از طرف Guardian US Editor: شروعی جدید برای آمریکا جان مالهولند اخبار ایالات متحده

[ad_1]

جدر باره. بایدن ، رئیس جمهور بعدی ایالات متحده و كامالا هریس به عنوان اولین زن و اولین زن رنگی كه به عنوان معاون رئیس جمهور انتخاب شد ، در تاریخ ثبت شدند. این دو رکورد قبلی را شکستند و در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر از هر نامزد دیگری در تاریخ آمریکا رای کسب کردند.

مردم آمریکا چهار سال دزدی را کنار گذاشته اند. آنها نجابت را بر نارسایی عملکرد ، واقعیت را بر داستان ، حقیقت را بر دروغ و همدلی را بر ظلم انتخاب کردند. آنها چهار سال گذشته قباحت ، اختلاف نظر ، نژادپرستی و حملات مداوم به دموکراسی مشروطه را رد کرده اند. و حتی اگر ترامپ ادعاهایی بی اساس و خطرناک درباره کلاهبرداری ارائه دهد و مسائل حقوقی را برنامه ریزی کند ، روشن است که 75 میلیون آمریکایی در حال پیشروی هستند.

اما اکنون کار واقعی آغاز می شود.

حذف ترامپ از کاخ سفید یک چیز است و اصلاح آمریکا کاملاً چیز دیگری است. این خطر وجود دارد که مترقیان و لیبرال ها بیش از حد به عزیمت ترامپ و کمترین میزان نیاز به پرداختن به موضوعات عمیق که پس از خروج از خیابان پنسیلوانیا باقی خواهد ماند ، سرمایه گذاری کنند. پس از خاموش شدن جشن ها – خود به خودی ، باشکوه و چشمگیر – باید پذیرفت که آمریکا مدتها قبل از انتخاب ترامپ شکست خورد و عزیمت وی ​​تضمینی برای اصلاح کشور نیست. بسیاری از نگرانی های سیستمی که باعث آزار ایالات متحده می شود مقدم بر ترامپ است.

دو رئیس جمهور هشت ساله حزب دموکرات طی 30 سال گذشته نتوانسته اند به این موارد بپردازند: شکاف شدید رفاهی نژادی ، بدتر شدن تفکیک مدارس ، نابرابری سوزاننده ، بحران آب و هوا و کسری دموکراتیک در قلب کالج انتخاباتی آمریکا تنها برخی از چالش های اساسی است. قبل از رئیس جمهور جدید

و گرچه ممکن است این انتخابات دونالد ترامپ را شکست دهد ، اما ضربه قاطعی به ترامپیسم وارد نکرد. و شاید حتی ترامپ هم نباشد. حدود 70 میلیون آمریکایی نگاه خوبی به چهار سال گذشته نژادپرستی ، رحمت و بی رحمی داشتند – و به چهار دیگر رأی دادند. وی بالاترین رای تاکنون را به نامزد ریاست جمهوری ثبت کرد.

بایدن با وعده نجات روح ملت و بازگشت کشور به زندگی عادی ، با این کارزار جنگید. او شرط بست که آمریکایی ها به چهار سال پس از ویرانی کشور ، استرس ، رنج بردن و گاهی اوقات به معنای واقعی کلمه مورد ضرب و شتم نگاه کنند – و تصمیم گرفت روند را حل کند. این اتفاق نیفتاد هفتاد میلیون آمریکایی دوباره همه چیز را می خواستند.

در ماه های منتهی به انتخابات ، این امید وجود داشت که چهار سال گذشته یک انحراف باشد ، کابوسی گذرا که کشور از آن بیدار شود و از آنجا به زندگی عادی خود بازگردند. نتیجه انتخابات این امر را بعید می داند. همانطور که نویسنده فینتون اوتول هفته گذشته در مقاله ای درخشان در New York Review of Books نوشت:


ریاست جمهوری ترامپ یک کابوس نبود. این یک جنایت روزانه بود ، تخطی از ارزشهای دموکراتیک از نظر همه فساد ، بیرحمی و بی کفایتی مرگبار آنها. هیچ بیداری وجود ندارد زیرا جمهوری خواهان در تمام این مدت خواب نگذاشته اند.

آنها همه را دیدند و اجازه دادند. علاوه بر این ، از نظر انتخابات ، مشخص شد که آنها به طور کلی درست بوده اند. هیچ انزجاری در بین پایگاه حزب وجود نداشت. معتقدان نه تنها شاهد رفتار او بودند ، بلکه بارها و بارها از ترامپ شنیدند که می گوید نتیجه رای را قبول نمی کند. آنها با اشتیاق جدید این اقتدارگرایی را پذیرفتند. اکنون پشت حمله به دموکراسی یک جنبش واقعی ، بسیار فعال ، دموکراتیک نهفته است.

