دست کم 102 کشته در کشتارهای جمعی در غرب اتیوپی پس از بازدید ابیو | اتیوپی

[ad_1]

در جریان آخرین کشتار قومی در این کشور ، بیش از 100 نفر در منطقه Benishangul-Gumuz در غرب اتیوپی کشته شدند.

شاهدان و مقامات گفتند حداقل 102 نفر در اوایل روز چهارشنبه در منطقه متکل کشته شدند.

این حمله یک روز پس از بازدید نخست وزیر ابی احمد از منطقه انجام شد و در مورد لزوم محاکمه افرادی که مسئول حملات اخیر بودند صحبت کرد.

این حملات جدا از درگیری مرگبار در منطقه شمال دجله در اتیوپی است ، جایی که نیروهای اتیوپیایی و نیروهای منطقه ای متحد در اوایل ماه نوامبر جنگ با نیروهای منطقه دجله را آغاز کردند.

نیروهای فدرال مستقر در مناطق دیگر دومین جمعیت آفریقا برای مبارزه با درگیری ها مستقر شده اند و نگرانی ها را در مورد خلا امنیتی ایجاد می کنند.

حتی قبل از آغاز جنگ ببر در ماه گذشته ، دولت ابی با افزایش ناامنی در بسیاری از مناطق کشور دست و پنجه نرم می کرد. طبق تخمین های سازمان ملل ، خشونت بین گروه هایی که برای دستیابی به زمین و منابع دیگر می جنگند ، صدها هزار نفر را مجبور به ترک خانه های خود پس از روی کار آمدن ابیو در سال 2018 کرده است.

تنش های قومی یک مشکل بزرگ است زیرا Abioh سعی دارد وحدت ملی را در کشوری با بیش از 80 گروه قومی ارتقا دهد.

وایت واجر ، کشاورز از شهر غربی بولن ، به رویترز گفت که پس از طلوع چهارشنبه 82 جسد را در یک مزرعه نزدیک خانه خود شمرد. او و خانواده اش با صدای شلیک از خواب بیدار شدند و وقتی مردان فریاد زدند “آنها را بگیرید” از خانه بیرون زدند. همسر و پنج فرزندش مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. از ناحیه باسن مورد اصابت گلوله قرار گرفت و چهار کودک دیگر نجات یافتند و اکنون مفقود شده اند.

یکی دیگر از ساکنان شهر ، هوسن ییماما ، گفت که افراد مسلح حدود ساعت 6 صبح (3 بعد از ظهر به وقت گرینویچ) به منطقه حمله کردند. وی به رویترز گفت که 20 جسد را در جای دیگر شمرده است. او سلاح خودش را گرفت اما مهاجمان به شکم او شلیک کردند.

یک پزشک محلی گفت که او و همکارانش 38 نفر را زخمی کرده اند که بیشتر آنها زخمی شده اند. وی گفت که بیماران به وی در مورد بستگان کشته شده با چاقو و افراد مسلح که خانه ها را آتش زدند و به سوی افرادی که قصد فرار داشتند شلیک کردند ، به او گفتند.

پرستاری از همان م institutionسسه به رویترز گفت: “ما برای آن آماده نبودیم و هیچ دارویی هم نداریم.”

این حمله یک روز پس از بازدید نخست وزیر و رئیس ستاد نظامی “بیرهان جولا” و دیگر مقامات ارشد فدرال برای تشویق آرامش پس از یک سلسله حوادث مرگبار بین گروه های قومی رقیب در ماه های اخیر به منطقه انجام شد. آخرین حمله قبلی در این منطقه در تاریخ 14 نوامبر بود که افراد مسلح یک اتوبوس را شلیک کردند و 34 نفر را کشتند.

“آرزوی دشمنان برای تقسیم اتیوپی بر اساس زمینه های قومی و مذهبی هنوز وجود دارد. این آرزو برآورده نخواهد شد. ”ابی روز سه شنبه در توئیتر همراه با عکس هایی از جلساتش در متکل. وی گفت که ساکنان تمایل به صلح ابراز داشته اند و این احساس “بیش از هر برنامه ای” است.

سخنگوی نخست وزیر بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر در مورد حمله روز چهارشنبه پاسخ نداد.

[ad_2]