“با هم قوی تر”: وزیر خارجه تایوان خواستار اتحاد جدید علیه چین است اخبار جهان

[ad_1]

وزیر امور خارجه تایوان گفت: جامعه جهانی باید در تقابل با توسعه طلبی چین و جلوگیری از حمله به تایوان با اشتراک اطلاعات ، تجدید نظر در روابط تجاری چین و افزایش حضور تایپه در صحنه جهانی متحد شود.

جوزف وو در مصاحبه با گاردین گفت فعالیت های چین در دریاهای جنوب چین و شرق چین ، درگیری های مرزی با هند و سرکوب علیه هنگ کنگ نشان می دهد که این کشور به دنبال “گسترش نظم اقتدارگرا” است و تایوان هدف بعدی او بود.

وو به شرکای خود از جمله ایالات متحده و اروپا هشدار داد، ژاپن و استرالیا: اگر تایوان “قربانی چین شود” ، دامنه پکن را به اقیانوس آرام بسیار گسترش می دهد و نظم جهانی را به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار می دهد.

به عنوان وزیر خارجه ، وو در صف اول لابی گری در تایوان علیه اتحادهای بین المللی “همفکر” بود. در اتاق جلسات سیاست خارجی تایپه ، او نسبت به آنچه امیدوار است سایر کشورها پیشنهاد دهند خوشبین بود ، اما مراقب بود که به درخواست کمک مستقیم نظامی که می تواند ثبات نامشخص تنگه تایوان را بدتر کند ، نپردازد. با این حال ، او از انتقاد از پکن دریغ نکرد و گفت که معرفی “حاکمیت اقتدارگرا ، حتی توتالیتر” او تهدید می کند که حتی مردم خود را علیه او قرار دهد.

اگرچه حزب کمونیست چین هرگز بر تایوان حکمرانی نکرده است ، اما پکن معتقد است در صورت لزوم با زور ، استانی را جدا کرده که نیاز به بازگرداندن آن دارد. وی توانایی های نظامی خود را به طرز چشمگیری افزایش داد ، حملات هوایی و آموزش نظامی را افزایش داد و سخنان علیه تایپه و ایالات متحده را برای حمایت از تایوان شدت بخشید. در اکتبر ، شی جین پینگ رئیس جمهور چین به سربازان گفت که برای جنگ آماده شوند.

کنترل چین بر تایوان کنترل منطقه ای پکن و دسترسی به اقیانوس آرام را تا حد زیادی افزایش می دهد.

تایوان در دفاع خود ، مانند این جنگنده F-16 ، به شدت به ایالات متحده وابسته است.



تایوان در دفاع خود ، مانند این جنگنده F-16 ، به شدت به ایالات متحده وابسته است. عکس: والی سانتانا / AP

وو با اشاره به ترس در دوره مک کارتی از رسیدن نیروی دریایی چین به سواحل غربی ایالات متحده گفت: “اگر یکی از مهمترین سطح اولین زنجیره جزیره در دست افراد همفکر نباشد ، می توانیم تصور کنیم که این امر در تصویر استراتژیک جهانی چه چیزی ایجاد خواهد کرد.” “قطعاً باید در مورد چگونگی جلوگیری از این مسئله بیندیشیم.”

وو گفت كه كشورهای اروپایی دوباره به هند و اقیانوس آرام علاقه مند شدند و استرالیا با “یك منطقه بسیار دشوار در اقیانوس آرام” روبرو شد. آنها و متحدان دیگر ، مانند ژاپن ، نیازی به حمایت از تایوان نداشتند ، اما اگر تایوان به دست چین بیفتد ، “این می تواند مقدار قابل توجهی داشته باشد [global] ضربه “.

وی گفت: “کشورهای همفکر باید متحد شوند و ما با هم قویتر خواهیم شد.”

وی گفت تایوان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و سایر اشکال غیر نظامی پشتیبانی از سایر متحدان ، از جمله استرالیا و ژاپن ، “سپاسگزار” خواهد بود. تایوان در داخل کشور علیه کارزارهای ضد اطلاعات و نفوذ کار کرده است ، اما همچنین به دنبال شرکای بین المللی برای جنگ ترکیبی و همکاری امنیتی است.

وو گفت كه تایوان می خواهد به جامعه جهانی و چین نشان دهد كه “مصمم است از خود دفاع كند” و از مسئولیت ، اراده و توانایی برخوردار است.

حملات در حال افزایش است

چین بسیار برتر از تایوان است. وی تعهدات جدی برای افزایش دفاعیات و بهبود وضعیت پیاده نظام خود متعهد شده است ، اما روی فروش اسلحه از میلیاردها دلار از ایالات متحده حساب کرده است.

