، یك دوست و یار دیرینه ، در ژوئیه رئیس جمهور محكومیت را برای تعدادی از اتهامات مربوط به تحقیقات روسیه تغییر داد.

آخرین مجموعه بخشش مقدماتی ترامپ پس از یک بخش گستاخانه بخشش و تعویض در روز سه شنبه انجام شد. رئیس جمهور 15 بخشش و پنج جایگزین برای متحدان خود صادر کرده است ، از جمله دو نفر که تقاضای رابرت مولر وکیل ویژه را برای دخالت روسیه در انتخابات 2016 ایالات متحده متهم کردند.

روز سه شنبه ، رئیس جمهور جورج پاپادوپولوس ، مشاور سابق را که به جرم خود اعتراف کرد ، عفو کرد به دروغ مقامات فدرال در جریان تحقیق در روسیه و الکس ون در زوان ، وکیل هلندی و داماد میلیاردر روسی هرمان خان ، که به اتهامات مشابه خود را مجرم شناخته است

پاپادوپولوس و ون در زوان سوم و چهارم به اتهامات مربوط به تحقیقات روسیه بخشیده شدند. در ماه نوامبر ، ترامپ اولین مشاور امنیت ملی خود ، مایکل فلین را که به جرم دروغ گفتن به FBI در مورد تماس با یک مقام روسی اقرار کرد ، عفو کرد.

چهار پیمانکار سابق بلک واتر که به اتهام سرکوب سال 2007 عراق محکوم شده بودند ، نیز روز سه شنبه بخشیده شدند. چهار مرد در ستون امنیتی به طور غیرقانونی به سمت غیرنظامیان تیراندازی کردند و 14 نفر از جمله یک کودک 9 ساله را کشتند. این اقدام انتقادات شدیدی را به همراه داشت ، از جمله از سوی خانواده های کشته شدگان. در پاسخ ، عادل الحزالی ، که پدرش علی در این حمله کشته شد ، گفت: عدالت وجود ندارد.

طبق قانون اساسی ایالات متحده ، رئیس جمهور اختیارات گسترده ای برای بخشش یک جانبه دارد ، اما بخشش به طور سنتی توسط وزارت دادگستری در نظر گرفته می شود. با این حال ، بسیاری از بخشش های ترامپ با استانداردهای آژانس مغایرت دارند – و در عوض با پاداش دادن به متحدان یا تأثیرگذاری بر کینه به آنها تعلق می گیرد. بر اساس برآوردهای جک گلداسمیت ، استاد حقوق هاروارد ، مدافع بخشش وزارت دادگستری فقط پنج مورد از 65 بخشش و اصلاحیه صادر شده توسط ترامپ تا روز چهارشنبه را توصیه کرد.

ادامه مطلب

[ad_2]