مجارستان به انتشارات LGBT دستور می دهد تا رزرو کتاب کودکان را منتشر کند کتابها

دولت مجارستان که خصومت با افراد دگرباش جنسی را به عنوان بخشی اصلی از دستور کار جنبش راستگرایان در آورده است ، روز سه شنبه ناشر را به انتشار رزروهایی حاوی کتابهایی شامل “رفتاری که با نقشهای جنسیتی سنتی ناسازگار است” منتشر کرد.

دولت اعلام کرد که پس از انتشار یک گلچین افسانه ای از سرزمین عجایب برای همه ، توسط لابریش ، یک انجمن لزبین ، دوجنسگرایان و زنان ترانس ، برای محافظت از مصرف کنندگان این اقدام لازم بود ، که شامل برخی از داستان های با موضوع LGBT بود.

در این کتاب ، نویسندگان آن می گویند که باید به کودکان یاد دهد که به افراد با ریشه های مختلف احترام بگذارند ، یک داستان درباره یک عروس کوچک ، که از تمایل به دلار شدن آن بخشیده شده است و یک شعر در مورد شاهزاده ای که با یک شاهزاده دیگر ازدواج می کند. داستان های دیگر اقلیت ها را از منظر مثبت ، از جمله روما و معلولان به تصویر می کشد. شخصیت سفید برفی که به Leaf Brown تغییر نام داده ، پوستی تیره دارد.

“این کتاب به عنوان یک افسانه فروخته می شود ، بنابراین روی جلد آن نامگذاری شده و مطابق با آن طراحی شده است ، اما این واقعیت را پنهان می کند که منعکس کننده رفتاری است که با نقش های سنتی جنسیتی مطابقت ندارد” – – در بیانیه ای دفتر دولت در بوداپست گفت.

این دستور لابریش را ملزم می کند که برای کلیه کتابهای خود با چنین مطالبی از جمله “سرزمین عجایب برای همه” رزرو کند.

این کتاب برای اولین بار در ماه سپتامبر زمانی برجسته شد که یکی از اعضای حزب راست گرای افراطی جنبش ما آن را در یک کنفرانس خبری خرد کرد. سال گذشته این کتاب را “تبلیغات همجنسگرایانه” خواند.

لابریش ، به همراه هاتر ، گروه حقوق همجنسگرایان اتحادیه ، گفت كه او از دولت به دلیل تقاضای انصراف ، كه وی آن را تبعیض آمیز و خلاف قانون اساسی خواند ، شکایت خواهد كرد.

در ماه مه ، مجارستان رأی داد تا به رسمیت شناختن قانونی افراد ترانس خاتمه یابد. در ماه نوامبر ، دولت با اصلاح قانون اساسی اعلام کرد که این خانواده “یک پدر به عنوان یک مرد و یک مادر به عنوان یک زن” دارند ، به این معنی که همجنس گرایان و زوج های تراجنسیتی دیگر نمی توانند بچه دار شوند.

سیاست همجنسگرایانه اوربان در ماه نوامبر شکست خورد وقتی جوزف شیر ، عضو فیدز و نماینده ارشد مجلس شورای اروپا ، در حال فرار از عیاشی همجنسگرایان در بروکسل با نقض محدودیت های همه گیر و دارا بودن مواد مخدر گرفتار شد. در دسامبر ، شایر فیدز را ترک کرد.