بیش از 120 نهنگ در یک فرود دسته جمعی در جزایر چاتهام می میرند نهنگ ها

[ad_1]

ضعیف شدن عظیم جزایر دوردست چاتم در اقیانوس آرام باعث کشته شدن بیش از 120 نهنگ شده است.

مقامات وزارت حفاظت نیوزلند (DoC) گفتند که نه و نهنگ پرواز و سه دلفین در اثر این مرگ جان خود را از دست داده اند ، 28 خلبان و سه دلفین قرار است اتان شوند.

جزایر چاتهام بخشی از نیوزیلند است ، اما در 800 کیلومتری شرق قرار دارد و مأموریت نجات حیوانات را به تأخیر می اندازد. DoC گفت این حوادث عظیم در آخر هفته در “ساحل دور افتاده” رخ داده است و در مورد حادثه روز یکشنبه هشدار داده شده است.

ستون بند تنوع زیستی DOC Gemma Welch گفت دسترسی به مردم به دلیل مکان از راه دور و قطعی برق دشوار است ، تا رسیدن محیط بانان به محل ساحل West Waitangi ، ساعت 3 بعد از ظهر بود.

این جزایر که محل زندگی بیش از 600 نفر است ، به عنوان “نقطه داغ” نهنگ ها شناخته می شوند ، که در سال 1918 بزرگترین سواحل تاریخ نیوزیلند را ثبت کردند.

در بیانیه ولچ ، بقیه نهنگ ها “به دلیل شرایط سخت دریا و وجود تقریباً مشخص کوسه های سفید بزرگ در آب ، که به چنین ساحلی منتقل شده اند ، مورد یوتان قرار گرفتند.”

سام وایلد یک غواص و عکاس در Chathams است. او اولین بار هنگامی که مقامات دستور دادند همه غواصان محلی بخواهند از آب خارج شوند به دلیل افزایش خطر بازدید از کوسه های سفید بزرگ ، خبر فرود را شنید. او از نهنگ های مرده عکس گرفت و صحنه را “بسیار ناراحت کننده” و “احساسی” توصیف کرد.

اعتماد Hokotehi Moriori و Ngāti Mutunga o Wharekauri Iwi Trust روز دوشنبه به کارمندان DoC و مردم محلی پیوستند تا ساحل را برکت دهند و روح نهنگ هایی را که به طور طبیعی تجزیه می شوند ، ارج نهند.

طبق گزارش DoC ، فوران های گسترده مردم در جزایر چاتهام کاملاً معمول است ، در حالی که در سال 1918 تا 1000 حیوان در یک کاشت جان خود را از دست دادند – بزرگترین مورد در آبهای نیوزلند است.

براساس اطلاعات DoC ، اطلاعات خاص در مورد اینکه وال ها دست نیافتنی باقی می مانند ، اما بیماری ، خطای ناوبری ، ویژگی های جغرافیایی ، جزر و مد سریع ، تعقیب درنده ها یا شرایط شدید آب و هوایی دلیل آن تلقی می شود.

دانشمندان معتقدند ، تغییر آب و هوا نیز مقصر است ، گرم شدن درجه حرارت اقیانوس ها طعمه های نهنگ را به نزدیكی ساحل نزدیك می كند و آنها را مجبور به تعقیب غذا در آب كم عمق می كند.

به طور متوسط ​​سالانه بیش از 300 دلفین و نهنگ از سواحل نیوزیلند بازدید می کنند. طبق گفته قبایل بومی محلی ، پرتاب نهنگ ها روز به روز دشوارتر می شود و افراد بیشتری در حال مرگ هستند.



[ad_2]