مجموعه لوایح امنیت ملی و سرمایه گذاری انگلستان در نظر گرفته شده است توسط Commons | اخبار انگلستان

[ad_1]

وزرا نزدیک به انتشار لایحه امنیت ملی و سرمایه گذاری هستند که مدتها در انتظار آن بود و هدف آن تشدید قوانین حاکم بر سرمایه گذاری خارجی در زیرساخت های مهم انگلستان و بخشهایی از صنعت دفاع است.

این پیشنهادات در حالی مطرح می شود که نگرانی سیاسی در مورد مالکیت چین در بخشهای اصلی اقتصاد افزایش یافته است ، در حالی که بیماری همه گیر ویروس کرونا وابستگی به تأمین کنندگان کالاهای اساسی خارجی را نیز نشان داده است.

سخنرانی ملکه در ماه دسامبر این لایحه را نوید داد و منابع اعلام کردند که می تواند در اواخر این هفته برای اولین خواندن در عوام در هفته آینده در اولین قرائت منتشر و خوانده شود.

در آن زمان ، یادداشت های توجیهی رسمی گفتند که این شامل “اختیاراتی برای کاهش خطرات امنیت ملی است – با افزودن شرایط به معامله یا جلوگیری از توافق به عنوان آخرین چاره”.

در حال حاضر ، به دلایل امنیت ملی ، فقط تعداد نسبتاً کمی از تصرفات می توانند آغاز شده و به طور بالقوه مسدود شوند ، و سیستم انگلیس در مقایسه با سایر کشورها ، به ویژه ایالات متحده ، کم استفاده می شود.

تعداد فزاینده ای از مربیان محافظه کار می خواهند این قوانین باعث شود که شرکت های چینی خرید شرکت های استراتژیک انگلیسی را دشوارتر کنند – پس از اینکه آنها با موفقیت دولت را مجبور به کنار گذاشتن شبکه های تلفن همراه 5G هواوی پس از 2027 کردند.

ماه گذشته ، یان دانکن اسمیت خواستار بررسی کامل املاک چینی ها در انگلیس شد و به عنوان نمونه تامین کننده پیشرو پلاسمای خون در این کشور ذکر کرد. نمایندگان شورشی همچنین بر روی برنامه راکتور هسته ای جدید انگلیس ، جایی که چین General هسته ای می خواهد یک راکتور در بردول ، اسکس ایجاد کند ، متمرکز شده اند.

پیش از این ، وزرا گفته بودند که می خواهند تا شش ماه پس از ابلاغ اولیه ، بتوانند کنترل ها را جایگزین کنند ، ضرب الاجل موجود را دو برابر کردند ، تعریف تغییر کنترل را به 25٪ رساندند و تعدادی از مجازات ها را برای عدم رعایت آن اعمال کردند.

وزارت بازرگانی ، انرژی و استراتژی صنعتی همچنین بررسی کرد که آیا می توان تحریم ها را به صورت گذشته نگر اعمال کرد ، و در صورت ایجاد نگرانی های امنیتی ، سرمایه گذاری های خالی را پس از تصدی مجبور کرد ، اما مشخص نبود که آیا این در لایحه است.

قوانین موجود در نخستین روزهای آخرین دولت کارگر در سال 2002 تدوین شد ، زمانی که دولت تونی بلر سعی در ایجاد یک رژیم “laissez-faire” داشت ، و دولت فعلی استدلال می کند که قانون اولیه جدید لازم است.

در سال 2018 ، بازنگری های دیگری انجام شد که دامنه اختیارات تصاحب را در زمینه های فناوری نظامی دوبار استفاده ، تجهیزات رایانه ای و فناوری کوانتوم گسترش می دهد.

[ad_2]