و علی رغم پیروزی بایدن ، دموکراتها نتوانسته اند کنترل قوه مقننه ایالتی در سراسر کشور را بدست آورند. هر 10 سال پس از سرشماری ، نتایج مسابقات ایالتی شکل خطوط توزیع مجدد مناطق کنگره را حکم می کند. جمهوری خواهان پس از پیروزی اوباما در سال 2010 با موفقیت بر ثروت ایالت ها تمرکز کردند و موفق به ایجاد ایالت های خشمگین شدند.

این هیچ رازی نبود. کارل روو ، استراتژیست سیاسی محافظه کار ، در وال استریت ژورنال طرحی را برای کسب اکثریت مجلس قانونگذاری ایالت بیان کرد. در زیرنویس ستون Rovva آمده است: “هر کسی که توزیع مجدد را کنترل کند ، می تواند کنگره را کنترل کند.” و آنها این کار را کردند.

امسال دموکرات ها جنگیدند – و شکست خوردند. هدف آنها هر دو اتاق در آریزونا ، کارولینای شمالی ، پنسیلوانیا و کانزاس است. آنها در آیووا و میشیگان به خانه های ایالتی و در مینه سوتا – به سنا فرستاده می شوند. اگر بعداً در آریزونا رای آورد ، رهبری جمهوری خواهان در مبارزه برای هر دو مجلس مقننه تغییر نکند (بعید است) ، در این صورت دموکرات ها هیچ خانه ایالتی را سرنگون نخواهند کرد.

و سنای ایالات متحده وجود دارد.

انتخاب مجدد متحدان ترامپ ، میچ مک کانل و لیندسی گراهام ، حکایت از آن دارد که به رهبری جمهوری خواه که ترامپ را در دوران ریاست جمهوری وی در اختیار داشت ، پاداش داده شد ، نه به دلیل وفاداری مجازات شد. اگرچه توازن قوا در سنا تا ژانویه مشخص نخواهد شد ، اما در نتیجه دو دور انتخابات در گرجستان که بسیار نزدیک خواهد بود ، اما تهدید کنگره تقسیم شده به این معنی است که دولت بایدن با بن بست روبرو خواهد شد که توانایی آن را برای تغییر تدریجی تضعیف می کند.

علی رغم این کاستی ها در انتخابات ، ما از این فرصت استقبال می کنیم تا روزنامه نگاری خود را به فرصت هایی که در انتظار آمریکا است متمرکز کنیم: توانایی در رفع یک سیستم بهداشتی آسیب دیده ، بازیابی نقش علم در دولت ، تعمیر اتحادهای جهانی و رفع تعصبات نژادی خورنده در مدارس ما. عدالت کیفری ، مسکن و سایر نهادها.

ما همچنان بر نابرابری خورنده تأکید خواهیم کرد و می پرسیم که چرا شکاف در ثروت نژادی آمریکا همچنان بیشتر می شود. در سال 2016 ، پیو برآورد کرد که متوسط ​​ثروت خانوارهای خانواده سیاه 17100 دلار است که 10 برابر بدتر از خانوارهای سفیدپوست است. ما در مورد انتقال اقتصادی مورد نیاز برای متوقف کردن تغییرات آب و هوایی گزارش خواهیم داد و نشان خواهیم داد که چگونه در درجه اول بر جوامع رنگی و همچنین بر سخت ترین جوامع تأثیر می گذارد. و ما همچنان به قدرت آزمایش نشده شرکت ها و فناوری های بزرگ زیر سوال خواهیم برد.

اما ما نمی توانیم این کار را به تنهایی انجام دهیم. برای انجام این کار مهم به پشتیبانی شما نیاز داریم. ما به طور فزاینده ای به خوانندگان خود متکی هستیم که هم از نظر قدرت اخلاقی برای ادامه فعالیت در روزنامه نگاری در چنین مواقعی و هم از نظر قدرت مالی برای تسهیل این گزارش ها.

ما همه درباره این با هم هستیم. ما با پشتیبانی باورنکردنی شما هدایت می شویم و توسط سرگرمی ها و علایق شما زنده می شویم. ما بسیار خوشحال خواهیم شد اگر شما می توانید بخشی از این امر باشید. شما می توانید با هزینه ای کمتر از 1 دلار به گاردین کمک کنید. این ممکن است کم به نظر برسد ، اما برای ما به معنای مبلغ هنگفتی است. متشکرم.

[ad_2]