چین اظهارات پاپ فرانسیس در مورد آزار و اذیت اویغورها را رد می کند پاپ فرانسیس

[ad_1]

چین انتقاد از نگرش های اویغورها را در کتاب جدید پاپ فرانسیس ، که در آن او “آزار و اذیت” یک گروه اقلیت مسلمان را توصیف می کند ، رد کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ژائو لیجیانگ گفت اظهارات فرانسیس “به هیچ وجه مبنای واقعی ندارد”.

ژائو در جلسه توجیهی روزانه گفت: “مردم از همه گروه های قومی از حقوق كامل بقا ، توسعه و آزادی عقاید مذهبی برخوردار هستند.”

ژائو از اردوگاه های داخلی که بیش از 1 میلیون اویغور و اعضای دیگر گروه های اقلیت مسلمان چینی در آن هستند ، اشاره ای نکرد.

دولت آمریكا و سایر دولت ها ، به همراه گروه های حقوق بشری ، می گویند كه تسهیلات مشابه زندان برای جدا كردن مسلمانان از میراث دینی و فرهنگی آنها طراحی شده است و آنها را مجبور به اعلام بیعت با حزب حاکم كمونیست چین و رهبر آن ، شی جین پینگ می کند.

چین که در ابتدا وجود این نهادها را انکار می کرد ، اکنون اظهار داشت که اینها مراکزی هستند که برای آموزش و جلوگیری از تروریسم و ​​افراط گرایی مذهبی به صورت داوطلبانه طراحی شده اند.

در کتاب جدید خود ، بیایید رویای خود را ، که در تاریخ 1 دسامبر منتشر شد ، پانتیفوس “اویغورهای بیچاره” را در میان نمونه های گروههایی که به خاطر ایمان خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند ، ذکر کرد.

فرانسیس درباره نیاز به دیدن جهان از حاشیه و زمینه های جامعه ، “به مکان های گناه و رنج ، طرد و رنج ، بیماری و تنهایی” نوشت.

در چنین مکانهای رنجی: “من اغلب به مردم تحت آزار و شکنجه فکر می کنم: روهینگیا ، اویغورهای بیچاره ، یزیدی ها – آنچه داعش با آنها بسیار بی رحمانه انجام داد – یا مسیحیان مصر و پاکستان که توسط بمب های منفجر شده در هنگام نماز کلیسا کشته شدند.” ، – فرانسیسک نوشت.

پاپ از درخواست چین برای سرکوب اقلیت های مذهبی ، از جمله کاتولیک ها خودداری کرد ، که دولت ناامید کننده ترامپ و سازمان های حقوق بشر را ناامید کرد.

ماه گذشته ، واتیکان توافق نامه جنجالی با پکن را برای معرفی اسقف های کاتولیک مجدداً تمدید کرد و فرانسیس مراقب بود که چیزی نگوید و کاری برای رنجاندن دولت چین در این مورد انجام ندهد.

روز سه شنبه ، واتیکان تأیید کرد که اسقف چینگدائو ، توماس چن تیانهاو اخیراً با رضایت پاپی در نتیجه معامله 2018 ، سومین بارگذاری چنین دستوری ، منصوب شده است.

در بیانیه ای ، ماتئو برونی ، سخنگوی واتیکان گفت که سلطنت مقدس انتظار دارد که اسقف های بیشتری در نتیجه توافق منصوب شوند ، “زیرا در حال حاضر چندین روش برای نامزدهای جدید اسقف در جریان است.”

از زمان قطع روابط حزب کمونیست و دستگیری روحانیون کاتولیک ، اندکی پس از به دست گرفتن قدرت در سال 1949 ، چین و واتیکان هیچ رابطه رسمی نداشته اند.

[ad_2]