بی بی سی به دلیل هزینه های مجوز با “عدم اطمینان” مالی روبرو می شود – گزارش | بی بی سی

دیده بان وایت هال در پایان گفت ، بی بی سی با آینده نامشخصی روبرو است زیرا با کاهش شدید مخاطبانش ، به شدت به حق امتیاز متکی است.

در یک هشدار متمایز ، اداره حسابرسی ملی گفت که این شرکت تصمیم گیری دشوار در مورد جریان درآمد آینده را به تأخیر انداخته و در حال ذخیره منابع خود است تا هزینه مجوزهای رایگان بینندگان بالای 75 سال را پوشش دهد.

یافته های NAO به دلیل انتقاد محافظه کاران ارشد بی بی سی و وابستگی آن به حق امتیاز پیش از تجدید اساسنامه بی بی سی در دسامبر 2027 صورت گرفت. ریچارد شارپ ، رئیس هیئت مدیره ، ماه گذشته گفت که هزینه “ممکن است ارزش تجدید ارزیابی” به عنوان بخشی از بررسی داشته باشد.

در واکنش به یافته ها ، مگ هیلیر ، رئیس کمیته حساب های عمومی کمونز ، گفت که بی بی سی “برای مدت طولانی از تصمیم گیری های سخت و دست کم گرفتن هزینه پروژه های بزرگ پرهیز کرده است”.

وی گفت: “این در مورد خطرات احتمالی سال آینده بسیار راضی است.”

گزارش ناظری که امروز منتشر شده استراتژی مالی بی بی سی را ارزیابی می کند. این گزارش می گوید که بی بی سی “در حال تغییر آهسته” در مورد موضوعاتی مانند کاهش تماشای مخاطبان جوان است و هنوز یک استراتژی اصلی برای رسیدگی به این موضوع نداشته است.

NAA گفت: “کاهش سهم مخاطبان خطر مالی ایجاد می کند زیرا افراد اگر محتوای دارای مجوز را مشاهده نکنند ، هزینه کمتری را پرداخت می کنند.”

با بررسی امور مالی شرکت ، حسابرسان دریافتند که درآمد حاصل از هزینه پروانه بی بی سی بین سالهای 2017 و 18-20 تا 2019-2020 310 میلیون پوند کاهش یافته و به 3.52 میلیارد پوند رسیده است.

در این گزارش آمده است: تعداد خانوارهای زیر 75 سال خرید پروانه تلویزیون 450 هزار نفر كاهش یافته است كه علت آن تغییر عادت مشاهده مخاطبان و تعداد بیشتری از خانوارهای متقاضی مجوز رایگان برای بیش از 75 سال است.

در 2019-20-20 ، بی بی سی 4.943 میلیارد پوند سود کسب کرد که 3.52 میلیارد پوند از آن – بودجه عمومی از هزینه مجوز تلویزیون است. بی بی سی مذاکرات خود را با بودجه آینده که از محل کارمزد دریافت خواهد کرد در ماه نوامبر با دولت آغاز کرد.

حسابرسان از عدم توانایی شرکت در ارزیابی آینده مالی خود ابراز نگرانی کردند. آنها گفتند اگرچه بی بی سی “معتقد است که اهمیت بیشتری برای جامعه انگلیس و جهان به ارمغان می آورد … تقریباً 10 سال است که از نظر اقتصادی یک تحلیل اقتصادی انجام نداده است”.

در این گزارش آمده است که سلامت مالی شرکت نیز به طور غیرمنتظره ای با اثرات Covid-19 ، مانند کاهش فروش تبلیغات ، تضعیف شده است.

گزارش امروز همچنین به سقوط دیدگاه ها می پردازد. مدت زمانی که یک فرد بزرگسال به تماشای پخش BBC می پرداخت 30 درصد از میانگین 80 دقیقه در روز در سال 2010 به 56 دقیقه در سال 2019 کاهش یافته است.

زمان مخاطبان بی بی سی نیز در میان بزرگسالان کاهش یافت و بین سالهای 2013-14 و 2019-20 ، زمانی که ایستگاه های رادیویی تجاری ملی زمان مخاطبان را حفظ یا افزایش دادند ، 15 درصد کاهش یافت.

“علی رغم هدف تبدیل شدن به یک پخش کننده جهانی و همچنان پرکاربردترین مارک رسانه ای در انگلستان ، بی بی سی متوجه کاهش چشمگیر زمان تماشای مخاطبان شده است. [The BBC’s] منبع اصلی درآمد ، هزینه مجوز نیز کاهش یافته است و بی بی سی اکنون با عدم اطمینان قابل توجهی در مورد درآمد دریافتی از هزینه مجوز روبرو است. “

گرت دیویس ، رئیس NAO ، گفت: “بی بی سی با چالش های مالی قابل توجهی روبرو شده است ، مذاکرات برای پرداخت حق امتیاز و تأیید اساسنامه اساسنامه موقت را آغاز کرده است.

“این باعث صرفه جویی در هزینه های زیادی شده و نیاز به هزینه بیشتری را شناسایی کرده است زیرا درآمد حاصل از هزینه های پروانه تحت فشار است.

“از آنجا که تصمیماتی در مورد هزینه پروانه BBC گرفته می شود ، تهیه یک برنامه مالی مشخص برای آینده ضروری است ، که نشان می دهد کجا سرمایه گذاری می کند و چگونه پس انداز می کند.

“بدون چنین طرحی ، بی بی سی اجرای موثر اولویت های استراتژیک جدید را دشوار خواهد دید.”

افراد داخلی بی بی سی خاطرنشان می کنند که مدیران در حال بررسی مدل های جایگزین بودجه هستند. در ماه آگوست ، گزارش شد که تیم دیوی ، مدیر عامل شرکت ، در حال بررسی این موضوع است که آیا در نهایت می توان هزینه مجوز را با مالیات بر درآمد ویژه جدید براساس مدل سوئدی بودجه خدمات عمومی جایگزین کرد یا خیر.

سخنگوی بی بی سی گفت: “همانطور که NAO گفته است ، ما با حفظ هزینه های محتوا و همچنان به عنوان پرکاربردترین سازمان رسانه ای در انگلیس ، صرفه جویی قابل توجهی کرده ایم و کارایی را افزایش داده ایم.

وی گفت: “ما برنامه هایی را برای اصلاحات فوری با هدف ارائه ارزش فراوان به همه مخاطبان شرح داده ایم و در ماه های آینده با جزئیات بیشتری در این مورد صحبت خواهیم کرد.

“این گزارش همچنین بر اهمیت بودجه پایدار برای آینده تأکید می کند ، که ما هنگام شروع مذاکرات با دولت در مورد هزینه مجوز از آن استقبال می کنیم.”