در نتیجه محاصره Covid-19 |. بیکاری در انگلیس به بالاترین سطح چهار ساله رسید آمار بیکاری و اشتغال در انگلستان

بیکاری در انگلیس به بالاترین سطح در بیش از چهار سال گذشته رسیده است ، زیرا موج دوم بیماری همه گیر ویروس کرونا و تشدید اقدامات انسداد فشار بیشتری بر مشاغل و کارگران ایجاد می کند.

اداره آمار ملی گزارش داد که نرخ بیکاری برای سه ماه تا پایان ماه نوامبر به 5٪ – بیش از 1.7 میلیون نفر – از 4.9٪ برای سه ماه تا پایان ماه اکتبر افزایش یافته است و به بالاترین سطح از آوریل 2016 رسیده است در ماه فوریه نرخ بیکاری همه گیر 4٪ بود.

در تصویری از بازار کار طی دومین محاصره انگلیسی و به دلیل اعمال محدودیت های شدید در اسکاتلند ، ولز و ایرلند شمالی برای محدود کردن گسترش Covid-19 ، ONS گفت که اخراج کارگران در این سه ماه به رکورد رسیده است.

با این حال ، آمارهای هفتگی نشان می دهد که تعداد افراد زائد از اوج در ماه سپتامبر کمی شروع به کاهش می کند ، زیرا بازار کار پس از وخیم تر شدن خسارت در اوایل همه گیری ، علائم ثبات را نشان می دهد.

دولت علی رغم تعهدات مکرر برای بستن برنامه برجسته یارانه دستمزد در اواخر ماه اکتبر ، در آخرین لحظه قبل از محاصره دوم انگلیس ، طرح کار را گسترش داد. در میان عفونتهای مداوم زیاد Covid و محدودیتهای شدیدتر ، تعداد مشاغل آزاد شده از نوامبر دو برابر شده و به 5 میلیون نفر از سطح ماه اکتبر رسیده است ، در حالی که Rishi Sunak این طرح را تا پایان آوریل ادامه داد.

با این حال ، با ادامه افزایش بیکاری ، صدراعظم تحت فشار قرار دارد تا حمایت بیشتری کند ، از جمله برنامه های کاهش افزایش مزایای اعتبار جهانی با 20 پوند در هفته که سال گذشته در آغاز بحران آغاز شد ، که قرار است در مارس.

مشترک شدن در ایمیل روزانه Business Today

سوناک در پاسخ به آمار بیکاری روز سه شنبه گفت: “این بحران بیش از آنچه که انتظار داشتیم طولانی شده است – و هر شغل از دست رفته در نتیجه یک فاجعه است. در حالی که NHS سخت در تلاش است تا از واکسن مردم محافظت کند ، ما همه چیزهایی را که داریم در حمایت از مشاغل ، افراد و خانواده ها »

آخرین داده های ONS نشان داد که تعداد افراد متقاضی مزایای بیکاری به بیش از 2.6 میلیون نفر افزایش یافته است که از مارس سال گذشته 113 درصد افزایش داشته است زیرا بیماری همه گیر مردم را از کار خارج می کند و فرصت های شغل جدید را کاهش می دهد.

داده های HMRC جداگانه برای ماه دسامبر ، که تصویری زودتر از داده های ONS از بازار کار ارائه می دهند ، نشان می دهد که در ماه دسامبر ، دستمزد در شرکت ها 828،000 کمتر از فوریه ، قبل از بحران بود.