هفت فعال تایلندی متهم به توهین به پادشاه پیش از اعتراض گسترده | تایلند

[ad_1]

هفت رهبر اعتراضات ضد دولتی در تایلند به اتهام توهین به سلطنت یک روز قبل از یک تظاهرات برنامه ریزی شده خواستار انصراف شاه از کنترل ثروت سلطنتی شدند.

این اتهامات که پیش از اعتراض روز چهارشنبه اعلام شد ، برای اولین بار طی بیش از دو سال تحت قوانینی به اصطلاح در مقیاس بزرگ مربوط به توهین به خانواده سلطنتی خواهد بود. برای کلیه محکومان تا 15 سال زندان در نظر گرفته شده است.

اعتراضات ، که در ماه ژوئیه علیه نخست وزیر پرایوت چانچو آغاز شد ، به طور فزاینده ای به خواسته های محدود کردن قدرت پادشاه ماخ واجیرالونگ کورن تبدیل شده است ، و یک تابوی طولانی مدت در انتقاد از سلطنت را شکست.

یکی از این هفت نفر ، Parit “Penguin” Chivarak ، گفت که خانواده او در میان سایر اتهامات برای اجاره بزرگ احضار احضار کرده است و او نمی ترسد.

“خیلی شکسته. هیچ چیز نمی تواند مانع ما شود. ”

وی به رویترز گفت: “این وحشیگری جهان نسبت به نظام فئودالی تایلند را آشکار خواهد کرد.”

در میان دیگران ، از جمله یک وکیل حقوق بشر ، آرنون نامپا ، که در 3 اوت اولین کسی بود که خواستار اصلاحات سلطنتی بود ، و پانوسا سینگینگیروواتانوکول ، یک رهبر دانشجویی که 10 خواستار اصلاحات سلطنتی بود.

هیچ یک از آنها بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبودند.

یک منبع پلیس ، که از ذکر نام خودداری کرد ، زیرا مجاز به صحبت با رسانه ها نبود ، گفت رهبران اعتراض باید اتهامات مربوط به اظهارات در اعتراضات 19 و 20 سپتامبر ، تا 30 نوامبر را بپذیرند.

گروه تحریک وکلای حقوق بشر تایلند به رویترز گفت که پلیس به رهبران وکلای معترضین اطلاع داده است.

این احضاریه یک روز قبل از آن صورت گرفت که معترضین گفتند که به دفتری می روند که ثروت سلطنتی را مدیریت می کند و خواستار انصراف شاه از کنترل شخصی مالکیت شدند.

اما به جای راهپیمایی به اداره املاک تاج ، جایی که پلیس موانع برپا کرد و قصد داشت نزدیک به 6000 افسر را اسکان دهد ، محل برگزاری اواخر روز سه شنبه منتقل شد.

معترضین گفتند که در عوض در مقر بانک تجارت سیامی ، که در آن پادشاه بیش از 23٪ سهام دارد ، ملاقات می کنند ، بخشی از دارایی های سلطنتی ده ها میلیارد دلار تخمین زده می شود.

گروه معترض FreeYouth گفت: “بیایید اموالی را که باید متعلق به مردم باشد پس بگیریم.”

در این بیانیه آمده است که تغییراتی برای جلوگیری از درگیری ، از جمله با سلطنت طلبان ، که همچنین قصد داشتند در دفاع از سلطنت به دفتر املاک متوسل شوند ، اعمال شده است.

پلیس نتوانست فوراً درمورد این تغییر اظهارنظر کند.

هفته گذشته ، در سخت ترین روز بیش از چهار ماه گذشته ، پلیس با استفاده از آب پاش و گاز اشک آور علیه هزاران معترض در پارلمان ، بیش از 50 نفر زخمی کرد.

کاخ سلطنتی از ابتدای تظاهرات اعتراضی نکرده است ، اگرچه پادشاه گفت معترضین “به هر حال” وقتی از آنها خواسته شد در مورد تظاهرات اظهار نظر کنند ، دوست داشتند.

پروت درخواست معترضین به استعفا را رد كرد و هفته گذشته گفت كه همه قوانینی علیه معترضین كه آنها را نقض كرده اند به كار گرفته می شود و این نگرانی فعالان را از وجود توهین های سلطنتی در میان آنها به وجود می آورد.

[ad_2]