طبق این توافق ده ها ساله ، ایالات متحده موظف است مواد دفاعی لازم را در اختیار تایوان قرار دهد ، اما همچنین سیاست بازدارندگی را دنبال می کند و از گفتن اینکه آیا در صورت حمله به دفاع تایوان می آید ، امتناع می ورزد. در دولت ترامپ ، فروش افزایش یافت و پرسش ها تسریع شد و وو گفت که ادامه خواهد داشت.

وی گفت: “با توجه به اینكه چین ممكن است بخواهد حمله ای را در چند یا چند سال دیگر به روش گسترده تر انجام دهد ، ما باید اقلام بیشتری را از ایالات متحده بخریم.”

کارت یاب

تحلیلگران توجه به افزایش قدرت نظامی و افزایش ستیزه جویی چینی ها در زمان شی جین پینگ و همچنین تعمیق خصومت ها با ایالات متحده – یکی از جنبه های اصلی روابط بین اختلافات – را جلب کرده و می گویند تقابل در حال افزایش است.

وو گفت: “ما نمی توانیم تصور كنیم كه چین در چه مدت زمانی به تایوان حمله خواهد كرد یا به تایوان حمله نخواهد كرد.” وی گفت: “اما اگر به آمادگی های چین در چند سال گذشته نگاهی بیندازیم ، آنها قطعاً استقرار نظامی علیه تایوان را تقویت كرده و همچنین تمرینات را در اطراف تایوان تقویت كرده اند.”

به گفته مدافعان تایوانی ، در ماه های اخیر ، چین تعداد حملات به منطقه شناسایی هوایی تایوان (AIDZ) را به پروازهای تقریباً روزانه هواپیماهای نظامی و هواپیماهای جاسوسی افزایش داده است. هر بار که تایوان در پاسخ هواپیماهای خود را استخدام می کند ، باعث تخریب ناوگان می شود و همچنین به ارتش آزادیبخش خلق چین اطلاعاتی درباره تاکتیک های خود می دهد. وو گفت ، PLA بارها و بارها از خط میانی عبور کرده است ، که تا سال جاری نمایانگر وضعیت موجود برای حفظ صلح و ثبات در تنگه بود.

استراتژی های دفاعی چندوجهی تایوان در حال آماده سازی برای اقدامات مختلف چین است ، از جمله حملات سایبری به زیرساخت های مهم ، فعالیت های اطلاعات نادرست ، نفوذ ، حملات نظامی گسترده ، الحاق جزایر دور از دسترس به سبک کریمه ، پیش ماده های جنگ “منطقه خاکستری” یا ترکیبی از همه آنها

به گفته وو ، وو واقعاً مورد نیاز تایوان بود ، هنگام پیوستن به ساختارهای بین المللی از پشتیبانی بیشتری برخوردار است. تعداد کمی از کشورها به طور رسمی تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت می شناسند و علی رغم انزوای فزاینده چین در صحنه جهانی ، این کشور همچنان از قدرت و نفوذ کافی برای دور نگه داشتن تایوان از سازمان های بین المللی مانند سازمان بهداشت جهانی (WHO) برخوردار است. با وجود درخواست های روزافزون برای ورود به آن ، تایوان پشتیبانی کافی برای پذیرش در مجمع WHO را دریافت نکرده است.

“ما می خواهیم جامعه بین المللی درک کند که محرومیت 23.5 میلیون نفر در تایوان قطعاً از نظر مردم تایوان منصفانه نیست ، و همچنین ، حذف تایوانی ها از شرکت در سازمان بهداشت جهانی نیز منصفانه نیست به بقیه جامعه بین الملل ، “گفت ، تایوان در مورد همه گیری موفق حرفی برای گفتن دارد.

وو همچنین روش های دیگری را یادآوری كرد كه دولت های دیگر می توانند با پیشرفت پكن مقابله كرده و از تایوان حمایت كنند ، از جمله بازنگری در معاملات.

“کسانی که از توسعه طلبی چین رنج برده اند ، روی خواهند آورد و [ask] آیا تجارت با این کشور برای من خوب است؟ مطمئن هستم که می بینید که ژاپن ، ایالات متحده ، هند و اکنون استرالیا ، [as well as] وی گفت ، بسیاری از کشورهای دیگر ، از جمله اتحادیه اروپا ، می گویند “سلام ، شاید اکنون زمان آن رسیده است که ما در استراتژی تعامل خود با چین تجدید نظر کنیم.”

با این حال ، او اذعان کرد که این اغلب هزینه دارد ، و اشاره به تمایل چین برای محدود کردن یا تحریم واردات به عنوان یک تاکتیک جنجالی که اخیراً با ممنوعیت ذغال سنگ استرالیا و تعرفه های شراب نشان داده شده است. اما او گفت ، این زمانی بود که بیشتر به اتحاد بین المللی احتیاج داشت. “جنگیدن به تنهایی راهی برای مبارزه با آن نیست.”

[ad_2]