نرخ بیکاری در انگلیس 5٪ است. کاهش ها به رکورد رسیده اند – تجارت زنده کسب و کار

صبح بخیر ، و به پوشش مستمر اقتصاد جهانی ، بازارهای مالی ، منطقه یورو و تجارت خوش آمدید.

ما آموختیم که نرخ بیکاری در انگلیس در سه ماه منتهی به نوامبر به 5٪ افزایش یافته است – از 4.9٪ و برای اولین بار در بیش از چهار سال ، طبق آمار اداره آمار ملی ، این میزان بسیار بالا بود. تحلیلگران انتظار داشتند این رشد حتی بیشتر – به 5.1٪ برسد.

ONS گفت تعداد کارمندان پرداختی از فوریه سال 2020 828،000 نفر کاهش یافته است. اگرچه سقوط های بزرگتری در ابتدای شیوع ویروس کرونا مشاهده شد.

در این سه ماهه ، حدود 1.72 میلیون نفر بیکار بوده اند که 418،000 نفر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته و 202،000 نفر بیشتر از سه ماهه قبل است.

از سپتامبر تا نوامبر ، تعداد کاهش ها به سطح رکورد 14.2 ppm رسیده است و هیچ چیز نگران کننده ای نیست ، بازیابی جای خالی بین ماه های اکتبر و دسامبر کاهش یافت و تعداد آنها هنوز هم کمتر از میزان مشاهده شده قبل از تأثیر همه گیر ویروس کرونا است.

رئیس آمار اقتصادی ONS سام بکت می گوید:


آخرین ارقام مالیاتی ماهانه نشان می دهد که در ماه دسامبر ، دستمزدهای تعهدی 800000 کمتر از فوریه سال گذشته بوده است. اطلاعات دقیق تر ، که برای اولین بار منتشر شده است ، نشان می دهد که در برخی از مناطق لندن شدیدترین کاهش نرخ بهره و پس از آن شمال شرقی اسکاتلند وجود دارد.

بر اساس نظرسنجی ما ، در سه ماه منتهی به ماه نوامبر ، نرخ اشتغال دوباره به شدت کاهش یافته است ، در حالی که نرخ بیکاری برای اولین بار در چهار سال گذشته به 5 درصد رسیده است.

تعداد افرادی که گفته اند در سه ماه گذشته اخراج شده اند همچنان در حد بالایی است. در همین حال ، جای خالی در تابستان و اوایل پاییز در چند ماه گذشته کاهش یافته است.

ریشی سوناک ، رئیس خزانه داری به داده ها به شرح زیر پاسخ داد:


این بحران بیش از آنچه که انتظار داشتیم طولانی شده است – و هر شغل از دست رفته در نتیجه یک فاجعه است. در حالی که NHS تمام تلاش خود را برای محافظت از افراد با واکسن انجام می دهد ، ما همه آنچه را که در اختیار داریم برای حمایت از مشاغل ، افراد و خانواده ها بریزیم.

برنامه شغلی ما شامل کمک های بلاعوض و وام است تا شرکت ها بتوانند کارمندان خود را حفظ کنند ، یک طرح محافظت از شغل و برنامه هایی مانند Kickstart و سرمایه گذاری بی سابقه در مهارت ها تا افراد بتوانند اولین شغل خود ، شغل بعدی یا شغل جدید خود را پیدا کنند. در صورت لزوم.

بازارهای اروپا هفته را ناامیدکننده آغاز کردند زیرا سرمایه گذاران نگران تهدید شدیدتر محدودیت های Covid-19 در سراسر اروپا و گسترش آهسته واکسن ها بودند. فرانسه هشدار داده است که اگر کنترل های مرزی و منع رفت و آمد 12 ساعته نتواند گسترش انواع جدید Covid-19 را مهار کند ، سومین محاصره ملی را نشان می دهد.

بازارهای آسیا نیز در معرض خطر قرار دارند: Nikkei ژاپن 0.96٪ سقوط کرد و Hang Seng هنگ کنگی 2.4٪ در میان عدم اطمینان نسبت به اندازه و زمان بسته جدید محرک های ایالات متحده از دست داد.

مایکل هیوزون ، تحلیلگر ارشد بازار در CMC Markets UK ، می گوید:


در مقابل ، بازارهای ایالات متحده پس از یک جلسه ناموفق دیگر ، هنگامی که Nasdaq دوباره به تقویت احساسات با یک رکورد دیگر کمک می کند ، مقاومت در برابر گرانش را ادامه می دهند ، که به خوش بینی در آغاز فصل فن آوری بالا کمک می کند ، از امروز با مایکروسافت و فردا با اپل.

تمرکز این هفته همچنان در مورد جمع شدن جلسه فدرال رزرو در این هفته در میان جنگهای چریکی برای اندازه لایحه محرک بعدی است که ممکن است زیر تعداد اصلی 1.9 تریلیون دلار از چند هفته قبل باشد.

به نظر می رسد این عدم اطمینان در زمان بندی و همچنین حجم بسته جدید باعث ایجاد عنصر عدم اطمینان در میان سرمایه گذاران شده است ، بازارهای آسیا امیدوار به بازگشت هستند ، در حالی که سهام اروپا پس از جلسه منفی دیروز متفاوت به نظر می رسد. جدال دوباره به خط مقدم برمی گردد.

داووس دیجیتال دیروز آغاز شد. در زمان های عادی ، هزاران نفر از ثروتمندترین و تأثیرگذارترین افراد جهان – رهبران سیاسی و بازرگانی ، بانک های مرکزی و افراد مشهور ، و همچنین دستیاران آنها و رسانه ها – برای نشست سالانه اقتصاد جهانی به دامنه های یک دهکده کوهستانی سوئیس می روند انجمن. امسال این جلسه تقریباً به دلیل همه گیری Covid-19 برگزار می شود.

امروز بعد از ظهر ، صندوق بین المللی پول چشم انداز اقتصادی جهانی خود را در جلسه ای که تا جمعه ادامه خواهد داشت ، اعلام می کند. پیش بینی می شود که این بار بیش از 2000 رهبر جهان در “سال سرنوشت ساز برای بازیابی اعتماد” شرکت کنند.

25 رئیس دولت و دولت – از جمله رئیس جمهور چین شی جین پینگ ، صدراعظم آلمان آنگلا مرکل و رئیس کمیسیون اروپا اورسولا فون در لاین – در مورد چگونگی تغییر ویروس کرونا در جامعه و سیاست های مورد نیاز به همراه 600 رهبر بحث خواهند کرد. به عنوان رهبران سازمان های بین المللی و NGO ها ، دانشمندان و هنرمندان. 140 جلسه به صورت زنده پخش می شود.

لیست شرکت کنندگان را می توان در اینجا یافت.

دستور جلسه

  • 13:00 به وقت گرینویچ: چشم انداز اقتصاد جهانی صندوق بین المللی پول
  • 14:00 به وقت گرینویچ: شاخص قیمت مسکن در ایالات متحده برای ماه نوامبر
  • 15:00 به وقت گرینویچ: اعتماد مصرف کننده از شورای کنفرانس ایالات متحده در ژانویه (پیش بینی: 89)