مادورو با پیروزی در تحریم رای گیری در کنگره ، ونزوئلا را تنگ کرد | ونزوئلا

[ad_1]

نیکولاس مادورو روز یکشنبه در انتخابات مجلس قانونگذاری کنترل ونزوئلا را شدیدتر کرد ، که به اعتقاد برخی ، عملاً به مبارزاتی با حمایت خوان گوئیدو برای سرنگونی فرد قدرتمند آمریکای جنوبی پایان داده است.

بخش اصلی مخالفت ونزوئلا ، رقابت را در محل مجلس شورای ملی با 277 کرسی تحریم کرد و آن را جعلی دانست که هدف آن هویت مشروعیت دموکراتیک به رژیم استبدادی مادورو است.

رهبر مخالف ، گوایدو پیش از رای گیری ، که وی آن را “تقلب” محکوم کرد ، گفت: “دیکتاتوری قصد برگزاری انتخابات را ندارد ، بلکه قصد دارد امید ملت را از بین ببرد.”

به غیر از مادورو ، این رای فرصتی برای کنترل آخرین نهاد دولتی بود که توسط حزب سوسیالیست حاکم وی اداره نمی شد ، و آن را با متحدان پر کرد.

دولت انتخاباتی ونزوئلا روز دوشنبه گفت 67.6٪ از 5.2 میلیون آرا cast داده شده به نامزدهایی است که از مادورو حمایت می کنند. ایندیرا آلفونسو ، رئیس کمیسیون انتخابات در اظهار نظر در تلویزیون دولتی گفت که در مجموع 31 درصد از 20 میلیون رأی دهنده ثبت نام شده در انتخابات شرکت کردند.

مادورو در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: “ما مجمع ملی را با اکثریت آراue مردم ونزوئلا احیا کردیم.” “بدون شک ، پیروزی بزرگی برای دموکراسی است.”

از دست دادن کنترل پارلمان – آخرین سنگر رسمی مخالفت با مادورو – ضربه جدیدی به کارزار جنایتکارانه گیدو وارد می کند ، که از زمانی آغاز شد که وی خود را به عنوان رئیس جمهور موقت قانونی ونزوئلا در ژانویه 2019 اعلام کرد.

ائتلافی متشکل از بیش از 50 دولت ، از جمله ایالات متحده ، انگلیس ، آلمان و برزیل ، این بیانیه را به این دلیل که گوئیدا رئیس مجلس شورای ملی است و انتخاب مجدد مادورو در سال 2018 غیرقانونی است ، تشخیص داد.

اما گوئیدو ، که یکی از کسانی بود که انتخابات را تحریم کرد ، پس از 5 ژانویه ، هنگامی که پارلمان جدید سوگند یاد می کند ، دیگر این پست را حفظ نخواهد کرد و به نظر می رسد پایگاه پشتیبانی آن ، چه در داخل و چه در خارج از کشور در حال سقوط است. هفته گذشته ، نماینده گویدو در انگلیس با استناد به فایننشال تایمز اعلام کرد که آینده رهبری وی “مبهم” است و استعفا می دهد.

فیل گانسون ، تحلیلگر گروه بحران از کاراکاس ، گفت: “این نشانه این واقعیت است که ائتلاف پیرامون گوایدو در واقع در حال سقوط است.” گانسون گفت كه او تردید دارد كه دولتهای خارجی بلافاصله پس از انتخابات گویدا را كنار بگذارند و او “برای مدتی آن را تحقیر خواهد كرد”.

“اما اگر او نتواند به نوعی خود را اختراع کند ، من فکر می کنم که برنامه گیدو به وضوح شکست خورده است – و مادورو حق پیروزی دارد. از دیدگاه او و با سختی مخالفت ، او پشت دونالد ترامپ و گویدو را دید. تقریباً دو سال [from the start of the campaign] هیچ پیشرفتی حاصل نشده است – در حقیقت ، اگر چیزی کنترل بیش از حد مادورو باشد ، قطعاً سیاسی است از آنچه در گذشته بود. “

از میان نامزدهای انتخابات روز یکشنبه ، پسر 30 ساله مادورو بود که فلوت می نواخت ، نیکلاس ارنستو مادورو جرا یا همانطور که بیشتر شناخته می شود نیکولاسیتا (نیکولاس کوچک).

مشخصات

خوان گوئیدو کیست؟

نشان دادن

پیش از این سال ، رهبر مخالفان خوان گوئیدو در داخل و خارج از ونزوئلا تقریباً ناشناخته بود.

در ژانویه ، گوایدو به عنوان رئیس مجلس شورای ملی منصوب شد ، زیرا نوبت به حزب او ، ولونتاد محبوب بود. در سن 35 سالگی ، وی عضو جوان حزب خود بود ، اما رهبران آن یا در حبس خانگی بودند ، یا در مخفیگاه بودند ، یا در تبعید بودند.

در این ماه ، وی خود را “رئیس جمهور موقت” اعلام کرد ، بر اساس یک بند قانون اساسی که به قانونگذار اجازه می دهد به طور موقت قدرت را بدست بگیرد و در صورت صلاحدید رئیس جمهور از دفتر یا خالی شدن پست ، انتخابات جدید را اعلام کند.

عدم اطمینان نسبی گیدو در ابتدا به عنوان یک مزیت در کشوری اثبات شد که مخالفان معمولاً هیچ تفاوتی نداشتند ، در لحظات حساس عصب خود را از دست می دهند ، تسلیم جنگ و درگیری در یک کودتای نافرجام علیه هوگو چاوز در سال 2002 می شوند.

او با پیام تغییر مسالمت آمیز موج گسترده ای از اعتراضات را در ونزوئلا القا کرد و از حمایت گسترده بین المللی برخوردار شد. کشورها از اروپا تا ایالات متحده و مقامات منطقه ای او را به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت شناختند و کنترل حساب های بانکی و دارایی های ونزوئلا را به همراه شناسایی رسمی به او واگذار کردند.

با گذشت ماهها ، به نظر می رسید امیدهای گویدو برای پیروزی در موج فرار از نظامی که به حکومت نیکولاس مادورو خاتمه می بخشد کمرنگ شده و جنبش در یک وضعیت دشوار باقی مانده است – یک رئیس جمهور خودخوانده اما بدون قدرت

هنگامی که به نظر می رسید پس از تلاش ناموفق برای واردات کمک های بشردوستانه به این کشور در ماه فوریه ، به احتمال مداخله نظامی اشاره دارد ، وی در ونزوئلا و در سطح بین المللی ابراز نگرانی کرد.

همچنین س aboutالاتی درباره لباس زیر که گائیدو در بیانیه خود در مورد نجات ونزوئلا انتخاب کرده مطرح شد. حامی اصلی بین المللی وی دونالد ترامپ است.

یکی دیگر از حامیان اصلی منطقه ، رئیس راست افراطی برزیل ، ژائر بولسانارا است که به خصومت با حقوق بشر و تعهد به دیکتاتوری مشهور است. با وجود این ویژگی ها ، گوایدو دارد ستایش شده آنچه “تعهد بولسونار به دموکراسی و [and] حقوق بشر. ”

عکس: لوئیز ربایو / خبرگزاری فرانسه

گونسان قبل از رأی گیری گفت که تحریم مخالفان ، دستکاری دولت مادورو و عدم حضور ناظران بی طرف به معنای مقدر بودن نتایج انتخابات است و مجلس ملی محکوم به پارلمان شدن است. وی گفت: “دولت اکثریت زیادی را تضمین می کند.”

از نظر مادورو ، این مشکل همچنان وجود داشت که “اقتصاد ونزوئلا فروپاشیده است ، این کشور در سطح بین المللی به شدت منزوی است و در جنبش خود نارضایتی زیادی وجود دارد.”

گانسون افزود: “بنابراین اینطور نیست که او در خانه آزاد باشد.”

روز شنبه ، مادورو قول داد آنچه که او انتخابات را “روز پیروزی” خواند ، بیانگر “دوره جدید بهبودی و پیشرفت واقعی برای همه” است.

گوایدو از رای دهندگان خواست که در خانه بمانند و گفت: “امروز بهترین راه برای جلوگیری از این کلاهبرداری است.”



[ad_2]